Dus? Naast het feit dat de verlengde batterijduur (die echt, echt goed is voor een hires+ device) echt niet alleen door de kloksnelheid van een processor komt, zijn er nog de volgende punten. Een T3 op 150 MHz loopt multimediaal gezien niet zo snel als de Handheld Engine op 123 MHz, en bovendien kan de T3 sowieso niet softwarematig automatisch zijn kloksnelheid varieren tussen 8-123 MHz, en dat is gewoon een pluspunt voor de Sony. Voor PIM was een 33 MHz motorola dragonball al genoeg om sneller te zijn dan menig 400 MHz PocketPC

, dus dat is alleen maar fijn dat de Clié daarnaartoe kan schakelen als dat nodig is om zo batterijduur te besparen. Uiteraard zullen programma's niet zo snel werken als op een 400 MHz XScale, maar 400 MHz XScale voor de T3 is voor 90% van de programma's ook een kleeeeein beetje overkill, niet?
De Handheld Engine van de TH55 ondersteund door grafische en DSP chips, die multimediasnelheid beinvloeden. Filmpjes op de UX50 gaan prima, en MP3 multitasking ook, dus dat zal ook het geval zijn met de TH55. Sterker, filmpjes en MP3 gaan op mijn TT op 144 MHz al prima, zelfs zonder aparte grafische chips. Wacht even, MP3 ging met mijn SA10 Clié Audio adapter en mijn 33 MHz SJ30 al redelijk in combinatie met PIM of eBook.
De enige toepassing op het moment die 400 MHz nodig heeft is Tomtom. Als je daar geen behoefte aan hebt dan gaat het argument niet op - of neem net zo lief Mapsonic of Digimap, brengt je ook van A naar B maar dan zonder 3D view.
schuif is niet kwestbaar...
ken je die testmodellen bij Mediamarkt? die worden 6 dagen per week, 10 uur per dag mishandeld, maar er zit nog geen millimeter speling in heb ik laatst gemerkt
kan de Sony trouwens op breedbeeld? zo niet, dan heb ik nog een pluspunt voor de T3

De schuif is inderdaad niet kwetsbaar. Het is voornamelijk erg irritant. Als je groot beeld hebt, dan kun je dat ook best in een klein pakket doen. Heb je wel eens gemeten hoe groot de buttongedeelte is van de T3? Een ingeklapte T3 is maar 2 cm kleiner dan de TH55 en een uitgeklapte T3 weer stukken groter, en bovendien ten allen tijde dikker.
[...]
dat is inderdaad wel handig...
heb zelf ook liever bluetooth én wifi, maar als ik er 1 kan missen is het wifi....
heb een laptop met wifi op 1400x1050...stuk praktischer....
Op mijn universiteit hebben ze WiFi in alle gebouwen. Overal snel mijn mail checken zonder in te bellen via mijn GSM. Bij wel meer bedrijven hebben ze WiFi accesspoints door het hele gebouw, en als je dat thuis ook hebt, dan is dat gewoon erg handig. Sommige steden hebben al een uitgebreid WiFi netwerk op straat. Als je wifi niet nodig hebt, betekent het niet dat andere mensen het ook niet nodig hebben.
[...]
verbetert t.o.v. de vorige Sony misschien....
de PIM's op de Palm zijn in mijn ogen altijd al goed....en voor beide modellen kun je genoeg spullen downloaden, dus dat mag geen probleem zijn...
De PIMs van Sony en Palm waren voor de Zire21, TE en TT3
gelijk aan elkaar. Sterker, de oude PIM's zitten standaard ook nog op de TH55. Als je de test van
PDAFrance.com leest, dan zijn ze zeer gecharmeerd van de nieuwe Clié Organiser. Die mensen hebben ervaring met veel verschillende modellen PPC en Palm, dus keur de nieuwe Clié organiser niet meteen af. Als je het niet leuk vindt, prima, zet er dan maar weer datebk5 of Agendus op. De prijs zal er niet verschillend om zijn.
[...]
processorkracht en geheugen is voor jou geen nadeel?
voorbeeldje: een Palm op 126Mhz met 32mb RAM (Tungsten E) kost de helft van de Sony
ik betwijfel het of 126MHz wel genoeg is om een mp3'tje vloeiend te draaien, terwijl
je aan het surfen bent

32 Mb is meer dan genoeg omdat je ook veel dingen op de stick kan gooien. De Tungsten|E heeft geen hires+, BT, WiFi, camera en voicememo - vind je het gek dat hij de helft kost? Op mijn TT gaat surfen en MP3 prima samen, en ik heb zelfs geen ondersteunende multimediale chips die de TH55 wel heeft.
Ik vind het altijd erg jammer dat mensen heel erg naar het aantal MHz'tjes staren en de praktische uitwerkingen negeren. Net zoals vroeger, was er iemand die heel trots was op zijn 386DX - 40 MHz en beweerde dan mijn 486SX- 25 MHz veel en veel langzamer liep.

oja, nog iets, memorysticks zijn duurder dan SD kaarten

Alsof 10-20 EUR bij aanschaf van zo'n apparaat nog wat uitmaakt? Kun je ook zeggen bij de TH55 heb je geen case meer nodig, da's ook goedkoper.
Vergeet niet dat de prijs van de TH55 op 399 EUR bij Sonystyle staat. pdashop.nl en beat-it gaan daar historisch gezien zeker onder zitten.
[
Voor 17% gewijzigd door
Stereotomy op 16-02-2004 00:26
]
Alors.