Verwijderd

Topicstarter
Er zijn paar fotos en specs van de nieuwe t-serie van sony gekomen.

specs

Introducing the PEG-TH55

featuring:

- Palm OS 5.2
- Sony Handheld Engine
- 320 x 480 pixels TFT display (65K colors)
- 32MB of RAM (32MB user accessible)
- 310K pixel CMOS camera w/ 2X digital zoom
- Voice REC
- built-in bluetooth Class 2 (approx 10m range)
- built-in wireless LAN 802.11b
- built-in flip cover
- new CLIE organizer software
- 6.5 oz (185g) w/flip cover
- dimensions 73.3mm x 121.5 mm x 15.7mm (w/flip cover)
- Memory Stick / PRO / DUO / DUO PRO compatible

pics

Afbeeldingslocatie: http://www.cliesource.com/gallery/data/500/3177Tseriesnew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cliesource.com/gallery/data/500/18904back-label-removed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cliesource.com/gallery/data/500/3177TH55side5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cliesource.com/gallery/data/500/3177TH55front2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cliesource.com/gallery/data/500/3177TH55front3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gjhartog/images/th55_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gjhartog/images/th55_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gjhartog/images/th55_3.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:09 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ook op de Palmclub te lezen:

http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=14822

We hebben het hier over een kleine, platte, lichte, handzame Clié, op Palm OS 5.2 met een groot 320x480 scherm (tegen 240x320 = 4x zo weinig pixels voor een iPaq) met zowel Wifi als Bluetooth, met een introductieprijs van rond de 350 USD (gerucht), ongeveer gelijk aan de nieuwe Dell Axim die ook dubbel wireless heeft.

Ik zeg wauw. Sterker, ik zeg wauw tegen de positie van de scrollbuttons (op de achterkant, geniaal, daar heb ik toch altijd mijn wijsvinger zitten als ik mijn Palm vast heb. En als ie op tafel ligt, gebruik ik de scrollbuttons toch nooit bij mijn huidige Palm.

Enige gripe die ik heb is het niet bijleveren van een cradle. Maarja voor een paar tientjes meer kom je op 400 USD uit en dan koop je er een. Even duur als een Tungsten|T3 die alleen Bluetooth heeft, en een irritante slider. En misschien het missen van een portrait/landscape toggle. Maarja, ebook readers hebben dat vaak al ingebouwd, en browsers ook. De twee grootste redenen om landscape te hebben. En misschien dat ie maar 32 Mb heeft, maar als je ziet dat de gemiddelde iPaq op het Mb's verslindende Windows Mobile 2003 slechts 64 Mb hebben (waarvan 52 Mb of minder user accessible) dan roem ik de 32 Mb's die de efficiente PalmOS tot zijn beschikking heeft op dit apparaat.

Geweldig, Sony. Hulde.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 15-01-2004 01:34 ]

Alors.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooi apparaat en daarbij zijn palmOS utils over het algemeen een stuk kleiner. Ik had toch liever 64MB gehad.

Geen CF support ;) Nee alleen leuk als je al een sony apparaat hebt dus.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ga ik er 1 kopen. :)

[edit]
ik zag net op palminfocenter deze sony:
Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/fcc_tj37_l.jpg
PEG-TJ37 and TJ-27
The PEG TJ 37 and 27 share a similar case, display and camera but are two very different handhelds. The TJ37 has integrated Wi-Fi, voice recorder and digital audio, while the TJ27 leaves these out, presumably for an entry level affordable price. Both share a VGA digital camera on the back of the unit. They are using the redesigned jog dial on the front of the handhelds that includes a vertical scroll wheel and left and right keys in addition to the four application buttons.

They both run Palm OS 5.2 and have a 320x320, 65k color screen, 32MB of RAM (23MB user accessible) and have IR port and a Memory Stick slot. They are both powered by a Motorola i.MXL dragonball ARM processor. They are approximately 3 x 4.5 x 17/32 inches (w/h/d) or (75 x 113 x 13.2mm) and weigh 5 ounces or 145g.

All come with the usual sony apps and a few others including AudioPlayer (TJ37 only), Clie Software Suite, Decuma Latin Input, Flash player, Memory Stick backup, Netfront Web Browser v3.1, Picsel Viewer and the standard Palm OS apps.

The info comes from early drafts and images taken from the FCC, the specs and details could change when the units are officially announced by Sony. Pricing or anticipated availability is not known at this time.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:07 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 15 januari 2004 @ 10:40:

Geen CF support ;) Nee alleen leuk als je al een sony apparaat hebt dus.
Waarom? Je laat toch ook geen Palm liggen als je geen SD-kaart apparaat hebt... ;) De prijzen van SD vergeleken met Memorysticks, als je goed op internet zoekt, vallen reuze mee tegenwoordig. Zeker als je het gebruikt voor een apparaat van 350 EUR :D

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 15 januari 2004 @ 16:23:
[...]

Waarom? Je laat toch ook geen Palm liggen als je geen SD-kaart apparaat hebt... ;) De prijzen van SD vergeleken met Memorysticks, als je goed op internet zoekt, vallen reuze mee tegenwoordig. Zeker als je het gebruikt voor een apparaat van 350 EUR :D
Sony drukt voorals nog zijn eigen standaard erdoorheen. Geen enkel andere fabrikant heeft het nog wijd geimplenmenteerd.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 15 januari 2004 @ 20:47:
[...]

Sony drukt voorals nog zijn eigen standaard erdoorheen. Geen enkel andere fabrikant heeft het nog wijd geimplenmenteerd.
Niet wijd, maar bijv. Samsung gebruikt het al in een serie van haar apparaten, langs SD en CF heen. Ik vind het jammer dat de sticks ietsjes duurder zijn dan SD, maar voor de rest: sois.

Dat 'eigen' gevoel van Sony reflecteert ook heel erg in de Cliés: kijk maar bijvoorbeeld naar deze TH-55 (om ontopic te gaan weer): een jog dial op de achterkant, en nog een scrollwiel ook. Welke andere fabrikant (Palm/PPC/Symbian) zou dat ooit in zijn harses gehaald hebben. En de 320x480 resolutie: iets meer dan een jaar geleden door Sony geintroduceerd op de NR serie, prachtig toch? Iedereen riep toen: pffff, daar gaat niemand gebruik van maken, jullie zijn toch de enige. Maar gelukkig heeft Palmsource een lange traditie dat ze goede dingen van hun licencees overnemen en er een standaard van maken.

Ook zou zonder Sony er geen PalmOS meer zijn, omdat PPC anders PalmOS helemaal weggeconcurreerd zou hebben. Dat is mijn mening, Sony heeft met de NR/NX serie, en in mindere mate de T en SJ serie Palm helemaal wakker geschud die zaten te SLAPEN toen ze de m515 en m130 produceerden. Innoveren moesten ze, design, pushen! En toen kwamen de Tungstens en Zires, en nu is PalmOne weer helemaal terug. Typisch een geval dat concurrentie goed is, en in dit geval kwam de concurrentie van Sony die met eigen API's (sound API, hires API voor OS4) het PalmOS een duw in de goede richting gegeven heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 16-01-2004 00:12 ]

Alors.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb eigenlijk helemaal geen Palm nodig op het moment, maar als ik deze zie (en de T|T 3 trouwens ook) wil ik er eigenlijk toch wel weer eentje kopen. En om het te verantwoorden koop ik dan ook gewoon TomTom Navigator 2 (met bluetooth GPS!) zodat ik hem in de auto als navigatie kan gebruiken :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bigs schreef op 16 januari 2004 @ 00:13:
Ik heb eigenlijk helemaal geen Palm nodig op het moment, maar als ik deze zie (en de T|T 3 trouwens ook) wil ik er eigenlijk toch wel weer eentje kopen. En om het te verantwoorden koop ik dan ook gewoon TomTom Navigator 2 (met bluetooth GPS!) zodat ik hem in de auto als navigatie kan gebruiken :)
Ja, mooi he. :)

TomTom Navigator voor de Palm is op dit moment alleen beschikbaar (pre order, dat wel, nog ff maandje wachten) voor de Tungsten|T3. Zie ook de site van TomTom. Is trouwens ook als totaalpakket incl. T3 te koop, misschien wel goed voor de portemonnee.

