ADSL aanleggen met splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb even een probleem dat de router geen connectie kan maken. Heb de situatie nu als volgt zie tekening:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mikeh/Tweakers/adsl.JPG

Heb de hoofdaansluiting en vanuit daar heb ik 2 aderparen lopen een rooie en een blauwe. Heb deze dmv. een 2 aderigekabel aangesloten op de splitter en deze dan vanuit de splitter aan de rechterkant naar de telefoon en de linkerkant naar het modem. Maar mijn vraag was op de hoofdaansluiting zitten aan de linkerkant ook nog 2 aderparen bij binnenkomst maar die worden nooit gebruikt dien ik deze ook aan te sluiten op dezelfde RJ11 stekker? Het is een E-tech router. Heb verder GOT en google wel rond zitten zoeken maar vanuit de hoofdaansluiting word er bijna niets of weinig van verteld. Op de router zit een lampje voor ADSL deze begint te knipperen en dient er na 30 sec te blijven branden maar dit is niet het geval. Ja dit is een router met adsl modem in 1. De provider is Fast-XS.

[ Voor 31% gewijzigd door MasterMike op 15-01-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
(open deur)
Ik mag aannemen dat er een ADSL modem in je router aanwezig is?
Ziet je router wel een ADSL Signaal en kan je gewoon geen verbinding maken of ziet je router heel het ADSL signaal niet?

[ Voor 45% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 15-01-2004 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:45
nee, in principe ben je die 2 draden niet nodig.

Is dat plaatje schematisch weergegeven of het je het precies zo aangesloten. Toen ik een paar maand terug mijn ADSL heb aangesloten viel mij op dat je de router - adsl - telefoon aansluiting niet logisch, voor je gevoel, moet aansluiten maar dat je gewoon goed op de plaatjes moet kijken.

Uit mijn hoofd moet je waar de 2 aansluitingen zitten de line in, dus die waar de telefoon het huis binnen komt aansluiten en de op de andere de lijn die naar de telefoon heen gaat. En op de aansluiting waar 1 aansluiting zit de router. Dit is weet ik niet helemaal zeker, Maar ik had er een plaatje bij hoe het aangesloten moet worden. Ook als je bij kpn - adsl zoekt zijn die boekjes te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een ISDN aansluiting, want ik heb de splitter voor het NT1 kastje zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Zoals al eerder vermeld is de splitter getekend op jou tekening niet goed aangesloten. er staan 3 texten bij de aansluitingen op de splitter zelf :

LINE = de aansluiting vanaf je hoofdaansluiting
PHONE = hier komt je telefoon op in je huis
DSL = deze moet naar je adsl modem.

je moet volgens mij dus je LINE en PHONE aansluiting omdraaine, maar zoals eerder gezegd ff goed lezen op het splittertje

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een telefoon aansluiten op de plaats van de router (waar hopenliijk ook een modem in zit) >:) . Je moet daar gewoon kiestoon krijgen (welliswaar met wat vreemde geluiden erbij).
Aan de tekening te zien heb je geen ISDN maar POTS ! Heb je de splitter goed aangesloten ? De telefoon moet op de POTS aansluiting !

Verder Ik heb 2 keer meegemaakt dat iemand een ISDN modem kreeg terwijl ze normale telefonie hadden 8)7 . Evn goed kijken op de splitter en op het modem dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Renever schreef op 15 januari 2004 @ 08:19:
Zoals al eerder vermeld is de splitter getekend op jou tekening niet goed aangesloten. er staan 3 texten bij de aansluitingen op de splitter zelf :

LINE = de aansluiting vanaf je hoofdaansluiting
PHONE = hier komt je telefoon op in je huis
DSL = deze moet naar je adsl modem.

