Toon posts:

[VB] ado met access 2000 wekrt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ado control waarmee ik altijd via een ODBC koppeling met mijn access databases kan communiceren. Nog nooit een probleem geweest. Nu heb ik een Access 2000 database en het werkt niet meer. Ik heb zelf Access 2002 draaien. Maar in access kan ik gewoon de 2000 database probleemloos bewerken. Maar het connecten via een ado control en een datagrid in visual basic (6) werkt niet op een access 2000 database blijkt. Ik draai Xp prof.

Ik heb:
Microsoft Access ADO Data Control 6.0 (SP4) OLEDB
Microsoft datagrid control 6.0 (OLEDB)
Access 2002
Windows XP

Iemand een idee, want de database oplsaan als 2002 is geen optie aangezien mijn progie op computers met de 2000 versie moet gaan draaien.

Verwijderd

Mag geen probleem zijn 2000 of hoger je gebruikt immers ado die backward compatible is d8 ik.

Wat voor connectionString gebruik je?

http://msdn.microsoft.com...10/html/achowDAOToADO.asp

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:49 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

No offence, maar wat is het voordeel van ADO als je dan nog ODBC gaat gebruiken? Makkelijkste oplossing: JET drivers gebruiken rechtstreeks je Access database aanspreken. Works like a charm.

PS Installeer ook even de laatste MDAC en Jet drivers (respectievelijk 2.8 en 4.0 SP8)

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit. Het werkt. Ik heb er nog niet erg veel kaas van gegeten en ik vroeg me af wat mijn voorganger bedoelde met: wat is het nut van een ADO met ODBC...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je gebruik maakt van ADO, kun je een database rechtstreeks aanspreken. Jij gebruikt hiervoor echter nog 'gewoon' ODBC, terwijl dit een driver is die weer interpreteert voor je ADO componenten. Laat je ADO connectionstring gebruik maken van de jet drivers en direct naar de database wijzen, dat werkt een stukkie sneller...

My personal website

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:09:
Ik ben er uit. Het werkt. Ik heb er nog niet erg veel kaas van gegeten en ik vroeg me af wat mijn voorganger bedoelde met: wat is het nut van een ADO met ODBC...
En wat was nou de oplossing? :?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Pagina: 1