Heerlijk op een 320x480 scherm navigeren in 3D modus. :D

Alors.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja maar het lijkt me dat het ook wel op de TH55 werkt toch? Zelfde API's etc.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mja, daar zaten we ook al op te hopen:

http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=14733

maar dat doet het dus echt niet helaas. Vooralsnog niet, laat ik dat voorop zeggen. Het is ook zo dat de Tungsten|T3 een 400 MHz Xscale processor aan boord heeft, absoluut de top van de processormarkt voor handhelds. De TH55 gaat op de Sony Handheld Engin lopen, die van 8-123 MHz gaat, maar wel geoptimaliseerd is voor multimedia). Ik vrees dat het qua pure rekenkracht wat je met GPS nodig hebt, het niet gaat worden. Op dit moment is er maar 1 ander model met PalmOS die dat ook heeft: de Tungsten|C, maar die heeft slechts een 320x320 scherm.

Maar: TomTom Navigator voor de Palm gaat voorlopig alleen op de Tungsten|T3 werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/images/screenshots/palm_ttn_d_1.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 16-01-2004 00:43 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Overigens is er een nieuwe foto van de Clié TH55 te vinden met open klep:

Mooi he. De case zelf schijnt van (gunmetal) metaal gemaakt te zijn, dus nog degelijk ook.

En in de onderstaande link kun je meer info lezen over de vernieuwde PIM applicaties van de TH55:

http://www.cliesource.com...ead.php?s=&threadid=38914

[ Voor 37% gewijzigd door Stereotomy op 05-02-2004 17:26 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat issie mooi! En wat is dat scherm gróót :) Een complete review op PDAFrance.com:

http://www.pdafrance.com/...t=machinespalm&id=342&p=1

Afbeeldingslocatie: http://www.pdafrance.com/img/testproduit_palm/th55/clie_th55_38.jpg

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En nu ook een review op Brighthand:

http://www.brighthand.com/article/Sony_Clie_TH55_Review
Conclusion
Two years ago, Sony led the pack in offering feature-laden handhelds at low prices. Last year, it seemed to concentrate on very high-end models, some costing well over $500. With the TH55, Sony is once again offering a model that has a good feature set at a good price.
Ik denk dat Microsoft en de PPC fabrikanten zich goed achter de oren moeten krabben, want PalmOS innoveert met een moordende snelheid!

Alors.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 09:27
Ik moet zeggen dat je het palmOS heerlijk loopt te promoten, Stereotomy (is gelukkig ook niets mis mee). En daarnaast loop je volgens mij tegen hetzelfde aan als mij: de T|T wegdoen een TH55 aanschaffen, niet? Ik ben het persoonlijk wel van plan, met daarnaast gelijk een wifi-netwerkje voor thuis.

Als je het je nog kan herinneren, er was een quote op de palmclub die in deze situatie goed bruikbaar is:
De keuze is al gemaakt, je moet 'm alleen nog voor jezelf beargumenteren ;)
Om heel eerlijk te blijven moet echter wel even vermeld worden dat de processorsnelheid van de th55 van 8 tot 123 MHz loopt. Dit zorgt er wel voor dat de batterijduur langer is (24 uur met alleen mp3! :|), en gezien er aparte geluids- en videoprocessoren geïntegreerd zijn moet het niet veel performance schelen.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ach, ik denk dat de meeste tweakers nu ook wel inzien dat PalmOS innovatiever is dan het door de Microsoft regels vastgeroeste Windows Mobile 2003. Hun enige voordeel was TomTom Navigator, maar dat is er nu ook voor de Tungsten|T3, en wie weet binnenkort andere modellen zoals de Tungsten|C.

Ik wacht persoonlijk nog even op OS6, maar ik sluit inderdaad niet uit dat ik net zo lief een Clié weer neem als mijn huidige TT. :)

(wel irritant, de hele tijd memsticks verkopen en SD kaartjes kopen en vice versa ;) )

Alors.

• zugzug
Stereotomy schreef op 10 februari 2004 @ 21:24:
Ik wacht persoonlijk nog even op OS6, maar ik sluit inderdaad niet uit dat ik net zo lief een Clié weer neem als mijn huidige TT. :)
Ik ben hier ook aardig over in dubio, maar als ik dit artikel mag geloven is er (tot op heden) niet iets aangekondigd wat ik echt in OS5 _mis_. Vandaar dat ik waarschijnlijk wel voor de TH55 kies.
(wel irritant, de hele tijd memsticks verkopen en SD kaartjes kopen en vice versa ;) )
En DAT is nu juist het punt dat Madlive volgens mij probeert duidelijk te maken. Allebei de sticks werken gewoon goed, de grootte komt aardig overeen, de prijs ook en ook de snelheid is ongeveer gelijk. Maar de totale incompatibiliteit is gewoon vreselijk lastig, je moet op deze manier bij elke nieuwe palm/digicam etc. een nieuw opslagmedium aanschaffen.
offtopic:
Je kan het ook niet laten op PPC te bashen, ook al stuur ik daar niet op aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zugzug op 11-02-2004 13:04 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

:> PPC :>

:*)

Tja. Je moet het ook een beetje leuk vinden om te handelen in electronica, als je er goed in bent dan hoef je niet zoveel verlies te maken. Maar je hebt gelijk, ik had ook liever gewild dat die hele zut memorysticks niet bestond. Overigens is een Sandisk SD kaart slechter dan een willekeurige memorystick welke op zijn beurt weer slechter is dan een Lexar/Panasonic SD kaart. De memorysticks zijn erg constant qua prestaties, dat kun je van SD kaarten niet zeggen. Memorystick Pro is daarbij dan ook nog eens erg snel, alhoewel erg prijzig.

Maargoed, 't is ook: als je bijv. al een cybershot hebt, dan pleit dat ervoor om ook voor een Sony Clié te kiezen, zoals deze TH55.

Overigens keek ik vandaag achter me tijdens college, en die gast achter me had een SL10. Kon het niet laten om met mijn TT te flashen. :+

Alors.

• zugzug
Voor de mensen die de palmclub niet volgen, er zijn aardig wat nieuwe dingen over de TH55 bekend geworden.
- flashfilmpje
- echt filmpje (japans)
- 2e deel PDAFrance review, over de software
- Last but not least: bij sonystyle frankrijk, engeland en duitsland is de TH55 al te pre-orderen voor €399! Moet je je voorstellen wat de prijs in een beetje concurrerende winkel zal worden.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zo is dat, Zugzug.

En nu wil ik van de die-hard PPC'ers wel eens weten waarom ik voor de iPaq 4150 moet gaan voor 599 EUR en niet voor deze Sony Clié TH55 voor 399 EUR. :*)

Alors.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 09:58
Komt er ook een versie zonder cam, want wat moet je met 900 digicams, op je telefoon, op je pda, je wilt nog een kleine handcamera want das toch meer kwaliteit en dan nog spiegelreflexje erbij.

Rot op met je digicams en geef me een normale palm/ sony, deze ziet er wel gaaf uit :9~ jammer van de camera.

Hello fellow humans

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

joint_me schreef op 15 februari 2004 @ 03:12:
Komt er ook een versie zonder cam, want wat moet je met 900 digicams, op je telefoon, op je pda, je wilt nog een kleine handcamera want das toch meer kwaliteit en dan nog spiegelreflexje erbij.

Rot op met je digicams en geef me een normale palm/ sony, deze ziet er wel gaaf uit :9~ jammer van de camera.
I, for one, vind het wel leuk om zo'n brak 0.3 mp camera te hebben in mijn PDA. Ik heb ook een Minolta Dimage X20 (een van de kleinste 2 mp camera's van dit moment, ongeveer pakje kaarten) maar die heb ik óók niet altijd bij me, mijn Palm wel.

Enne, als deze camera je niet bevalt, lijm je de lensschuif toch even dicht? De Clié wordt er niet lelijker van. :)

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Als het echt pure 0.3MP is valt het best mee. Mijn logitech webcam heeft ook 0.3MP en maakt 'prima' foto's @640x480. Mij zou de cpu snelheid toch een belemmering opleveren. Steeds meer progsel willen graag een heavy duty cpu hebben. Bovendien is met de komst van PalmOS 6 een snelle cpu voor multitasking toch wel wenselijk. Nou weet ik dat sony graag van aparte chops gebruik maakt daar de acceleratie van video en audio te voorspoedigen. Tegelijkertijd zorgt dit natuurlijk voor incompatability met 3rd party software.