je moet volgens mij dus je LINE en PHONE aansluiting omdraaine, maar zoals eerder gezegd ff goed lezen op het splittertje
Inderdaad, DE klassieke fout met die splitter 8)7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Ja oke dan zal ik het straks even nakijken. Maar dan als ik die fout zou hebben gemaakt de telefoon toch neit moeten werken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

wel hoor, je draait gewoon de line en de phone om, dus heb je gewoon nog steeds een adsl filter voor je telefoon, en dat werkt gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
[quote]MasterMike schreef op 15 januari 2004 @ 07:29:
Heb even een probleem dat de router geen connectie kan maken. Heb de situatie nu als volgt zie tekening:
[afbeelding]

Hallo,

ik krijg aanstaande dinsdag adsl van tweakdsl en ik heb een klein probleem.

Ik heb een soortgelijke isra doosje zoals getekend in de bovenstaande afbeelding.

Het lijkt op een isra-doosje type 1 (van de kpn website) maar is niet compleet hetzelfde.

Er komen uit de hoofdtelefoonkabel in de meterkast 4 draadjes en die worden gescheiden naar 2 plekken in het isra doosje. uit het isra doosje gaan er 2 telefoonkabels door naar 1. de woonkamer 2. de gang.

In tegenstelling tot Mastermike's z'n verhaal worden bij mij wel beide lijnen gebruikt.

Nu is de grote vraag hoe ik dit beste kan installeren zonder problemen te hebben op mijn adsl danwel telefoonlijnen.

Ik heb gelezen dat de splitter voor het isra doosje moet komen aangezien je dan niet een telefoon voor je splitter krijgt. Nu lijkt mij dit ook het beste, maar ik heb geen idee hoe ik dat dan moet installeren aangezien er 4 kabeltjes komen uit de hoofdkabel en die worden gesplitst in het isra doosje naar 2 verschillende lijnen?

Graag een reactie hoe ik dat zou kunnen doen..

Ook heb ik gelezen dat ik bijvoorbeeld een van de lijnen neem die gesplitst wordt in het isradoosje, daar een rj11 opzet, vervolgens deze aansluit op de splitter. van de adslsplitter weer een rj11 naar een normale splitter. Vervolgens de 2 kabels naar het isradoosje loskoppelen, rj11 op plaatsen en aansluiten op de normale telefoon splitter.

Dat is waarschijnlijk ook een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Je krijgt bij je aansluitpakket van kpn een uitgebreidde handleiding hoe je dat moet aanpakken. Wacht die maar even af.

Daar staat in welke draadjes je moet hebben je krijgt een tang met wat stekkertjes zodat je je kabbeltjes makkelijk kan aanpassen :D

En voor de TS: effe de stekkertjes goed in je splitter porren :P ik had ze eerst ook verkeerd zitten, je denkt immars nog basisschool-like der gaat er 1 de machine in en komen der 2 uit 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Interstice op 07-02-2004 01:29 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Hoi,

ik had eerder al vermeld, ik krijg adsl van tweakdsl dus niet van kpn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:17
Ik heb gelezen dat de splitter voor het isra doosje moet komen
NEEE :P Van alles VOOR de isra moet je afblijven, dat is nog van KPN. Als er 2 gescheiden telefoons op je isra zitten, dan heb je dus 2 lijnen, 2 telefoonnummers en kun je dus met allebei tegelijk bellen.

Bedoel je iets anders dan moet je het wat beter uitleggen (plaatje / foto? ).

Klopt het wel, dan moet je weten op welke lijn ADSL binnenkomt, dit telefoonnummer heb je opgegeven bij aanvraag.

Ik weet niet wat bbned (tweakdsl) allemaal meelevert, maar bij kpn krijg je een aantal aansluitdraden, een plastic RJ11 tang en een handje RJ11 connectoren.
Je haalt die 2 draadjes uit je isra, en onthoud waar die in zaten. Op deze 2 draadjes, die dus naar 1 van 2 de telefoons lopen, zet je 1 van de RJ11 connectoren en knijpt deze vast met de tang. Volgorde van die 2 maakt niet uit, maar ze moeten in de middelste 2 posities van de RJ11.
Deze vers geknepen RJ11 steek je in de PHONE aansluiting van je splitter.

