6Pac schreef op 15 januari 2004 @ 11:08:
@wolvie
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt..
Je hebt wel degelijk een bridge nodig on je interne netwerk aan het publieke te kunnen koppelen (via 1 pc)..
Als bv PC A twee netwerk kaarten heeft betekend dat 2 verschillende segmenten.
Een bridge doet niks anders dan die 2 segmenten aan elkaar knopen en 1 enkel subnet creeren voor je complete netwerk...
De poster zegt ook dat als hij ICS uit en weer aan zet hij het internet weer opkan.. ICS zet nl ook die bridge aan
Zonder een bridge heb je weinig aan dhcp..maar ik kan er ook naast zitten hoor
Misschien beetje kip en ei verhaal.
De bridge waar jij het over hebt is softwarematig, want de ICS zet je aan op 1 interface die vervolgens als DHCP server op het netwerk fungeert en zo het hele netwerk aan DHCP clients voorziet van een IP configuratie die toegang tot internet geeft. Door de hoofdpc te reboten verbreek je ook alle verbindingen van de andere PC's die vervolgens vrijwel direct via broadcast proberen hun lease te vernieuwen. Aangezien ik niet precies weet waar de standaard leasetime van ICS op staat, zou het heel goed kunnen dat dit erg snel plaatsvind..
De reden dat ik minder geneigt ben naar jou verhaal (wat overigens wel zou kunnen hoor) is omdat juist bij opstarten de verbindingen opnieuw tot stand zal worden gebracht (het vinkje wordt virtueel opnieuw toegepast, om het maar even simpel te zeggen)
Het kan ook gewoon zijn dat de bij behorende software of services gewoon niet meteen gestart worden en dat hem dat nooit eerder opgevallen is
Maargoed, de enige die daar in dit geval uitsluitsel over kan geven is de TS
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2004 14:09
]