Ik zou wachten op de nieuwe palmone pda's en dan mijn uiteindelijke keuze maken.

• Artcore
  • Niet online
Dit wordt zeker mijn nieuwe pda, nu weet ik weer waarom ik zolang heb gewacht met het vervangen van mijn Vx ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 15 februari 2004 @ 11:07:
Als het echt pure 0.3MP is valt het best mee. Mijn logitech webcam heeft ook 0.3MP en maakt 'prima' foto's @640x480. Mij zou de cpu snelheid toch een belemmering opleveren. Steeds meer progsel willen graag een heavy duty cpu hebben. Bovendien is met de komst van PalmOS 6 een snelle cpu voor multitasking toch wel wenselijk. Nou weet ik dat sony graag van aparte chops gebruik maakt daar de acceleratie van video en audio te voorspoedigen. Tegelijkertijd zorgt dit natuurlijk voor incompatability met 3rd party software.

Ik zou wachten op de nieuwe palmone pda's en dan mijn uiteindelijke keuze maken.
Ik beschouw dit als het laatste 'kijk eens wat we kunnen' afscheid van Sony. Vergeet niet dat Sony, in mijn ogen dan, PalmOS heeft gered van de ondergang tegen PPC. Toen de Palm m125, m130, m500, m505 en m515 uit waren, en tegen de iPaqs moesten opboksen, kwam sony met de N (hires 320x320 MP3 functie in een Palm, wauw), NR (320x480 scherm, wauw) en T serie (klein, licht en mp3) aan, en liet Palm Inc. zien wat er allemaal mogelijk was met een Palm op 33 of 66 MHz. Wél schreven ze hun eigen programma's ervoor omdat de PalmSource divisie dat nog niet had.

Iedereen schreeuwde toen ook: stomme sony, nu moeten de developers weer speciaal hun programma's erop aanpassen. Maargoed, dat deden ze, en de populariteit van deze modellen liet aan Palm Inc. zien dat ze eigenlijk verouderd bezig waren met hun filosofie: "Keep it real simple", en zie daar, de opsplitsing tussen de Tungsten en Zire lijn, met een heleboel innoverende producten tot gevolg.

Zonder Sony had Palm echt niet zo kunnen innoveren. Sony heeft ook gezegd in OS6 van de standaard API's van PalmSource gebruik te gaan maken (die ze mee hebben geholpen te schrijven) en zelf geen proprietaire API's meer te schrijven. Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen bij OS6.

Go Sony!

Alors.

Verwijderd

YO, ik heb mijn vader net ff de kunsten getoond van deze pracht PDA....en hij was plots overtuigd....
Nu vraagt ie of ie al uit is in Belgie... is ie hier al uit? en is de richtprijs 400 euro? Spotgoedkoop toch...

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 22:28

Milmoor

Footsteps and pictures.

Het nieuwe agenda-systeem is heel mooi, maar wel wat zorgwekkend. Is hij wel compatible met de standaard agenda-structuur van Palm? Ik weet dat de programma's er nog wel op staan (zie review Brighthand), maar de compatabiliteit onderling heb ik geen idee van.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Mooody
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

persoonlijk vind ik het een lelijk glimmend ding :)

deze voordelen zie ik voor de T3 t.o.v. deze Sony

- de T3 ziet er stijlvoller en zakelijker uit (mening uiteraard)
- kleiner
- 2x zoveel geheugen
- een ruim 3x snellere processor
- geen onzinnige 'minder-dan-webcam-kwaliteit-camera'
- wél toegang tot de wondere wereld van tomtom :)

deze Sony heeft dan wel wifi, maar dat vind ik zelf het onzinnigste wat een PDA kan hebben....wie gaat er nou op zo'n priegelschermpje internetten, terwijl je altijd op max. 10-20m. een PC/laptop hebt staan :?

nee, doe mij maar een T3 ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Mooody op 15-02-2004 21:24 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Artcore
  • Niet online
Voordelen TH55 tov T3:

- de batterij van de TH55 gaat een stuk langer mee
- geen rare kwetsbare schuif, ik wil altijd 320*480 en niet soms
-WLAN: ik woon in Leiden, daar is een wifi-netwerk wat heel de stad dekt :*) Of anders als je zondag in de tuin zit, even de voetbaluitslagen checken :)
- Camera, lijkt mij wel grappig om altijd bij je te hebben, bijv. om foto's te maken van je Contacts
- (wederom een mening) TH55 is mooier ;)
- sterk verbeterde agenda

Nadelen TH55:
- Geen Tomtom
- langer

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zugzug schreef op 10 februari 2004 @ 21:18:
En daarnaast loop je volgens mij tegen hetzelfde aan als mij: de T|T wegdoen een TH55 aanschaffen, niet? Ik ben het persoonlijk wel van plan, met daarnaast gelijk een wifi-netwerkje voor thuis.
Ik loop tegen hetzelfde aan. Stond afgelopen zaterdag nog te twijfelen tussen een T3 en een UX50. Maar ik heb het wat dat betreft wat gemakkelijker dan jullie, ik heb een reden om mijn T|T te vervangen, die is namelijk versleten (digitizer werkt ook na vervanging niet meer, afwijking variërend van een halve tot 3 cm, vanaf 5 minuten na calibratie).

De TH55 is echt fantastisch. Het enige nadeel vind ik wel de memorystick, omdat ik een SD kaart en Cruzer (reader/writer) heb. En dat ik mijn 2 cradles voor de m5XX en Tungsten serie niet meer kan gebruiken.

Is hij trouwens te synchroniseren met een (voor mij misschien toekomstige) Apple iBook?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Mooody

Mooody

elmoody

nu ik weer :P
Artcore schreef op 15 februari 2004 @ 21:53:
Voordelen TH55 tov T3:

- de batterij van de TH55 gaat een stuk langer mee
klopt, maar dat heeft weer te maken met de processor...
als je de T3 op 150Mhz underclocked zal het weinig verschillen...
- geen rare kwetsbare schuif, ik wil altijd 320*480 en niet soms
schuif is niet kwestbaar...
ken je die testmodellen bij Mediamarkt? die worden 6 dagen per week, 10 uur per dag mishandeld, maar er zit nog geen millimeter speling in heb ik laatst gemerkt :)

kan de Sony trouwens op breedbeeld? zo niet, dan heb ik nog een pluspunt voor de T3 ;)
-WLAN: ik woon in Leiden, daar is een wifi-netwerk wat heel de stad dekt :*) Of anders als je zondag in de tuin zit, even de voetbaluitslagen checken :)
dat is inderdaad wel handig...
heb zelf ook liever bluetooth én wifi, maar als ik er 1 kan missen is het wifi....
heb een laptop met wifi op 1400x1050...stuk praktischer....
- Camera, lijkt mij wel grappig om altijd bij je te hebben, bijv. om foto's te maken van je Contacts
heb er ook zo'n eentje in mijn gsm, leuk voor dag 1, maar daarna klik je 'm niet meer aan :)
- sterk verbeterde agenda
verbetert t.o.v. de vorige Sony misschien....
de PIM's op de Palm zijn in mijn ogen altijd al goed....en voor beide modellen kun je genoeg spullen downloaden, dus dat mag geen probleem zijn...
Nadelen TH55:
- Geen Tomtom
- langer
processorkracht en geheugen is voor jou geen nadeel?
voorbeeldje: een Palm op 126Mhz met 32mb RAM (Tungsten E) kost de helft van de Sony

ik betwijfel het of 126MHz wel genoeg is om een mp3'tje vloeiend te draaien, terwijl
je aan het surfen bent :?

