Toon posts:

Geforce 256 Driver - crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, mijn pc met windows XP is zojuist gecrashed. Tijdens het rebooten kreeg ik elke keer heel eventjes een soort bluaw scherm te zien (maar te kort om te kunnen lezen wat er stond) waarna hij automatisch weer ging rebooten. safe mode werkte niet, system recovery ook niet ..pas toen ik hem in vga mode opstartte deed ie het weer. Ik kreeg meteen een melding dat de drivers van mn video kaart die systeem crash veroorzaakten etc. (let wel ..die eerste crash was niet het gevolg van het installeren van nieuwe drivers) weet iemand wat ik nu het beste kan doen? - heb net al geprobeerd om detonator 33.nogwat te installen ..maar na een reboot had ik hetzelfde probleem. heeft iemand suggesties?
alvast bedankt!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

• Enters plaatsen in een post helpt de leesbaarheid
• Het ding heet 'Geforce 256'

Maar: heb je het ding overklokt? Andere onderdelen van je computer overklokt?

Professionele website nodig?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Neem een oudere detonator, aangezien je ook een oude Geforce 256 gebruikt. 33 serie is meer voor GF3/4 dan jouw kaartje ;)

Verwijder ook eens met Detonator Destroyer je huidige drivers, voordat je nieuwe installeert

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ja, sorry dat ik om 2 uur 's nachts niet meer aan de leesbaarheid vam mn posts denk ;)

Ik heb niets in mijn pc overgelocked

het ding heet Nvidia geforce 265

De eerste crash gebeurde trouwens toen ik 1 van de 4 ide HD's uitwisselde voor een andere IDE hd.

(heb 235watt voeding )

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 15 januari 2004 @ 01:50:
Neem een oudere detonator, aangezien je ook een oude Geforce 256 gebruikt. 33 serie is meer voor GF3/4 dan jouw kaartje ;)

Verwijder ook eens met Detonator Destroyer je huidige drivers, voordat je nieuwe installeert
ok, zou je me de link van dat progje kunnen geven?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 01:53:
ja, sorry dat ik om 2 uur 's nachts niet meer aan de leesbaarheid vam mn posts denk ;)
Onzin en zeker als TS. Met een goed leesbaar topic vergroot je je kansen op een oplossing.
het ding heet Nvidia geforce 265
Het is echt 256. Dit heeft met het ontwerp van de kaart te maken en is derhalve een logische naam.
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 01:54:
[...]
ok, zou je me de link van dat progje kunnen geven?
Faq: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 15-01-2004 02:03 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
je hebt inderdaad helemaal gelijk ..het is al laat
bedankt voor de hulp, ik ga eens kijken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, helaas.
detontor destroyer heeft niets kunnen vinden (aan drivers/videokaarten)
heeft iemand nog andere ideeen?

*update*

als ik in safe mode opstart blijft de pc hangen bij het bestand amdagp.sys

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 03:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 01:40:
Hi, mijn pc met windows XP is zojuist gecrashed. Tijdens het rebooten kreeg ik elke keer heel eventjes een soort bluaw scherm te zien (maar te kort om te kunnen lezen wat er stond) waarna hij automatisch weer ging rebooten. safe mode werkte niet, system recovery ook niet ..pas toen ik hem in vga mode opstartte deed ie het weer. Ik kreeg meteen een melding dat de drivers van mn video kaart die systeem crash veroorzaakten etc. (let wel ..die eerste crash was niet het gevolg van het installeren van nieuwe drivers) weet iemand wat ik nu het beste kan doen? - heb net al geprobeerd om detonator 33.nogwat te installen ..maar na een reboot had ik hetzelfde probleem. heeft iemand suggesties?
alvast bedankt!
Toevallig die infinite loop? Ik had dat ooit ook eens. Ik heb het toen toch opgelost met behulp van zo'n vernietigingsprogramma die ik van guru3d gedownload had. Ik kan me alleen niet meer herinneren welke, ze hebben er een paar staan. Als het daarmee niet lukt, dan weten de medewerkers van Guru3D wel wat je moet doen. Mail die dan even, ze helpen je graag.

Ik herinner me dat ik daarna een omega driver installeerde. Lijkt me niet de reden van het verdwijnen van die infinite loop, maar het zou kunnen. Ik zeg dit omdat ik dus 2 dingen deed die ik daarvoor niet deed en daarna was het weg.

Ik zou trouwens een driver als 21.81 gebruiken voor die ouwe kaart. Het heeft geen enkele zin een driver te installeren die geoptimaliseerd is voor een andere kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb idd die loop..
ik ga er vanmiddag weer ff naar kijken, heb nu even geen tijd. heel erg bedankt voor deze reactie, ik denk dat ik hier al heel ver mee kom.

ps. weet iemand toevallig waar ik die 21.81 kan downen?

