Ik ben in het bezit van een SMC 7008ABR router [8 poorten], hierop zijn minstens 4 pc's op aangesloten met Windows XP en Norton Antivirus 2004 Pro.
Op de andere poorten hangt er regelmatig ook nog enkele PC's,
telkens andere en met andere besturingssystemen.
Misschien dat dit belangrijk is om weten, ivm MAC adressen?
Een van de 4 pc's is de bedrijfscomputer, waarop heel wat belangrijke gegevens staan. Hierop staat Windows XP, Norton Antivirus 2004 Pro en OpenOffice 1.1.
Deze staat ook regelmatig in verbinding met internet.
Hoe kan ik deze 4 pc's optimaal beveiligen?
-Is het voldoende om gewoon de firewall van de router te activeren en voor de rest de standaard instellingen te gebruiken, alle updates van Windows XP en Norton Antivirus te downloaden?
-Kan ik het best de bedrijfscomputer in een andere werkgroep plaatsen?
Bijvoorbeeld de eerste 3 in werkgroep1 en de bedrijfscomputer in werkgroep2.
Dit om zeker te zijn deze gescheiden zijn?
-Kan ik eventueel beter Norton Internet Security installeren, gaat deze mij meer veiligheid geven?
-Waarop moet ik nog letten?
Op de andere poorten hangt er regelmatig ook nog enkele PC's,
telkens andere en met andere besturingssystemen.
Misschien dat dit belangrijk is om weten, ivm MAC adressen?
Een van de 4 pc's is de bedrijfscomputer, waarop heel wat belangrijke gegevens staan. Hierop staat Windows XP, Norton Antivirus 2004 Pro en OpenOffice 1.1.
Deze staat ook regelmatig in verbinding met internet.
Hoe kan ik deze 4 pc's optimaal beveiligen?
-Is het voldoende om gewoon de firewall van de router te activeren en voor de rest de standaard instellingen te gebruiken, alle updates van Windows XP en Norton Antivirus te downloaden?
-Kan ik het best de bedrijfscomputer in een andere werkgroep plaatsen?
Bijvoorbeeld de eerste 3 in werkgroep1 en de bedrijfscomputer in werkgroep2.
Dit om zeker te zijn deze gescheiden zijn?
-Kan ik eventueel beter Norton Internet Security installeren, gaat deze mij meer veiligheid geven?
-Waarop moet ik nog letten?