oja, nog iets, memorysticks zijn duurder dan SD kaarten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 15-02-2004 22:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mooooody schreef op 15 februari 2004 @ 22:08:
ken je die testmodellen bij Mediamarkt? die worden 6 dagen per week, 10 uur per dag mishandeld, maar er zit nog geen millimeter speling in heb ik laatst gemerkt :)
De schuif is inderdaad niet kwetsbaar. Ik kan me herinneren dat in de reviews van de T|T stond dat die getest was met machines die hem vaker in- en uitschoven dan een normaal mens zou doen in tien jaar dagelijks gebruik.
Zelf heb ik ook niet de ervaring dat hij kwetsbaar is, hij schuift na 14 maanden nog net zo lekker als in het begin. Blijft over dat hij toch wel raar is, zelf heb ik dus liever ook geen schuif. Het is niet handig, niet mooi en wmb niet nodig, zolang het apparaat maar plat is vind ik de lengte niet zo'n issue.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 15 februari 2004 @ 22:08:
nu ik weer :P

[...]

klopt, maar dat heeft weer te maken met de processor...
als je de T3 op 150Mhz underclocked zal het weinig verschillen...
Dus? Naast het feit dat de verlengde batterijduur (die echt, echt goed is voor een hires+ device) echt niet alleen door de kloksnelheid van een processor komt, zijn er nog de volgende punten. Een T3 op 150 MHz loopt multimediaal gezien niet zo snel als de Handheld Engine op 123 MHz, en bovendien kan de T3 sowieso niet softwarematig automatisch zijn kloksnelheid varieren tussen 8-123 MHz, en dat is gewoon een pluspunt voor de Sony. Voor PIM was een 33 MHz motorola dragonball al genoeg om sneller te zijn dan menig 400 MHz PocketPC :D, dus dat is alleen maar fijn dat de Clié daarnaartoe kan schakelen als dat nodig is om zo batterijduur te besparen. Uiteraard zullen programma's niet zo snel werken als op een 400 MHz XScale, maar 400 MHz XScale voor de T3 is voor 90% van de programma's ook een kleeeeein beetje overkill, niet? ;)

De Handheld Engine van de TH55 ondersteund door grafische en DSP chips, die multimediasnelheid beinvloeden. Filmpjes op de UX50 gaan prima, en MP3 multitasking ook, dus dat zal ook het geval zijn met de TH55. Sterker, filmpjes en MP3 gaan op mijn TT op 144 MHz al prima, zelfs zonder aparte grafische chips. Wacht even, MP3 ging met mijn SA10 Clié Audio adapter en mijn 33 MHz SJ30 al redelijk in combinatie met PIM of eBook. :D

De enige toepassing op het moment die 400 MHz nodig heeft is Tomtom. Als je daar geen behoefte aan hebt dan gaat het argument niet op - of neem net zo lief Mapsonic of Digimap, brengt je ook van A naar B maar dan zonder 3D view.

kan de Sony trouwens op breedbeeld? zo niet, dan heb ik nog een pluspunt voor de T3 ;)
De schuif is inderdaad niet kwetsbaar. Het is voornamelijk erg irritant. Als je groot beeld hebt, dan kun je dat ook best in een klein pakket doen. Heb je wel eens gemeten hoe groot de buttongedeelte is van de T3? Een ingeklapte T3 is maar 2 cm kleiner dan de TH55 en een uitgeklapte T3 weer stukken groter, en bovendien ten allen tijde dikker.

[...]
dat is inderdaad wel handig...
heb zelf ook liever bluetooth én wifi, maar als ik er 1 kan missen is het wifi....
heb een laptop met wifi op 1400x1050...stuk praktischer....
Op mijn universiteit hebben ze WiFi in alle gebouwen. Overal snel mijn mail checken zonder in te bellen via mijn GSM. Bij wel meer bedrijven hebben ze WiFi accesspoints door het hele gebouw, en als je dat thuis ook hebt, dan is dat gewoon erg handig. Sommige steden hebben al een uitgebreid WiFi netwerk op straat. Als je wifi niet nodig hebt, betekent het niet dat andere mensen het ook niet nodig hebben.

[...]
verbetert t.o.v. de vorige Sony misschien....
de PIM's op de Palm zijn in mijn ogen altijd al goed....en voor beide modellen kun je genoeg spullen downloaden, dus dat mag geen probleem zijn...
De PIMs van Sony en Palm waren voor de Zire21, TE en TT3 gelijk aan elkaar. Sterker, de oude PIM's zitten standaard ook nog op de TH55. Als je de test van PDAFrance.com leest, dan zijn ze zeer gecharmeerd van de nieuwe Clié Organiser. Die mensen hebben ervaring met veel verschillende modellen PPC en Palm, dus keur de nieuwe Clié organiser niet meteen af. Als je het niet leuk vindt, prima, zet er dan maar weer datebk5 of Agendus op. De prijs zal er niet verschillend om zijn.

[...]
processorkracht en geheugen is voor jou geen nadeel?
voorbeeldje: een Palm op 126Mhz met 32mb RAM (Tungsten E) kost de helft van de Sony

ik betwijfel het of 126MHz wel genoeg is om een mp3'tje vloeiend te draaien, terwijl
je aan het surfen bent :?
32 Mb is meer dan genoeg omdat je ook veel dingen op de stick kan gooien. De Tungsten|E heeft geen hires+, BT, WiFi, camera en voicememo - vind je het gek dat hij de helft kost? Op mijn TT gaat surfen en MP3 prima samen, en ik heb zelfs geen ondersteunende multimediale chips die de TH55 wel heeft.

Ik vind het altijd erg jammer dat mensen heel erg naar het aantal MHz'tjes staren en de praktische uitwerkingen negeren. Net zoals vroeger, was er iemand die heel trots was op zijn 386DX - 40 MHz en beweerde dan mijn 486SX- 25 MHz veel en veel langzamer liep. :?
oja, nog iets, memorysticks zijn duurder dan SD kaarten :)
Alsof 10-20 EUR bij aanschaf van zo'n apparaat nog wat uitmaakt? Kun je ook zeggen bij de TH55 heb je geen case meer nodig, da's ook goedkoper.

Vergeet niet dat de prijs van de TH55 op 399 EUR bij Sonystyle staat. pdashop.nl en beat-it gaan daar historisch gezien zeker onder zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 00:26 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het is niet handig, niet mooi en wmb niet nodig, zolang het apparaat maar plat is vind ik de lengte niet zo'n issue.
_/-\o_ Waren alle vrouwen maar zo! _/-\o_

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

ja, nou moe, nu twijfelt Moooooooody :)

die Sony is zo gek nog niet, alleen verrekte jammer van die processor :(

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 00:16:
[...]

_/-\o_ Waren alle vrouwen maar zo! _/-\o_
niet alle vrouwen houden van groot hoor ;)

neem mijn vriendin, zij heeft een iPod Mini :Y)

edit: oja, en mij.....maar dat laat ik dan ff achterwege 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 00:20 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 00:19:
[...]

niet alle vrouwen houden van groot hoor ;)

neem mijn vriendin, zij heeft een iPod Mini :Y)

edit: oja, en mij.....maar dat laat ik dan ff achterwege 8)
Ik heb net een Minolta X20 gekocht, ook erg klein. :D

Canaria? :>

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 00:23 ]

Alors.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 00:23:
[...]

Ik heb net een Minolta X20 gekocht, ook erg klein. :D

Canaria? :>
Tja, Stereotomy, ik zit me nu al een tijdje af te vragen wie jij bent @ Palmclub.
En Glowmouse ook. Van palmpaul is het iig minder moeilijk te raden.
Ik heb wel een soort vermoeden, maar dat zegt niks :X
edit:
/me is natuurlijk gewoon Canaria O-). Ik ben alleen de laatste tijd niet meer zo actief, tot mijn grote spijt.

[ Voor 26% gewijzigd door Canaria op 16-02-2004 00:31 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

en ik ben Moody op palmclub :D

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Canaria schreef op 16 februari 2004 @ 00:30:
Tja, Stereotomy, ik zit me nu al een tijdje af te vragen wie jij bent @ Palmclub.
En Glowmouse ook. Van palmpaul is het iig minder moeilijk te raden.
Ik heb wel een soort vermoeden, maar dat zegt niks :X
Hetzelfde misschien? |:(

Wie stereotomy is? Geen idee, hij is niet zo actief volgens mij. :/

• zugzug
offtopic:
Gezien de hoeveelheid en grootte van de posts neem ik aan de Stereotomy op de palmclub Gazpacho is. Hij had toevalligerwijs ook onlangs een camera gekocht, alleen weet ik niet zeker of het de X20 was. Op palmclub loopt hij overigens ook niet zo te bashen op PPC, maar dat is daar ook niet nodig natuurlijk :).

