Toon posts:

Problemen ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dec. 2003 heb ik adsl, wanadoo met ethernetmodem alcatel speedtouch 5.10
Regelmatig moet ik mijn pc 2 keer opstarten wil ik online kunnen gaan. :?
Soms werkt het wel na de eerste keer opstarten.
Ik begrijp het niet, iets werkt wel of helemaal niet? Ik krijg geen enkele foutmelding.
Ik heb proberen te zoeken op dit forum maar krijg het probleem niet helder.
Kan er iemand een tip geven hoe ik achter het probleem kan komen? _/-\o_
Mijn systeemspecs staan hieronder en draai win xp met nodige updates.
Met de nieuwste bios/drivers moederbord etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 08:27 ]

Verwijderd

Als je je PC opstart en je krijgt geen verbinding , contrleer eens of je wel een IP adres van de router hebt gekregen. Even een cmd box openen en dan ipconfig /all !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor modem heb je, wat gebeurt er dan als je 1 keer opstart? Hoe moeten wij jou hier nu mee kunnen helpen als je niet eens vertelt wat er aan de hand is (behalve dat je een keer extra moet opstarten, niet zeggende waarom)...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

zit ook je modem even uit als je pc restart dat
soms blifjt de verbinding tussen 10.0.0.138 hangen
en is pas weg na uitzetten van modem

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik niet duidelijk ben, ik ben geen expert op dit gebied.
Weet niet eens wat een een 'cmd box openen' betekent, maar dit is nu juist wat ik zoek, bedankt!. Wat extra tips om achter mijn probleem te komen als ik geen verbinding krijg met mijn provider

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 08:34 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, bel dan even de helpdesk, dan kunnen ze je er wellicht stap voor stap doorheen praten... Pingen naar 10.0.0.138 is namelijk nogal nutteloos als je niet een speedtouch ethernetmodem hebt...

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 15-01-2004 08:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Start - Uitvoeren - intypen: cmd <enter> (NL)

Start - Run - intypen: cmd <enter> (UK)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 08:33 ]

Verwijderd

Start - UITVOEREN - CMD intypen <als het de Nederlandse versie is> (en ik zou maar eens veel gaan lezen over XP !) En misschien ben je niet helemaal aan het goede adres hier. Er wordt vanuit gegaan dat er toch een zekere basiskennis aanwezig is !

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
ik heb zelf ook een probleem dat ik mijn pc af en toe opnieuw moet opstarten omdat na zoveel uur dan mijn internet het niet meer doet.

ADSL Lite van Zonnet.

Als iemand hier ook wat op weet.

heb zelf een router van thrust

[ Voor 9% gewijzigd door Gatygun op 15-01-2004 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 15 januari 2004 @ 08:32:
Mjah, bel dan even de helpdesk, dan kunnen ze je er wellicht stap voor stap doorheen praten... Pingen naar 10.0.0.138 is namelijk nogal nutteloos als je niet een speedtouch ethernetmodem hebt...
Heb wel een speedtouch ethernet modem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het onderstaande ondekt in de configuratie van mijn speedtouch ethernetmodem, is hier iets mis?

IP Connectivity
Ping Address = 195.190.245.172
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not
reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

Verwijderd

klinkt misschien heel stom, maar heb je weleens gekeken naar de aarding van je pc?? ik heb namelijk best vaak meegemaakt dat mensen verbrekende verbindingen hebben door dit bizarre fenomeen...
als je het hebt over een speedtouch home, betekent dat als het goed is dat je een vpn verbinding maakt. als dat zo is, ga dan naar start - (instellingen) - configuratiescherm - netwerkverbindingen. vraag daar de eigenschappen van de vpn verbinding op en ga naar het tabblad netwerk. zet je type vpn daar op "pptp" en dan zou je ook van het probleem af moeten zijn... klinkt wazig, maar het helpt vaak wel...
Pagina: 1