Toon posts:

[LCD] Smartie 5.2 & MBM 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een Character 4x20 LCDtje besteld en dat moet nog binnen komen. Leek me al wel verstandig om alvast het een en ander te proberen met de drivers etc. Ik heb gekozen om Smartie 5.2 te gebruiken. In combinatie met Motherboard Monitor 5.1 zou je dan ook temperaturen etc op je LCD moeten krijgen.

Ik had al MBM 5.3.5.1, maar Smartie bleek dat niet te begrijpen (zoals ik eigenlijk al verwacht had). Na lang zoeken eindelijk MBM 5.1 gevonden, maar ook daar krijg ik geen data van te zien op het testscherm in Smartie. Beide programma's werken verder prima, MBM 5.1 geeft keurig temperaturen en voltages van mijn mobo (Epox 8RDA3+), en alles wat ik in Smartie ingeef laat hij keurig in het test schermpje zien.
Maar Smartie is niet geneigd mij de temperaturen etc te laten zien. En volgens het tabblad in Smartie zou dat wel moeten kunnen.

Ben ik ergens iets vergeten? Of is dit een bekend probleem (draai XP pro)? Kan het zijn als ik straks het LCD binnen heb en aansluit wel alle data op het scherm zie, of is dat wishfull thinking?

*edit
uiteraard heb ik wel mijn huiswerk gedaan, en ernom veel topics hier op GoT doorgespit, maar niet iets kunnen vinden waar het een en ander duidelijker door word. Heb ook zo'n I/O dingetje (port95nt?) geïnstaleerd omdat de eerste keer de Smartie het niet eens wilde doen.

Nog even een keer voor de duidelijkheid, beide programma's afzonderlijk prima, alleen in samenwerken hebben ze weinig zin.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 23:05 ]