Nu gaan jullie je natuurlijk afvragen wie ik op de palmclub ben O-)

//edit: owja, natuurlijk ook zijn "winks" naar het vrouwelijke geslacht zijn wel typerend :)
(ik balen als het nu 2 totaal verschillende personen zijn)

[ Voor 20% gewijzigd door zugzug op 16-02-2004 14:56 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

zugzug schreef op 16 februari 2004 @ 13:59:
offtopic:
Gezien de hoeveelheid en grootte van de posts neem ik aan de Stereotomy op de palmclub Gazpacho is. Hij had toevalligerwijs ook onlangs een camera gekocht, alleen weet ik niet zeker of het de X20 was. Op palmclub loopt hij overigens ook niet zo te bashen op PPC, maar dat is daar ook niet nodig natuurlijk :).

Nu gaan jullie je natuurlijk afvragen wie ik op de palmclub ben O-)

//edit: owja, natuurlijk ook zijn "winks" naar het vrouwelijke geslacht zijn wel typerend :)
(ik balen als het nu 2 totaal verschillende personen zijn)
En ik dacht nog wel dat Zugzug wist wie ik was... 8)7

Alors.

• zugzug
Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 19:02:
[...]

En ik dacht nog wel dat Zugzug wist wie ik was... 8)7
HEERLIJK frustrerend antwoord, alles wordt nu ineens duidelijk :X :?

Weer een repostje van mijn post op de palmclub:

Cliesource's frontpage geeft nu zelfs melding dat het meerdere mensen gelukt is filmpjes te schieten, dus ik geloof het ook wel. Kan iemand met een NX80 (of 73??) misschien alvast een backup maken van zijn "film-app"? :D

Overigens had ik onlangs PDAshop en beat-it gemeld over beschikbaarheid en prijzen. Beide hadden ze niets te melden (niets bij hun bekend / niets gevonden bij leverancier), maar beat-it zegt het volgende:
Hij is nog niet bekend in onze database, dat betekent dat de
distributeurs hem in Nederland nog niet kennen, dan kan ik er ook nog
geen enkele informatie over geven. Ik verwacht dat onze prijs ongeveer
20% onder die van Sony zal liggen.
:| 20%!! Dat zou een prijs van €320 betekenen! :|
Ik geloof er geen zak van, maar 't is wel mooi meegenomen ;)

offtopic:
UTFS! :P Gotcha :)

"Overigens, voordat mensen weer beginnen te schreeuwen, ik heb onder mijn PPC username Stereotomy inderdaad een post gemaakt in dezelfde thread op het PPC forum."

[ Voor 14% gewijzigd door zugzug op 16-02-2004 23:12 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Afbeeldingslocatie: http://pdaclub.nl/forums/images/smilies/google2.gif @ Zugzug! ;)

Even wat ontopic plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.clieclub.jp/review/rev_th55tj37/thumbnails/IMGP0121_JPG.jpg.
Afbeeldingslocatie: http://www.clieclub.jp/review/rev_th55tj37/thumbnails/IMGP0122_JPG.jpg.Afbeeldingslocatie: http://www.clieclub.jp/review/rev_th55tj37/thumbnails/IMGP0012_JPG.jpg.Afbeeldingslocatie: http://www.clieclub.jp/review/rev_th55tj37/thumbnails/IMGP0052_JPG.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 23:45 ]

Alors.

• zugzug
Ik vraag me toch af hoe de kwaliteit van de movieplayer bestanden zich gedraagd tegenover divx bestanden, met daarbij het eventuele verschil in grootte.
Wat ik namelijk tegenkwam op het forum van mmplayer is dat de UX-50 (ook met handheld processor) niet echt lekker werkte. Dit zou komen doordat mmplayer de videochip niet goed kon aanspreken. En de divx files die je alleen met dit programma kan afspelen blijven toch van superieure beeld/grootte-kwaliteit vergeleken met Kinoma-files.
Mochten de filmpjes er niet even ultra-brak uitzien als de gemiddelde quicktime-stream dan is er natuurlijk geen probleem, want movieplayer maakt (natuurlijk) gebruik van de complete mogelijkheden van de videochip.

Voor mensen er trouwens naar gaan vragen: als het goed is, is de rode TH55 een limited edition-versie in japan only, dus helaas.... (ik wou toch de zwarte, geen probleem).

[ Voor 11% gewijzigd door zugzug op 17-02-2004 00:17 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alors.

Verwijderd

Kan iemand mij nu zeggen wanneer ie precies uitkomt? Precies ! want m'n vader wil hem kopen.....

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

zugzug schreef op 17 februari 2004 @ 00:16:
Ik vraag me toch af hoe de kwaliteit van de movieplayer bestanden zich gedraagd tegenover divx bestanden, met daarbij het eventuele verschil in grootte.
Wat ik namelijk tegenkwam op het forum van mmplayer is dat de UX-50 (ook met handheld processor) niet echt lekker werkte. Dit zou komen doordat mmplayer de videochip niet goed kon aanspreken. En de divx files die je alleen met dit programma kan afspelen blijven toch van superieure beeld/grootte-kwaliteit vergeleken met Kinoma-files.
Mochten de filmpjes er niet even ultra-brak uitzien als de gemiddelde quicktime-stream dan is er natuurlijk geen probleem, want movieplayer maakt (natuurlijk) gebruik van de complete mogelijkheden van de videochip.

Voor mensen er trouwens naar gaan vragen: als het goed is, is de rode TH55 een limited edition-versie in japan only, dus helaas.... (ik wou toch de zwarte, geen probleem).
Dat is dus precies wat ik voorspelde. De compatability issues met extra decoder sjips blijven gewoon een probleem met 4rd party software. Dat is gewoon een nadeel.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:38:
Kan iemand mij nu zeggen wanneer ie precies uitkomt? Precies ! want m'n vader wil hem kopen.....
Midden maart in Duitsland, Frankrijk en Engeland, doe maar twee weken meer voor Nederland. Je kunt even mailen naar beat-it (erg goedkoop) of pdashop.nl (gangbaar en zeer betrouwbaar).

Alors.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 13:02
Hij staat op de Beat-it.nl site... Alleen nog niet op voorraad uiteraard, maar dan is er iig een idee van de prijs (325-327 euro excl. BTW)...

Ik wil em!!! :D

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stereotomy schreef op 20 februari 2004 @ 00:53:
[...]

Midden maart in Duitsland, Frankrijk en Engeland, doe maar twee weken meer voor Nederland. Je kunt even mailen naar beat-it (erg goedkoop) of pdashop.nl (gangbaar en zeer betrouwbaar).
Volgens mij is dit de eerste keer dat Sony hun distributiesysteem over de wereld goed heeft lopen. :+

Maargoed, volop te koop o.a. bij www.beat-it.nl dus! Ik ga er ook eens over nadenken, dit aparaat is werkelijk super.

Alors.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zit geen cradle bij. Op dit moment zijn de cradles met ingebouwde luidspreker bij Sony in de aanbieding (30 euro, exclusief).

