Virus, kan niet verwijderen...

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb sinds gisteren een trojan te pakken, ik gebruik AVG en die komt met een popup:
Virus
Trojan Horse Startpage.CR
is found in file
C:\System Volume Information\_restore{240c5519-d568-4286-4e83213598ee}\rp79\a0009763.exe

To remove this virus, please run AVG for windows.

Dit heb ik uiteraard gedaan, gisteren vond ie wat en dat heb ik verwijderd, vandaag kwam weer de melding alleen nu vind AVG niks.
Ik heb de laatste updates erop staan.
Het gezocht met google, got-search en die vinden beide niks.
Ik heb gezocht met de windows zoekfunctie en die vind ook niks....
Tenslotte heb ik nog adware 6 gedraaid, maar niks mag baten.... wat nu??
Ik draaide voorheen Norton maar ben na wat ervaringen van kennissen oevrgestapt op AVG, moet ik terug naar Norton misschien?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01
ga naar C:System Volume Information_restore{240c5519-d568-4286-4e83213598ee}rp79a0009763.exe en druk op verwijderen :?
moet ik terug naar Norton misschien?
dat zou een lastige discussie worden met allemaal mensen met verschillende meningen. en niemand die een antwoord kan geven, dus laten we die maar niet starten.

zouden beide virus scanners niet naast elkaar werken? O-)

[ Voor 55% gewijzigd door Cardinal op 15-01-2004 01:00 ]

• ScooBY_DoO
cardinal808 schreef op 15 januari 2004 @ 00:58:
ga naar C:System Volume Information_restore{240c5519-d568-4286-4e83213598ee}rp79a0009763.exe en druk op verwijderen :?

[...]

dat zou een lastige discussie worden met allemaal mensen met verschillende meningen. en niemand die een antwoord kan geven, dus laten we die maar niet starten.

zouden beide virus scanners niet naast elkaar werken? O-)
Ik heb inmiddels via google gevonden hoe ik die map moet benaderen, had wel alle mappen weergeven gedaan maar moest ook beveiligde mappen uitvinken.
Nu ik dat gedaan heb is de map dus zichtbaar maar niet toegankelijk.
Ik heb nu in AVG aangegeven om alleen die map te scannen maar hij vind niks.
Kan ik de map nu in z'n geheel verwijderen of moet ik er echt in zien te komen?

In Windows Explorer click [Tools] [Folder Options]
Click the [View] tab, click [Show Hidden Files and Folders]
Clear [Hide protected operating system files (Recommended)] check box.
Click [Yes] on the change confirmation box and click [OK] to exit.
Right-click the System Volume Information folder in the root folder.
Click [Properties] and select the [Security] tab. Click [Add]
Enter the name of the user you are allowing access to the folder.
Click [OK], and then click [OK].
Double-click the System Volume Information folder to open.

maar ik krijg dus geen security tab :?

[ Voor 27% gewijzigd door ScooBY_DoO op 15-01-2004 01:04 ]

• Cardinal
Nu ik dat gedaan heb is de map dus zichtbaar maar niet toegankelijk.
das raar, bij mij kan ik overal bij, misschien ergens iets met permissies lopen klooien?

admin accountje aangemaakt ofzo of ben je zelf admin (met rechten)?

Edit

ander moet je gewoon alle mappen verwijderen behalve de map van vandaag, of staat daar nou juist het virus in?

[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 15-01-2004 01:07 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

System Restore uitschakelen op de schijf, herstarten ( dan worden de files verwijdert inclusief virus ) en na het herstarten de optie weer inschakelen

Windows beveiliging zit in de weg he, dus efkes opnieuw de restore aanmaken en alles is weer goed. Maar let op je raadt wel wat restore points kwijt!

Simple as eating toast!

[ Voor 31% gewijzigd door swampy op 15-01-2004 01:09 ]

There is no place like ::1

• ScooBY_DoO
swampy schreef op 15 januari 2004 @ 01:08:
System Restore uitschakelen op de schijf, herstarten ( dan worden de files verwijdert inclusief virus ) en na het herstarten de optie weer inschakelen

Windows beveiliging zit in de weg he, dus efkes opnieuw de restore aanmaken en alles is weer goed. Maar let op je raadt wel wat restore points kwijt!

Simple as eating toast!
Ah beter.... is daar toevallig ook een info site over zodat ik kan zien waar jij die info vandaan hebt?

• Cardinal
of gewoon het vanuit verkenner verwijderen, want daar is ie nou ook gewoon zichtbaar.
moet je wel dieper in de mappen zitten want hij gebruikt nog 1 map, die van vandaag namelijk. de rest kan verwijderd worden.

offtopic:
Zullen we een hoe kwak-je-system-restore-uit-windows-op-zoveel-mogelijk-manieren contest maken :P

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 15-01-2004 01:13 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Security tab: eenvoudig delen van bestanden uitzetten bij mapopties in de verkenner.

Zie ook hier Windows Operated Systems - FAQ en hier Windows Operated Systems - FAQ.

Overigens is System Volume Information de plek waar systeemherstel/system restore data wordt opgeslagen. Zet die optie uit.

Trojan Horse Startpage.CR klinkt als simpele spyware, zie ook hier [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Kasperspy / Norton / Mcafee (in random order) zijn goede virusscanners. KAV lijkt op dit moment het best.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ScooBY_DoO schreef op 15 januari 2004 @ 01:10:
[...]

Ah beter.... is daar toevallig ook een info site over zodat ik kan zien waar jij die info vandaan hebt?
Niet dat ik weet, eens gehoord op tweakers.net ( waar je nu bent ) en zelf heb ik helaas een tijd met norton moeten werken ( nee ik zeg er nu niets over dus vragen helpt ook niet ) en ik ken de problemen tussen windows beveiliging en norton.

There is no place like ::1

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05
Virus lijkt me zo ie zo al verwijderd. aangezien ie nu alleen in je systeem herstel map is te vinden. Deze word volgens mij ook auto. afgesloten door windows zodat deze map niet beschadigd kan worden.

Om nog even terug te komen op de virusscanners. KAV heerst op de moment, kwa detectie van virussen & trojans zeker en laten we niet vergeten dagelijks updates.

Mcafee is een goede tweede, ietsjes minder qua detectie. Zelf vind ik deze scanner (wel de enterprise versie..via school) lekker rap en een stuk lichter dan KAV. Vandaar dat ik deze ook gebruik.

Ja norton, de meeste zweren het bij deze scanner. Jammer genoeg is de marketing machine van Symantec beter dan hun anti-virus scanner. Natuurlijk vind ie wel virussen, maar de laatste tijd op GoT zie ik alleen maar mensen die virussen hebben binnen gekregen die een ge-update Norton niet zag. Gebruik de search en je zult ze zo vinden....
Pagina: 1