[XP] Probleem met internet delen

Pagina: 1
Acties:

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb sinds enige dagen een vreemd probleem met het delen van internet. Op de hoofdcomputer heb ik altijd gewoon direct verbinding met internet en ik kan tussen de verschillende computers gewoon bestanden uitwisselen. Het internet delen doet het echter niet direct vanaf het moment dat de hoofdcomputer wordt opgestart. Wanneer ik bij de eigenschappen van de internetverbinding het vinkje van delen eerst uit en dan weer aanzet wordt het opeens wel weer gedeeld. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Ik heb nog geprobeerd om een oud herstelpunt terug te zetten, maar helaas werkt dat opeens ook niet meer ... :(

Verwijderd

nadat je opnieuw heb opgestart en internet delen het niet doet even ipconfig /all doen en graag posten.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
Heb ik ook last van gehad sinds SP1 uitkwam. Heel veel geprobeerd en uiteindelijk maar Kerio Winroute geinstalleerd. Ik zou ook liever ICS gebruiker maar ik kreeg het gewoon niet werken. Sinds Winroute geen problemen meer.

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Het lijkt erop dat je lan interface kaart zijn "bridge" elke keer verliest als je die pc uit/aanzet

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Verwijderd

6Pac schreef op 15 januari 2004 @ 10:37:
Het lijkt erop dat je lan interface kaart zijn "bridge" elke keer verliest als je die pc uit/aanzet
right...

Ik denk eerder dat de lease van de DCHP niet meer goed is, omdat de hoofdmachine (die dus als dhcp en gateway fungeert) uit is geweest. De andere machines staan waarschijnlijk op dhcp en als die eerder opstarten als de "hoofd" machine, dan krijgen zij gewoon een ander IP en werken dus niet meer op het netwerk

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 10:47 ]

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

@wolvie

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt..

Je hebt wel degelijk een bridge nodig on je interne netwerk aan het publieke te kunnen koppelen (via 1 pc)..
Als bv PC A twee netwerk kaarten heeft betekend dat 2 verschillende segmenten.
Een bridge doet niks anders dan die 2 segmenten aan elkaar knopen en 1 enkel subnet creeren voor je complete netwerk...

De poster zegt ook dat als hij ICS uit en weer aan zet hij het internet weer opkan.. ICS zet nl ook die bridge aan

Zonder een bridge heb je weinig aan dhcp..maar ik kan er ook naast zitten hoor

[ Voor 12% gewijzigd door 6Pac op 15-01-2004 11:10 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Verwijderd

6Pac schreef op 15 januari 2004 @ 11:08:
@wolvie

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt..

Je hebt wel degelijk een bridge nodig on je interne netwerk aan het publieke te kunnen koppelen (via 1 pc)..
Als bv PC A twee netwerk kaarten heeft betekend dat 2 verschillende segmenten.
Een bridge doet niks anders dan die 2 segmenten aan elkaar knopen en 1 enkel subnet creeren voor je complete netwerk...

De poster zegt ook dat als hij ICS uit en weer aan zet hij het internet weer opkan.. ICS zet nl ook die bridge aan

Zonder een bridge heb je weinig aan dhcp..maar ik kan er ook naast zitten hoor
Misschien beetje kip en ei verhaal.
De bridge waar jij het over hebt is softwarematig, want de ICS zet je aan op 1 interface die vervolgens als DHCP server op het netwerk fungeert en zo het hele netwerk aan DHCP clients voorziet van een IP configuratie die toegang tot internet geeft. Door de hoofdpc te reboten verbreek je ook alle verbindingen van de andere PC's die vervolgens vrijwel direct via broadcast proberen hun lease te vernieuwen. Aangezien ik niet precies weet waar de standaard leasetime van ICS op staat, zou het heel goed kunnen dat dit erg snel plaatsvind..