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik kom net terug van vakantie, en na een week wikken en wegen had ik besloten om toch voor de PEG-TH55 te gaan ipv een Ipaq 4150. Een stuk goedkoper, vrijwel dezelfde functies, grotere resolutie en een mooi design. Maar gister heb ik een paar reviews gelezen en dan schijnt de processorsnelheid bij veeleisende apps toch wel enigzins een bottleneck :? Ik weet dat er een aparte video- en geluidsprocessor in zit maar kan dat die max 123mhz cpu opvangen? De 4150 staat te boek als een van de snelste PDA's op de markt, en ik heb geen zin om straks met een ultrastrak ding (de TH55 dus) te zitten die niet zo heel veel kan :)

En nog iets: TT2 is dus te zwaar voor de cpu, maar is iemand hier bekend met het navigatiesysteem wat WEL op de TH55 kan? En wat het pakket los kost? :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DenMan schreef op 29 februari 2004 @ 11:17:
Ik kom net terug van vakantie, en na een week wikken en wegen had ik besloten om toch voor de PEG-TH55 te gaan ipv een Ipaq 4150. Een stuk goedkoper, vrijwel dezelfde functies, grotere resolutie en een mooi design. Maar gister heb ik een paar reviews gelezen en dan schijnt de processorsnelheid bij veeleisende apps toch wel enigzins een bottleneck :? Ik weet dat er een aparte video- en geluidsprocessor in zit maar kan dat die max 123mhz cpu opvangen? De 4150 staat te boek als een van de snelste PDA's op de markt, en ik heb geen zin om straks met een ultrastrak ding (de TH55 dus) te zitten die niet zo heel veel kan :)

En nog iets: TT2 is dus te zwaar voor de cpu, maar is iemand hier bekend met het navigatiesysteem wat WEL op de TH55 kan? En wat het pakket los kost? :)
Als je een Tungsten T3 en een TH55 naast elkaar legt, zal de Tungsten T3 inderdaad sneller aanvoelen. De TH55 is GEENZINS langzaam. Ik heb een avond met de UX50 gewerkt (zelfde processor) en dat ding voelt gewoon even snel aan als mijn Tungsten|T, die op zijn beurt gewoon weer even snel aanvoelt als een PocketPC op 400 MHz zoals de iPaq 4150. Vergeet niet dat je hier twee verschillende operating systemen aan het vergelijken bent: PalmOS heeft veel mindere specs nodig om dezelfde snelheid te behalen als een PPC. De iPaq 4150 staat te boek als de snelste PPC op de markt, niet als de snelste PDA.

Een van de grote voordelen is dat de TH55 de beste batterijlevensduur heeft van welke moderne PDA dan ook op de markt. En dat mag ook wel als je flink gaat BT of Wifi'en. De iPaq 4150 haalt het geenzins hierbij.

Het navigatiepakket bij uitstek dat je wilt hebben is Mapsonic. Klik hier voor de review en Klik hier voor de thread op Palmclub.nl. Dit pakket is aanmerkelijk goedkoper dan TomTom, en biedt grafisch sinds een week (er is een patch uitgekomen) dezelfde grafisch mogelijkheden als Tomtom (3D view met custom angle, night view, grote drukknoppen e.d.). Het pakket is zeker niet perfect, maar dat is Tomtom ook niet. Vergeet ook niet dat je niet per se Tomtom nodig hebt om blij van A naar B te komen, daarbij hoef je hier op tweakers alleen maar naar de Aldi Medion GPS PPC thread te kijken waar veel gebruikers het bijgeleverde programma prefereren boven Tomtom. Het 320x480 scherm van PalmOS is een groot voordeel, aangezien er nu een grotere gedeelte van de kaart op het scherm past tijdens het rijden wat het anticiperen makkelijker maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/software/mapsonic/animatie.gif

Kijk voor meer informatie over de TH55 ook op de Palmclub.nl forums.

Ik bedoel maar. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 29-02-2004 16:40 ]

Alors.

• Denman
Kijk da's informatie waar ik zeker wat aan heb. Tnx Stereotomy.

Het begint alleen maar aantrekkelijker en aantrekkelijker te worden om een TH-55 te bestellen. Zelfs zonder dat er een cradle wordt meegeleverd. Die 30 Euro kan er ook nog wel bij. De prijs vind ik echt aan de lage kant voor de mogelijkheden die dit dingetje heeft!

De verwachting is dat ie eind maart/begin april uitkomt in Nederland, toch?

Oh en ik bedenk me net nog iets. Het is de bedoeling dat deze PDA ook als navigatiesysteem gaat dienen, maar is dat klepje wat ervoor zit dan niet lastig? Lastig in de zin van: weerspiegeling in de auto? Het lijkt me dat het display wat moeilijk afleesbaar is als de zon er op schijnt, of zal dit meevallen?

[ Voor 28% gewijzigd door Denman op 29-02-2004 20:54 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DenMan schreef op 29 februari 2004 @ 18:24:
Kijk da's informatie waar ik zeker wat aan heb. Tnx Stereotomy.

Het begint alleen maar aantrekkelijker en aantrekkelijker te worden om een TH-55 te bestellen. Zelfs zonder dat er een cradle wordt meegeleverd. Die 30 Euro kan er ook nog wel bij. De prijs vind ik echt aan de lage kant voor de mogelijkheden die dit dingetje heeft!

De verwachting is dat ie eind maart/begin april uitkomt in Nederland, toch?

Oh en ik bedenk me net nog iets. Het is de bedoeling dat deze PDA ook als navigatiesysteem gaat dienen, maar is dat klepje wat ervoor zit dan niet lastig? Lastig in de zin van: weerspiegeling in de auto? Het lijkt me dat het display wat moeilijk afleesbaar is als de zon er op schijnt, of zal dit meevallen?
Je kunt hem nu al (voor?)bestellen op www.beat-it.nl voor 399 EUR. En het klepje, daar zijn we op de Palmclub nog niet helemaal uit. Op zich is het (met lichte moeite) wel verwijderbaar, maar dat wil je niet elke keer doen. Ik denk persoonlijk wel meevalt, omdat het klepje net als het apparaat niet groot is. En, wat ik nog meer denk, is dat Proporta, Innopocket, Piel Frama, Covertec en de andere casebouwers wel een mooie case gaan ontwerpen voor de TH55 zodat dat klepje er ook af kan als ie in de case zit.

Kan je overigens ook een screenprotector aanraden. De Martin Fields Overlay Plus zijn mijn favoriet, na de Brando (brr, wat mat!), Boxwave en G2 gebruikt te hebben. Het scherm van de TH55 is even groot als die van de NX serie, dus die kun je gebruiken.

Alors.

• Denman
Mij lijkt het klepje juist superhandig. Ik vind het niet lelijk staan (mooi zelfs!) en het beschermt het schermpje ook nog, ideaal toch?

Ik heb al een foto gezien van iemand die voor de 2e keer z'n klepje eraf probeerde te halen, en hij zei *krak*, schermpje in 2 delen. Zonde toch? Ik zou um lekker laten zitten en z'n werk laten doen. Je kan er prima doorheen kijken en het ziet er best stylish uit :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DenMan schreef op 29 februari 2004 @ 22:53:
Mij lijkt het klepje juist superhandig. Ik vind het niet lelijk staan (mooi zelfs!) en het beschermt het schermpje ook nog, ideaal toch?

Ik heb al een foto gezien van iemand die voor de 2e keer z'n klepje eraf probeerde te halen, en hij zei *krak*, schermpje in 2 delen. Zonde toch? Ik zou um lekker laten zitten en z'n werk laten doen. Je kan er prima doorheen kijken en het ziet er best stylish uit :)
Op zich zouden mijns inziens inderdaad alle PDA's met een harde klep uitgerust moeten worden, scheelt weer een case eromheen. Echter met navigatie kan ik me het voorstellen dat het vrij irritant is als je zo'n klep open moet in je autohouder, al heb ik mensen met voorwerpen groter en ondoorzichtiger dan dat op hun dashboard zien plaatsen.

De foto komt van de administrators op www.cliesource.com . Zij hadden hun review exemplaar van Sony gemold. :D Ik moet zeggen dat zij dan ook de enige zijn op het hele internet waarvan ik uit eerste hand weet dat ze hem gemold hebben, in de handleiding staat duidelijk hoe je dat klepje weg moet halen namelijk.

Alors.

• zugzug
Repost:
Ik krijg net een (sumier) mailtje van Beat-it:
De verwachte voorraaddatum is 10 maart.
Yeah baby! Dat betekend (theoretisch tenminste ;)) dat ik 'm voor mijn verjaardag (16 maart) kan hebben! Dat is nog eens een mooi verjaardagscadeau :D

• Chimera
En ik erna, 4 maart jarig :D

Maar dat ben ik wel gewend met spul die ik moet bestellen voor m'n verjaardag, ook al zijn ze wel op voorraad... Mooi eind februari besteld, krijg ik em 7 maart pas binnen (MP3CD-Speler) :( :P

Dat wordt dus vanavond pre-orderen bij Beat-it.nl, en de cradle met speakers voor 30 euro bij SonyStyle, ding is normaal toch bijna 100 euro?