Nu de aansluiting tussen ISRA en splitter. Je moet u de 2 contactjes waar je toennet de telefoonkabel uithaalde verbinden met de middelste 2 contactjes in de splitter, bij voorkeur via een RJ11 connector :P
Ik heb zelf zo'n meegeleverde aansluitkabel doormidden geknipt, de 2 draadjes vertint en in de isra vastgeschroefd, maar dat moet je zelf weten :)

Blijft over de DSL aansluiting om de splitter, maar ik neem aan dat dat wel lukt? ;) :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Hoi,

dank je voor je uitgebreide uitleg.

Ik heb wel 2 lijnen vanuit het israpunt gaan, maar geen 2 telefoonnummers. 1 lijn gaat vanuit het israpunt naar de woonkamer en de andere lijn gaat naar de gang. Het is een en dezelfde telefoonnummer, dus als ik bel in de woonkamer, kan ik in de gang meeluisteren...

ik zal zo een foto maken van het israpunt en deze ook gelijk erbij posten

[afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door Dalma op 08-02-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Stond er op dat onderste dekseltje niet zoiets als "Uitsluitend te openen door PTT personeel, bij openen wordt het afsluitmechanisme onherstelbaar beschadigd" ?

Hoe dan ook: je foto is wat klein, maar het lijkt er op dat alle 4 de aansluitpuntjes in de isra op beide telefoondraden zijn aangesloten.

Als het goed is staat op op die onderste deksel iets als "1a 1b (aarde) 2a 2b"? Als je nu die 4 draadjes uit 2a en 2b haalt, werken beide telefoons dan nog? Zo nee, dan de andere 2 loshalen :)

Als het met 2 draadjes werkt (meer heb je er niet nodig) kun je de andere 2 vergeten / afknippen / wat je wilt, en verder mijn verhaaltje hierboven gebruiken :) Dan moet je alleen wat met een opbouwdoosje of kroonsteentjes of zo vogelen omdat je maar 1 aderpaar in een RJ11 kunt stoppen.

Hebben ze per se alle 4 de draadjes nodig dan kan ik ze verder ook niet helpen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Hoi Paul,

ja dat stond inderdaad op dat witte doosje, alleen dat doosje was al een keer gesloopt , dus was los >:)

Ik heb beide draadjes van 2a en 2b eruit gehaald, en zowel mijn telefoon in de woonkamer als in de gang geeft nog steeds kiestoon _/-\o_

Dus probleem opgelost. ik moet dus op 1a 1b aansluiten zoals je al eerder vermeld hebt hierboven.

begrijp alleen niet wat je hiermee bedoelt :"Dan moet je alleen wat met een opbouwdoosje of kroonsteentjes of zo vogelen omdat je maar 1 aderpaar in een RJ11 kunt stoppen."

Overigens zit ik even te kijken en er zitten in punten 1a/1b resp. 2 draadjes, dus in totaal 4. 1a heeft rood/oranje, 1b heeft groen/blauw...waarschijnlijk bedoelde je dat ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zowel op 1a als op 1b zitten nu 2 draadjes. Deze kunnen niet samen in 1 rj11 :) dus moet je een los stukje in die RJ11 zetten straks, en dan dat dmv een kroonsteen oid aan de huidige draden knopen :)

Hier een plaatje hoe het bij mij nu is geinstalleerd. De onderste doos wordt niet meer gebruik (lijn opgezegd), en in de bovenste gaan 3 draden naar 3 telefoons. Dat doosje heeft de kpn-monteur erop gezet toen we van ISDN naar 2x analoog gingen, maar daarin komen die 4 draden (3x telefoon en 1x splitter) samen :)

Dit is trouwens wel KPN-adsl dus je splitter kan er goed anders uitzien, maar het princiepe is gelijk :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1