Mac OSX herkent firewire DVD-writer niet...

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen,

Ik ben zelf een fanatiek pc gebruiker, maar laat het dan net zo zijn dat we op school een Mac (G4) systeem hebben en daar staat net ons project op.

Ons project is een file van 3,6 Gb en die moet op mijn pc thuis terecht komen.
Die Mac heeft alleen een cd-brander.
Dus wij een DVD-brander geleend (Externe pioneer met firewire-aansluiting).
Aangesloten op die Mac en dan zou er toch wat moeten gebeuren.
Maar nee, helemaal niks... gewoon cd'tje erin gedaan... geen cd-icoontje op het bureaublad.
Toast opgestart en die herkende alleen de interne cd-brander, dus da's ook niet goed.
Kortom... helemaal niet aan de praat gekregen.
Hoe kan dit? Ik neem toch aan dat met een firewire-apparaat het een soort van plug & play moet zijn, of moet je toch eerst iets van drivers installeren? Zo ja... waar haal je die dan ingodsnaam vandaan?

(Trouwens die pioneer zag er niet uit als een apparaat wat zo in de winkel gekocht is, maar meer als een standaard-interne brander die ze in een externe firewire behuizing hebben gestopt.)

Iemand tips, ideëen, suggesties of gewoon een oplossing?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik weet niet welke Mac OS X versie je gebruikt en welke type Pioneer brander het is, maar misschien heb je hier wat aan: Using a Pioneer DVR-106 under Mac OS X

Als je wilt dat we je beter helpen moet je toch echt het type van de brander geven en de Mac OS X versie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik denk dat je een oude versie van toast gebruikt.
IDVD werkt trouwens alleen maar met interne branders en niet met externe branders.

Kijk eerst eens wat voor versie toast je hebt.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het misschien een idee om in plaats van die brander er een harddisk in te vrotten ? In die behuizing dus. Wellicht gaat dat wel makkelijker werken. Ik heb hier regelmatig de behuizing van een vriend van me met harddisks te leen en dat werkt met mijn pc (Win2k) vlekkeloos op de firewire controller. Moet toch niet al te lastig zijn om dat op een Mac ook werkend te krijgen lijkt me.

https://discord.com/invite/tweakers

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Over het algemeen is het gewoon aansluiten op de Mac en het werkt. Kijk anders eens in System Profiler (Onder het Apple teken->About this Mac->More Info) en kijk wat je daar ziet als je de FireWire behuizing inclusief de dvd burner hebt aangesloten.

Het is wel aan te raden om minsten MacOSX 10.2 geinstalleerd te hebben en als je MacOSX 10.3 gebruikt moet je Toast 6 hebben.

kleurbleur.nl

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nog een paar mogelijke moeilijkheden:
- Voor Panther hebben veel Firewire bridges (= het stukje electronica dat achterin de CD-writer behuizing zit en Firewire met IDE verbindt) een firmware update nodig. Info bij www.apple.com
- Bij een externe CD-brander van ons (een EZQuest) was de hele Firewire bridge blijkbaar stuk, moest vervangen worden door TopIT. Kenmerk was dat de CD-rom moeilijk mountte.
Pagina: 1