Hallo mensen,
Ik ben zelf een fanatiek pc gebruiker, maar laat het dan net zo zijn dat we op school een Mac (G4) systeem hebben en daar staat net ons project op.
Ons project is een file van 3,6 Gb en die moet op mijn pc thuis terecht komen.
Die Mac heeft alleen een cd-brander.
Dus wij een DVD-brander geleend (Externe pioneer met firewire-aansluiting).
Aangesloten op die Mac en dan zou er toch wat moeten gebeuren.
Maar nee, helemaal niks... gewoon cd'tje erin gedaan... geen cd-icoontje op het bureaublad.
Toast opgestart en die herkende alleen de interne cd-brander, dus da's ook niet goed.
Kortom... helemaal niet aan de praat gekregen.
Hoe kan dit? Ik neem toch aan dat met een firewire-apparaat het een soort van plug & play moet zijn, of moet je toch eerst iets van drivers installeren? Zo ja... waar haal je die dan ingodsnaam vandaan?
(Trouwens die pioneer zag er niet uit als een apparaat wat zo in de winkel gekocht is, maar meer als een standaard-interne brander die ze in een externe firewire behuizing hebben gestopt.)
Iemand tips, ideëen, suggesties of gewoon een oplossing?
Ik ben zelf een fanatiek pc gebruiker, maar laat het dan net zo zijn dat we op school een Mac (G4) systeem hebben en daar staat net ons project op.
Ons project is een file van 3,6 Gb en die moet op mijn pc thuis terecht komen.
Die Mac heeft alleen een cd-brander.
Dus wij een DVD-brander geleend (Externe pioneer met firewire-aansluiting).
Aangesloten op die Mac en dan zou er toch wat moeten gebeuren.
Maar nee, helemaal niks... gewoon cd'tje erin gedaan... geen cd-icoontje op het bureaublad.
Toast opgestart en die herkende alleen de interne cd-brander, dus da's ook niet goed.
Kortom... helemaal niet aan de praat gekregen.
Hoe kan dit? Ik neem toch aan dat met een firewire-apparaat het een soort van plug & play moet zijn, of moet je toch eerst iets van drivers installeren? Zo ja... waar haal je die dan ingodsnaam vandaan?
(Trouwens die pioneer zag er niet uit als een apparaat wat zo in de winkel gekocht is, maar meer als een standaard-interne brander die ze in een externe firewire behuizing hebben gestopt.)
Iemand tips, ideëen, suggesties of gewoon een oplossing?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...