En is al bekend welke MS het beste is van degenen die in de pricewatch vermeld staan? 256MB zonder te switchen lijkt mij ideaal... Of is dat DRM op de MS PRO sticks nadelig?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Chimera schreef op 01 maart 2004 @ 13:02:
En ik erna, 4 maart jarig :D

Maar dat ben ik wel gewend met spul die ik moet bestellen voor m'n verjaardag, ook al zijn ze wel op voorraad... Mooi eind februari besteld, krijg ik em 7 maart pas binnen (MP3CD-Speler) :( :P

Dat wordt dus vanavond pre-orderen bij Beat-it.nl, en de cradle met speakers voor 30 euro bij SonyStyle, ding is normaal toch bijna 100 euro?

En is al bekend welke MS het beste is van degenen die in de pricewatch vermeld staan? 256MB zonder te switchen lijkt mij ideaal... Of is dat DRM op de MS PRO sticks nadelig?
Memorysticks van verschillende merken zijn vrij consistent in hun performance op PDA's in tegenstelling tot SD kaarten. Je kunt het best een memorystick pro van 256 kopen, of een normale memstick van 128 Mb. Die 128x2 stick lijkt me verschrikkelijk, en was ook maar een houtje touwtje oplossing voor Sony Apparaten die geen Memstick Pro ondersteunden.... bovendien heeft de TH55 een klep voor de memstick, en die wil je ook niet elke keer open en dicht doen.

Nee, doe maar de goedkoopste memstick pro die je kunt vinden. :)

Alors.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

wat een mooi apparaat'ey mensen...

ikzelf ga toch nog even wachten op de OS6 Clie's met OLED(?!?!) Die in mei/juni waarschijnlijk aangekondigd worden.

Ookal moet ik me inhouden, want zeker dat interne geheugen spreekt me erg tov van m'n eigen NX70v. Wifi gebruik ik ook vaak, werkt erg goed. Ik weet alleen niet of ik Agendus wil droppen voor Clie organizer. Ik heb ook geen zin in 2 agenda progs :/

Ik heb de Clie organizer reviews nog niet doorgespit, maar ik hoop dat de synchronisatie met outlook ook wat verbeterd is. Catergories (van appointments etc) komen nu niet mee, wat af en toe hinderlijk is. Ik hoop dat ze hier en daar wat opgelost hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Selachii op 01-03-2004 16:12 ]

...gamen blijft leuk...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Op dit moment besteld:
1 x TH55
2 x cradle met geluid (PEGASPC100K)
1 x toetsenbordje (PEGAKB20)
1 x gamecontroller (PEGAGC10)
1 x 1GB memorystick (Sandisk)

Nog te bestellen:
2 x screenprotector (Martin Fields Overlay Plus)

Nog uitzoeken:
software

Nog in overweging:
1 x toetsenbord (PEGAKB100)

Het grote toetsenbord is me vooralsnog te duur. Wie weet als ik een kortingscode te pakken krijg.

• Chimera
Bedankt voor je advies Stereotomy!

Heeft iemand een plaatje van een PDA waarop een accessoire zoals het minikeyboard zit aangesloten? Het lijkt mij in sommige situaties nogal onhandig (als je niet bij een tafel in de buurt bent ofzo?), voor de gamecontroller hetzelfde...

Ik zal eens ff een kostenplaatje maken van wat ik nu nodig heb (gelukkig hebben we hier al een AP op de switch, dus kan gewoon het hele netwerk bereiken). Nogmaals bedankt voor het advies!

• Denman
Joost E. Boere schreef op 01 maart 2004 @ 17:20:
Op dit moment besteld:
1 x TH55
2 x cradle met geluid (PEGASPC100K)
1 x toetsenbordje (PEGAKB20)
1 x gamecontroller (PEGAGC10)
1 x 1GB memorystick (Sandisk)

Nog te bestellen:
2 x screenprotector (Martin Fields Overlay Plus)

Nog uitzoeken:
software

Nog in overweging:
1 x toetsenbord (PEGAKB100)

Het grote toetsenbord is me vooralsnog te duur. Wie weet als ik een kortingscode te pakken krijg.
Waar heb je dit allemaal besteld, hoeveel heeft het gekost en wanneer is de verwachte levering? :9

Join het GoT Pulse-Team!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Sony heeft de accessoires in de aanbieding. 30 euro per cradle en voor het toetsenbordje, 22 voor de gamecontroller. Dit is exclusief brakke websitetoeslag van zo'n 16% (de prijzen schijnen wel inclusief btw te zijn, maar worden na selectie hoger?) en exclusief zo'n 20 euro verzendkosten.
De PDA voor net geen 400 bij Beat-it.
De memorystick voor erg weinig via marktplaats (330 en ja, wel met bonnetje). Het wordt een boter bij de vis aankoop, dus het risico is laag. Reactiesnelheid is goed, vriendelijk in de mail, het eindoordeel volgt later, ik wil eerst geleverd zien voordat ik het echt geloof.

Met twee weken hoop ik het allemaal binnen te hebben.

Bijna vergeten: externe memorystick Pro reader van sandisk via USB2 voor 20 euro.

edit:
kleine aanvulling

Voordat mensen op maffe ideeen komen: ik ben 2.20, heb zwarte band Origami, woon in Lutjebroek en heb rood haar.

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2004 19:57 ]

• Chimera
Oeoeoe, wil je voor mij zoeen maken: Afbeeldingslocatie: http://www.origami.com/images_gallery/trex2.jpg

:+

Even serieus, waarom die 16% toeslag? Bij Dell bijvoorbeeld krijg je online korting?! En hier moet je meer dan 1/6 extra betalen?! En als je belt dan, moet je dan 16% telefoontoeslag betalen? |:(

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Foutje in het systeem, er zijn producten waar prijs op scherm en uiteindelijke prijs verschillen. Dit is niet bij alles, voor de PDA (die ik weer afbesteld heb) was het bijvoorbeeld niet het geval. Volgens de helpdesk geldt de uiteindelijke prijs, en geven ze fouten door zodat deze hersteld worden. Men is aan het kijken hoe ze het structureel kunnen oplossen. Oftewel, kwestie van niet kunnen programmeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2004 21:27 ]

• Denman
Joost E. Boere schreef op 01 maart 2004 @ 19:31:
.....

Met twee weken hoop ik het allemaal binnen te hebben.
Verwacht beat-it dan de TH55 al te kunnen leveren? want dan ga ik ook alvast een pre-order doen! :D

Join het GoT Pulse-Team!

• Chimera
DenMan: [rml]zugzug in "[ PDA] Sony PEG-TH55"[/rml]

10 maart dus verwachten ze...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet alleen niet of ik Agendus wil droppen voor Clie organizer. Ik heb ook geen zin in 2 agenda progs
Clie Organiser zit gewoon in het ROM, dus neemt geen precious RAM in. 32 Mb gewoon beschikbaar. :)

Vrijdag ga ik naar de VS, vriendinnetje opzoeken, en dan zal ik zeker naar een CompUSA of BestBuy gaan om hem even vast te houden! O+

Alors.

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Stereotomy schreef op 02 maart 2004 @ 02:29:
[...]

Clie Organiser zit gewoon in het ROM, dus neemt geen precious RAM in. 32 Mb gewoon beschikbaar. :)
Het ging meer om de functionaliteit dan de ruimte ;)

...gamen blijft leuk...

• Denman
Zo... ik heb vandaag ook een TH55 besteld bij beat-it. Hopelijk komt ie ook daadwerkelijk 10 maart binnen bij ze...

* Denman is benieuwd :)

[edit]
Nu alleen nog een site vinden waar ik Mapsonic redelijk goedkoop kan krijgen. Ik zie ze staan voor 199 Euro, ik neem aan dat hier een GPS muis bij zit enzo?

En ik zie bij de requirements een 200mhz processor nodig, dat terwijl de TH55 er maar max 123 aan boord heeft, weten jullie zeker dat Mapsonic op de TH55 draait?

