[WIN2K3] Google/MSN/Microsoft niet benaderbaar.

Pagina: 1
Acties:

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 11:44
Hoi,

Na een zoveelste vastloper met XP besloot ik 2003 server maar weer eends te proberen. Install ging lekker, de aanpassingen om Windows 2003 als werkstation te gebruiken ook...

Na installeren MSN messenger begon de ellende, ik kon niet in inloggen. Password was oke, ik kon namelijk in hotmail komen. Windows messenger dan maar proberen dacht ik. Helaas. Gezocht op Google en Microsoft, niet hierover kunnen vinden.

Plotseling deed Microsoft het ook niet meer, en tot mijn verbasing Google ook niet. Ik had nog niet de kans op een virusscanner te installeren (geen server versie in huis) en de laatse updates waren nog niet binnen.

Dacht meteen aan de hosts file, maar deze is zoals hij hoort. Zijn er meer mensen nu met dit probleem?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:40
de beveiliging van win2k3 staat standaard erg hoog, msichien dat dat het is?

https://wren.co/join/Devian

• pluisman
terug gezet naar medium.

En microsoft een beveiliging in bouwen zodat je niet naar microsoft.com kan gaan? :D

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Tis misschien niet wat je zoekt, maar als XP vastloopt, waarom geef je XP dan de schuld? Je kunt het beter bij de bron aanpakken anders krijg je met je server hetzelfde probleem weer...

Klinkt IMO een beetje als "de frituur gaat steeds uit... dan maar nieuw vet erin" :+

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-01-2004 01:30 ]

日本!🎌

• pluisman
Met xp had het echt met de software te maken. het probleem dat ik nu heb is totaal anders. Na een verse install.........

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Windows 2003 is ook een SERVER operating system en geen desktop operating system. Wil je high security uitschakelen moet je dit doen via add/remove programs.

Verwijderd

kijk hier ff want ik heb 4 maanden ermee gewerk zonder problemen.

http://www.msfn.org/win2k3/

How to convert your Windows Server 2003...
to a Workstation!

ik vond het aleen ellendig dat vmware mij een blauw scherm opleverde in 2003.. best jammers. enne voor als je dvdfikker heb.. vergeen nie de mapi service aan te zetten anders kan je een spindel weg gooien:P

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb je je IE high security geinstalleerd? geeft namelijk VEEL problemen

zie add/remove programs, components :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Installeer anders ff een echte browser... wie wil er nou bewust met IE browsen?

日本!🎌

• pluisman
zelfde probleem met mozilla......pingen naar www.google.com werkt ook niet! Zal inderdaad zo snel mogelijk de high security nakijken.

Maar waarom kan ik bijvoorbeeld wel naar tweakers.net en niet naar microsoft.com?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet een 'nslookup www.google.com' dan ?

Verwijderd

kijk eens naar je dns instellingen? heeft hij toevallig de dns server geinstalleerd? zo ja moet je eens kijken naar je forwarders
Pagina: 1