Toon posts:

[XP][Explorer] Explorer blijft opnieuw starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem.
Sinds vanochtend is er iets vreemd op een pc thuis gebeurd. Bij het opstarten gaat alles goed, maar zodra hij klaar is met laden, krijg ik heel even dat alt+f4 schermpje met afsluitopties en vervolgens gaat de explorer zich opnieuw opstarten. Dit doet hij vervolgens de hele tijd door. Er draaien naar mijn mening geen vreemde progjes in taakbeheer (behalve upd116 / udp116) Als ik op een ander account aanmeld is er niks aan de hand. Wat kan het zijn dat mij pc'tje heeft ontregeld en belangrijker, hoe kom ik er vanaf!?

Ik heb trouwens nog nooit windows geupdate omdat het een download pc is waarbij ik dat niet nodig vind.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 07:25:
Ik heb trouwens nog nooit windows geupdate omdat het een download pc is waarbij ik dat niet nodig vind.
Dus de PC waar je eigenlijk al je gevaarlijke dingen op doet heb je nooit geupdate...... Het komt er dus op neer dat alle gaten die origineel in je windows versie zaten, en die Microsoft ondertussen heeft opgelost nog steeds aanwezig zijn op een PC die 24*7 aangesloten is op het Internet....... 8)7 8)7

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57

Spoooky

Core temp 37°C

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 07:25:
Tja, wel een virusscanner? Of firewall?? Of ook niet geupdate? Echt, het up to date houden van je windows is echt heel belangrijk. Denk maar aan blaster.

Ik zou XP maar opnieuw installeren. En zeker de patch voor blaster alvast downloaden zodat je PC daar niet meer mee geïnfecteerd kan worden. (en dat is heel erg snel, geloof me maar...)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gekke is nou net dat hij het op een ander account wel doet. Wat raden jullie me aan?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

Ik zou eerst es SP1 installeren. Dat neemt meteen je belangrijkste system files mee.
Blaster verdenk ik niet, daarmee zou je wel een "shutdown" melding krijgen.

Maar als het toch een download pc is, dan zou ik maar es wat Microsoft patches gaan downloaden. B)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57

Spoooky

Core temp 37°C

onder een ander account doet hij het wel? Maak een nieuw account aan en gooi daar alle persoonlijke docs van je over en gooi dan dat andere account weg... Nooit meer problemen met dat account meer... >:)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Pagina: 1