Toon posts:

Driver voor scsi kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scsi kaart met de ADAPTEC AIC-7880P chip erop (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-online.de/bilder/identify/chips/adaptec/aic_7880p_2.jpg

Met google vind ik niets, als ik op de naam van de chip zoek kan ik geen drivers vinden voor de kaart zelf en kom ik alleen uit bij redhat/Susse sites. Ook op de adaptec site niet. Hoe kan ik erachter komen wat de naam van de kaart is?

edit:

Okay, de driver is gevonden. Nu wil ik win2k op de scsi schijf installeren (IBM model: DDRS-34560) dus ik start de installatie, kies voor F6 en stop de disk met de driver voor de scsi adapter in de drive. De adapter wordt geïnstalleerd en dan kan ik kiezen voor doorgaan.

Dit gebeurt echter niet, hij gaat een aantal zaken laden en vervolgens kom ik in een zwart scherm met linksbovenin een cursor... verder gebeurt er helemaal niets?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:56 ]

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
ff gezocht via google op AIC-7880P en dan blijkt jou kaart een AHA-2940 of AHA-3940 te zijn. En dan kan het nog een UWD, UW of U zijn.

Zie link: http://www.urban.ne.jp/home/kikushi/dosv/scsi/scsi.shtml

Dus ik denk dat je de AHA-2940 of 3940 drivers moet downloaden van de Adaptec site.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Verwijderd

Topicstarter
SpiriT schreef op 15 januari 2004 @ 08:17:
ff gezocht via google op AIC-7880P en dan blijkt jou kaart een AHA-2940 of AHA-3940 te zijn. En dan kan het nog een UWD, UW of U zijn.
Hey, hardstikke bedankt, als ik vanavond thuis kom ga ik het meteen proberen!!

Grtz
Nickolass

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

In Windows 98 / NT4 / ME / win2k / WinXp zit de driver voor de AHA-2940 ingebakken.
Zelfs de meeste linux-distro's ondersteunen die kaart.
Wat nog het geval kan zijn is dat je een MAC kaart te pakken hebt.
Die wil nog wel eens problemen geven.

P.s. : Groeten hoeft niet aan gezien tweakers elkaar permanent de groeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de driver is gevonden. Nu wil ik win2k op de scsi schijf installeren (IBM model: DDRS-34560) dus ik start de installatie, kies voor F6 en stop de disk met de driver voor de scsi adapter in de drive. De adapter wordt geïnstalleerd en dan kan ik kiezen voor doorgaan.

Dit gebeurt echter niet, hij gaat een aantal zaken laden en vervolgens kom ik in een zwart scherm met linksbovenin een cursor... verder gebeurt er helemaal niets?

• Talon

Talon

Booooom !

Euhm ... heb je je SCSI ID van je schijf goed staan ? (meestal 0 voor je eerste schijf).
Met CTRL + A kom je in de BIOS van die kaart. Zie je gelijk of het goed staat.
Dat laad probleem krijg je wel eens als als het niet helemaal goed staat.

Enne .... als je Win2k aan het instaleren bent hoef je die driver niet eens te gebruiken.
Hoeft bij mijn 2940U2W ook niet. Ik boot van een Quantum Atlas V en heb er nog 3 Quantum's naast hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 15 januari 2004 @ 19:42:
Euhm ... heb je je SCSI ID van je schijf goed staan ? (meestal 0 voor je eerste schijf).
Met CTRL + A kom je in de BIOS van die kaart. Zie je gelijk of het goed staat.
Dat laad probleem krijg je wel eens als als het niet helemaal goed staat.
vreemd, ik kom dus niet in de bios. Met geen mogelijkheid...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-03 14:12
dacht al, wat komt topic me bekend voor ;)

Hier heb je iig iets meer kans dan op dat andere board >:)

Wat hdd betreft: Windows zou m zelf moeten zien, alleen ff rebooten als ie dat aangeeft. Verder hoef je voor een hdd nix te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 16 januari 2004 @ 00:38:
dacht al, wat komt topic me bekend voor ;)

Hier heb je iig iets meer kans dan op dat andere board >:)

Wat hdd betreft: Windows zou m zelf moeten zien, alleen ff rebooten als ie dat aangeeft. Verder hoef je voor een hdd nix te installeren.
Bekend topic idd :)

Wat mijn vraag betreft, nadat ik da zwarte scherm had gekregen heb ik de pc eens gewoo aan laten staan en dan komt hij inderdaad (na een zeer lange tijd) in het setup menu van win2k. Als ik nu kies voor installeren is het volgende scherm dat er geen harde schijf aanwezig is.

• Talon

Talon

Booooom !

dat lijkt ernstig op een verkeerd getermineerde Schijf ...
Ik denk dat je je nog even moet verdiepen in configuratie van SCSI ...
www.scsischool.com was het geloof ik ...
Pagina: 1