[ Voor 54% gewijzigd door Denman op 04-03-2004 00:49 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Zo eerst ging dit topic best wel hard... maar is de populariteit van dit apparaatje afgenomen nu of hebben jullie er allemaal al eentje besteld zodat dit topic langzaam doodbloedt ofzo? :P

ja, dit was een subtiel kickje :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Tja, het is wachten totdat alles binnen is. Cradles, toetsenbordje en gamecontroller zijn onderweg. Screenprotectors zijn besteld (een extra op reserve) en de pda is betaald.
Inmiddels is mijn 1Gb memorystick met reader binnen, gekocht voor 330 euro via www.marktplaats.nl, met usb-reader voor 20 euro. Dat was bij elkaar 100 euro minder dan ik verwacht had hiervoor uit te moeten geven.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben ook (al een geruime tijd) aan het kijken voor een (palm) pda, dit model staat op me voorlopige lijst, maar even off-topic:

waarvoor heb je 1 gigabyte aan geheugenruimte nodig in een pda, alleen maar mp3 en filmpjes?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er is op de campus van de UT een draadloos netwerk. Ik kom daar zeer regelmatig (voor werk en hobby), en het is leuk en daar mogelijk om een even een film/spel te kopieren evalueren. 1GB is de kleinste maat waar minstens een complete CD op past, thuis lees ik het weer uit en kan er mee aan de slag.

[ Voor 19% gewijzigd door Milmoor op 09-03-2004 09:24 ]

Verwijderd

Ik ben van plan er één te kopen. Om een agenda bij te houden en artikelen te schrijven en naar de redactie mailen.

Mocht iemand nog zin hebben om vrage te beantwoorden:

- Is dat Decuma van Sony een beetje relaxed voor langere stukken tekst?

- Is Docs2Go het enige pakket dat native Word (excel en ppt niet nodig) ondersteunt?

- Kan je MP3'tjes écht niet afspelen zonder memorystick? Dus als ik geen memorystick bij me heb en via e-mail een mp3'tje ontvang, kan ik er dan niks mee?

• zugzug
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:35:
- Is dat Decuma van Sony een beetje relaxed voor langere stukken tekst?
Simpelweg: nee. Het is volgens veel mensen prettiger schrijven dan graffity1/2, maar voor maximaal een allinea of iets dergelijks. Hierna zal je al snel vingerkramp krijgen (vooral met de sony-stylus :)). Als je echt teksten gaat schrijven kan ik je het wireless keyboard willen aanraden, dat is gewoon een fullsize laptoptoetsenbordje.
- Is Docs2Go het enige pakket dat native Word (excel en ppt niet nodig) ondersteunt?
Nee, ook quickoffice kan het. Maar die zet feitelijk de .doc file over naar .rtf, en gooit dus alsnog veel opmaak weg. Voor "platte" teksten werkt het, maar ga je tabellen oid gebruiken, dan is het niks.
- Kan je MP3'tjes écht niet afspelen zonder memorystick? Dus als ik geen memorystick bij me heb en via e-mail een mp3'tje ontvang, kan ik er dan niks mee?
Nee. Het interne geheugen kan alleen pdb, prc en jpeg aan. Je zal dus inderdaad een memory stick moeten aanschaffen, maar 64 mb (@ €30) is eigenlijk altijd wel voldoende voor het gebruik zonder mp3's of filmpjes.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Woehoe, de mijne is onderweg (Beatit).

• zugzug
En die van mij komt pas op de 26e :'(

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hij is aan het laden :9

• Chimera
Woei! Gefeliciteerd! :D :9

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
foto's en 1e indruk!?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er worden wel heel veel programma's meegeleverd en aan elkaar vast geknoopt. Heel gaaf allemaal, maar ook heel verwarrend. Het wordt nog goed zoeken welke ik uiteindelijk wil houden, nu is het een puinzooi.
Men is niet meer goed ingesteld op Windows98, naast het overschrijf met foute DLL-probleem lukt ook de installatie van Acrobat6 niet.
Foto's volgen nog wel eens, ik ben nu met de filmpjes aan het rotzooien. Erg leuk, maar ook veel kleine weetjes.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe gaat het met wifi?

Daar ben ik wel erg benieuwd naar....
(als je geen wifi hebt, mail me en ik geef je het adres waar je em naar kunt opsturen voor een test >:) )

edit:

hier voor maar €354,- leverbaar:
www.mobilejoker.de

op voorraad

alleen vraag ik me af of alles dan in het duits is en wat de verzendkosten zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Eriksk op 13-03-2004 11:44 ]

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even een vraagje aangezien ik toch nog twijfel tussen deze en de t3 (ligt zo lekker in de hand).

De t3 heeft heel wat software, op brighthand las ik dat palm onder andere de JVM meeleverde. Is dit ook te verkrijgen bij de th55 (of wordt deze al meegeleverd)? Is er ook al een 'hack' om het beeldscherm in landscape modus te krijgen?

Alvast bedankt

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

helaas nee en nee.

Alors.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Overigens ben ik nog geen belanrijke aplicaties voor mijn T3 tegengekomen die java nodig hebben, maar het jammer dat de TH55 het niet heeft. Het nut van java is denk ik wel te verwaarlozen, tenzij je specifieke applicaties wil draaien erop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Om te zorgen dat ik niet bezig blijf: ik ben op TH55-gebied alleen nog actief in deze thread bij www.palmclub.nl.

• Denman
Zo... ik heb de mijne vanmiddag ook opgehaald en hij ligt net onder lading. Nu maar wachten tot het 22:00 is :*)

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

In het ondestaande bericht op de Palmclub is te lezen dat de TH55 uitstekend draait, ook in 3D view, met het GPS-Navigatieprogramma Mapsonic op PalmOS:

http://pdaclub.nl/forums/...hp?postid=94202#post94202

Wat mij betreft is dit op dit moment qua prijs/prestatieverhouding de onverslaanbare GPS/PDA combi.

Alors.

• B2
  • Laatst online: 12-11 13:57

B2

wa' seggie?

Welke hebben jullie bij Beat-it besteld? Er staan er namelijk 2 in de lijst:

code:
1
2
3
4
5
6
PEG-TH55 Sony CLIE TH55 PALM OS 5.2 CPU: SONY HANDHELD ENGINE 32MB RAM
 32MB ROM 480X320 COLOUR TFT INT. CAMERA 310.000 PIXELS VOOR
 FOTO ENGELS VIDEO BLUETOOTH    

324,00
 0

en

code:
1
2
3
4
PEGTH55E1.CEL Sony CLIE PEG-TH55 COLOR PALM OS 5.2.1 32 32MB CAM WLAN  

327,00
 5

Van de laatste zijn er dus nog 5 in voorraad, maar ik zie nergens dat deze bluetooth heeft?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Maakt niet uit, denk niet dat dat de VS versie is. Vraag Beat-it maar om bevestiging. Beat-it werkt met verschillende leveranciers en heeft als zodanig dus soms ook meerdere zelfde producten in de lijst staan.

Alors.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb 'm vrijdag bij winkelman.nl besteld en 10 minuten geleden werd er aangebeld en heb ik mijn th-55 in ontvangst mogen nemen :)
Nu 5 uur wachten totdat 'ie is opgeladen :(

The need for speed drives me

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nieuws vanuit Cebit, de technologie tentoonstelling in Hannover:
Er zal binnen zeer afzienbare tijd een patch voor de TH55 verschijnen om ook in de standaardapplicaties (CLIE Organizer, CLIE Launcher etc.) tussen portrait- en landscapeformaat te kunnen wisselen, zoals nu al mogelijk is in bijv. Picsel Viewer of Movie Viewer. Een exacte datum is niet gegeven, maar een Duitse standmedewerker wist te melden dat de ontwikkelaars hier wel al zeer druk mee bezig waren. De productmanager had geen officeel statement over deze patch, maar zei wel dat Sony onaangenaam verrast was door het succes van de PalmOne Tungsten|T3 die deze mogelijkheid standaard aanwezig heeft.
Bron: http://www.xs4all.nl/~handheld/moblog/ (delegatie van de Nederlandse Palmclub)

Goed nieuws. Dit betekent dat Sony deze ook zeker zal uitbrengen, aangezien Sony bij twijfelgevallen meestal liever hun mond houdt. :>

Alors.

Pagina: 1