De reden dat ik minder geneigt ben naar jou verhaal (wat overigens wel zou kunnen hoor) is omdat juist bij opstarten de verbindingen opnieuw tot stand zal worden gebracht (het vinkje wordt virtueel opnieuw toegepast, om het maar even simpel te zeggen)

Het kan ook gewoon zijn dat de bij behorende software of services gewoon niet meteen gestart worden en dat hem dat nooit eerder opgevallen is ;)

Maargoed, de enige die daar in dit geval uitsluitsel over kan geven is de TS

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:09 ]

• puschkin
Dit is wat ik krijg bij ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: francois-0bkaf5
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Belkin 11Mbps Wireless Desktop PCI Adapter Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-30-BD-A0-1D-
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-FC-5A-10-
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
194.134.0.97

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Verwijderd

puschkin schreef op 15 januari 2004 @ 14:54:
Dit is wat ik krijg bij ipconfig /all
[knip...]

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Alleen als je verteld welke ipconfig bij welke PC hoort :) of is dit van 1 pc? Dan hebben we namelijk ook de gegevens van de clients nodig

Wat wel opvalt is dat de gegevens static zijn ingevoerd en dat de ene adaptor geen gateway heeft, maar zolang ik niet of deze kaarten in 1 machine zitten of in meerdere...

Ik wil wel een gokje doen, maar dat lijkt me niet zo nuttig ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 15:51 ]

• puschkin
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:49:
[...]

Alleen als je verteld welke ipconfig bij welke PC hoort :) of is dit van 1 pc? Dan hebben we namelijk ook de gegevens van de clients nodig

Wat wel opvalt is dat de gegevens static zijn ingevoerd en dat de ene adaptor geen gateway heeft, maar zolang ik niet of deze kaarten in 1 machine zitten of in meerdere...

Ik wil wel een gokje doen, maar dat lijkt me niet zo nuttig ;)
Dit is allemaal van de hoofdcomputer die het internet zou moeten doorgeven.
De internetverbinding komt via de ethernetkaart binnen, en zou dus door de wireless lan kaart moeten worden doorgegeven aan de andere computers.

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Wat mij opvalt dat je beide lan adapters private ip adressen hebben.
Heb je misschien nog een router of een modem die als dhcp server fungeert of heb je dit zelf zo (handmatig) ingesteld?

Verwijderd

De computer die ICS heeft ingesteld wil 192.168.0.1 als IP adres hebben.

Nu heeft je Wireless adapter dit adres.
Hierdoor onstaat een IP-adres conflict.

1. Verander 192.168.0.1 in 192.168.0.10 op je Wireless Adapter
2. Voer de Network Setup Wizard uit (of hoe dat op engelse XP heet) op je pc met internet verbinding
3. Stel ICS in.
4. Voer Network Setup Wizard uit op de ander pc('s).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 06:21 ]

• puschkin
6Pac schreef op 16 januari 2004 @ 05:48:
Wat mij opvalt dat je beide lan adapters private ip adressen hebben.
Heb je misschien nog een router of een modem die als dhcp server fungeert of heb je dit zelf zo (handmatig) ingesteld?
Ik heb een getweakte Alcatel Hometouch modem, ik denk dat het daardoor komt.

• puschkin
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 06:18:
De computer die ICS heeft ingesteld wil 192.168.0.1 als IP adres hebben.

Nu heeft je Wireless adapter dit adres.
Hierdoor onstaat een IP-adres conflict.

1. Verander 192.168.0.1 in 192.168.0.10 op je Wireless Adapter
2. Voer de Network Setup Wizard uit (of hoe dat op engelse XP heet) op je pc met internet verbinding
3. Stel ICS in.
4. Voer Network Setup Wizard uit op de ander pc('s).
Ik heb dit geprobeerd maar dit werkt helaas ook niet...
Ik krijg precies hetzelfde probleem. Wanneer ik vervolgens internet delen weer uit en aan zet wordt op de wireless kaart de ip weer veranderd naar 192.168.0.1 en doet alles het weer.

Ik krijg soms nog wel een vreemde foutmelding als ik de eigenschappen van een verbinding bekijk:

Windows kan de eigenschappen van deze verbinding niet weergeven. De WMI-informatie is mogelijk beschadigd. Gebruik systeemherstel om Windows naar een eerdere toestand terug te zetten.

Het jammere is dat systeemherstel ook niet meer wil werken....
Pagina: 1