Toon posts:

EXCEL . vervangen door :

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excelbestand automatisch laten maken. Nu staat er de tijd in maar is daar van het scheidingteken een punt gemaakt, maar daar kan ik niet mee rekenen.

Nu heb ik verschillende instellingen geprobeerd (celeigenschappen veranderd naar tijd met 00:00)

Nu blijft de punt staan en kan ik dus niet rekenen met de getallen (wil de aantal uren uitrekenen).

Hoe kan ik dit automatisch later veranderen (het vervangen ook al geprobeerd en werkt ook niet.)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12

Sherlock

No Shit

Hoe staat de standaardweergave voor tijd op je pc? Als je die verandert dan moet het wel werken.

Configuratiescherm -> landinstellingen -> tijd.
offtopic:
het is vervangen door, niet in

[ Voor 39% gewijzigd door Sherlock op 15-01-2004 09:06 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas werk ook niet.

Wij werken met het ERP pakket SERA en die werk in het programma met punten voor de tijd. en vanuit dat programma exporteer ik het naar Excel

Verwijderd

Volgens mij doe je dat gewoon door de kolom te selecteren, en dan uit het menu Bewerken de optie "Vervangen" te kiezen.

Je kunt dan opgeven dat hij . door : vervangt met de zoekrichting "kolom".

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

werkt het wel als je
1: de celeigenschappen aanpast naar tijd
2: dubbelklikt op een betreffende cel
3: weer uit die cel klikt?

Klinkt heel vaag, maar dat kan voorkomen in excel wanneer je een export doet.
je kan dat oplossen met wat vba die dan de records 1 voor 1 langsloopt en aanpast

Negeren is vooruitzien

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
of gewoon de hele map kopieren, dus CTRL+A en CTRL+C, dan open je een nieuw bestand, en zeg je plakken speciaal, daar kies voor alleen waarden plakken, daarna doe je CTRL+H en geef je in dat je . voor een : wil vervangen. Moet ook lukken...
Pagina: 1