Verwijderd

Google: 21.81 geforce > http://www.3dcenter.de/downloads/treiber-geforce-w2k.php
- Version 21.83 WHQL (6,1MB)
- Version 21.81 (3,7MB)
Persoonlijk zou ik niet hoger gaan dan de 2x.xx serie drivers voor een Geforce256 (dus maximaal 29.42 WHQL). De drivers zoals die in Windows XP ingebouwd zitten zijn iig gebaseerd op de 14.60 versie - lager zou ik dan ook niet gaan. De driver die nVidia aanbied op de site is 53.03 WHQL en is in mijn opinie prima voor een FX, maar overkill voor een Geforce256 ;)

Kijk gelijk of je chipset drivers wel goed geinstalleerd zijn, want AMDAGP.SYS is daarvan ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas is het me na al die goede uitleg nog steeds niet gelukt.
De pc blijft loopen tijdens de roboot ..als ik hem niet in VGA mode zet.
Na de reboot krijg ik dit te zien: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fragz/error.JPG

Verwijderd

Daar kunnen we weinig mee. Kun je niet even vertellen wat je precies gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb gisteren nacht 4 hd's in mijn pc gezet. Hierna deed alles het nog, totdat ik 1 van die HD's verwisselde met een andere HD. De pc crashde tijdens het opstarten en rebootte automatisch. Dit ging zo door - eindeloos ..soort 'loop' dus.

Vervolgens heb ik geprobeerd de pc in safe mode op te starten, maar dit lukte toen niet. Ik kon de pc alleen in VGA modus opstarten; ik draai dus nu winXP in 640x480 en 8bit modus.

Als ik ook maar IETS aan de settings verander (bijv. naar 32 bit modus switch, of mijn resolutie verander ..of het aantal hertz verhoog) crasht de pc meteen. Ik krijg dan een beeld te zien met allemaal vakjes en strepen etc ..heel vreselijk :)

Ik heb tot nu toe een aantal nieuwe detonator drivers geprobeerd; o.a de WinXP_21.83, Win2K-XP_23.11 en de 30.82_winxp.

Ook heb ik geprobeerd een nieuwe agp driver erop te zetten door VIA_4in1_443v te intalleren.

Verder heb ik geprobeerd om met detonator destroyer mijn drivers te verwijderen (maar hij kan geen driver en geen videokaart vinden)

Ik moet er nog ff bij zeggen dat ik winxp net opnieuw had geinstalleerd een paar uur voor mijn eerste pc crash, waardoor alle ellende begon. (ik had er dus nog geen drivers voor mn vid.kaart opgezet ..hij gebruikte de winXP drivers)

Verwijderd

probeer http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=167

http://download.guru3d.com/detonator/ staan meer tools

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb alles wat met nvidia te maken heeft verwijderd met dat progje.
helaas heeft het nog niets geholpen, hij crashde weer op dezelfde wijze tijdens het rebooten.

ik ga even de nieuwste via 4 in 1 en een oude detonator proberen erop te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
die via 4 in 1 en de detonator heb ik in safe mode geinstalleerd ..maar ook dit werkt niet =/

het zou echt fijn zijn als ik dit probleem zou kunnen oplossen zonder dat ik windows opnieuw moet installeren, want ik heb dit probleem wel eens eerder gehad ..en toen kon ik ook al geen oplossing vinden =/

*edit*

ik heb vanmiddag ook nog die omega driver geprobeerd; hierdoor kreeg ik een zwart scherm tijdens het opstarten.

Ik heb nu een andere videokaart erin gezet (een nvidia geforce ti) ..Ik heb eerst in safemode alle nvidia dingen met NVCleaner verwijderd. Als ik nu opstart krijg ik precies hetzelfde probleem, in windows zegt ie nu dat hij nieuwe hardware gevonden heeft, maar tijden het installeren van de videokaart crasht de hele pc (zwart scherm)

iemand nog goeie ideeen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even een aantal dingen geprobeerd:
1: een andere videokaart (geforce 2 ti) erin gezet. was geen verschil; kreeg precies dezelfde crash.

2: windows xp er opnieuw op gezet (op een andere HD ..want op mijn vorige C:\ wilde hij geen 2e xp zetten ..kreeg tijdens de installatie een error)

Ik dacht dat nu dus alles verholpen zou zijn ..maar helaas!!

opzich kan ik nu onder windows alles weer doen (resolutie veranderen etc.) ..Maar als ik een divx / xvid / mpg / etc. wordt de pc eerst heel sloom en vervolges crasht ie weer.

De eerste keer crashde hij helemaal ..en de 2e keer veranderde hij alleen de frequentie van de monitor.

wat kan dit toch zijn?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Kan het gewoon niet zijn dat die schijf die eerst je opstart-schijf zit te jammeren met je schijf die je nu als ?slave? hebt gezet?

Probeer alles eruit te halen dat je niet nodig hebt, zoals die drie andere schijven (tenzij je raid-truukjes gaat gebruiken) en hou er een cd-rom speler in.

Probeer gewoon je bios op default te zetten en ga daarmee verder met windows even voor de gein installeren.
Als ik goed zag heb je er pas die schijven ingehangen.

Als dit gelukt is, probeer dan alles stuk voor stuk bij te voegen en kijk dan of er dan iets fout gaat.

Verwijderd

Ik denk echt dat het de registry is. Mischien is een system restore wat? Mail eerst ff die jongens van Guru3D, die weten er echt veel over.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga weer even aan de slag
ps.
kan ik ze gewoon in het nederlands mailen ..of zijn 't engelsen?

Verwijderd

Aangezien 99,9% van de site engelstalig is kun je er wel donderop zeggen dat ze engeltalig zijn ;)
Pagina: 1