[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Verwijderd
Ik wist niet dat het voor kinderen een probleem is om een 'mix' (forgive me) te zijn, tenzij je natuurlijk in Belgie of Oostenrijk woont...
juistum drSinister... de moraal zit er al lekker in. Maar goed.
Ik denk niet dat het een problee is... Gezien de evolutieleer kan het eigenlijk alleen maar goed zijn om rassen te kruisen...
Ik denk niet dat het een problee is... Gezien de evolutieleer kan het eigenlijk alleen maar goed zijn om rassen te kruisen...
Sjongejonge
Verwijderd
Ik ben zelf ook een mix (portugees/chinees/creools/hindoestaans) en voor mij is dat het natuurlijkste wat er is. Waarom zou het een probleem moeten zijn? Ben gewoon een meisje hoor 
Waarschijnlijk is het de omgeving van 'gemixte' mensen die ze eventueel problemen kunnen geven.
Verder,..ik ben wandelend 'no-go area'op het gebied van biologie, maar het kruizen van etniciteiten betekent volgens mij genendiversiteit en dus geen degeneratie...erg prettig dus
Waarschijnlijk is het de omgeving van 'gemixte' mensen die ze eventueel problemen kunnen geven.
Verder,..ik ben wandelend 'no-go area'op het gebied van biologie, maar het kruizen van etniciteiten betekent volgens mij genendiversiteit en dus geen degeneratie...erg prettig dus
Was meer als grap bedoeld.
Maar jullie gaan allemaal wel heel erg in op de biologische kant van het verhaal.
Zou het ook maatschappelijke gevolgen hebben als we allemaal min of meer gelijker waren dan nu? Ik denk zelf van wel, namelijk.
In ieder geval één zorg minder: racisme
grtz.
AxiMaxi
Hmmz, achterstevoren bijna "it's a mixa'", zie ik nu
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Nou... Ik heb het idee dat er binnen een ras altijd verschillen blijven tussen de mensen. Je zal dan misschien minder racisme krijgen, maar ik denk dat sommige mensen hun uitvlucht gaan zoeken in sdiscriminatie van andere groepen (blond haar, bruin haar, wel brij of geen bril, etc. etc. )
Tja.... verder denk ik dat je een hoop maatschappelijke verandereingen biologisch zou kunnen uitleggen...
Tja.... verder denk ik dat je een hoop maatschappelijke verandereingen biologisch zou kunnen uitleggen...
Sjongejonge
Ach, er wordt nu volgens mij vnl. op ras gediscrimineerd omdat dat het makkelijkste is. Je kunt veel vooroordelen kwijt in één scheldwoord (werkloos, crimineel, e.d.). Als straks die huidskleur dan helemaal verdwenen zou zijn als verschilpunt, wordt er idd wel weer iets anders gevonden, of worden de dingen misschien wat meer bij de naam genoemd (dat je gewoon kut-crimineel zegt i.p.v. kut-Turk, om maar eens iets te noemen).
Is er een verschil dan?Op dinsdag 12 december 2000 01:25 schreef Wouter het volgende:
(dat je gewoon kut-crimineel zegt i.p.v. kut-Turk, om maar eens iets te noemen).
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
ja.Op dinsdag 12 december 2000 12:42 schreef The_Jester het volgende:
[..]
Is er een verschil dan?
kut-crimineel: crimineel die je niet mag
kut-turk: turk die je niet mag
had je ook wel zelf kunnen verzinnen hmm?
Verwijderd
kut-crimineel: crimineel die je niet mag omdat ie een crimineel is.kut-crimineel: crimineel die je niet mag
kut-turk: turk die je niet mag
kut-turk: turk die je niet mag omdat ie een turk is.
Dat je een crimineel niet mag is sociaal geaccepteerd omdat een cimineel, iedere crimineel stout is geweest. De enige overeenkomst tussen alle turken is dat ze turks zijn, en het is niet sociaal geaccepteerd om daar een probleem mee te hebben.
Daarom is kutcrimineel iets anders dan kutturk, of beter verwoord (om flauwe grappen te voorkomen): Daarom is de term kutcrimineel van een andere orde dan de term kutturk
Maargoed, ontopic blijven.
Er zal denk ik een ras ontstaan in de toekomst, immers, de wereld wordt steeds kleiner, en als we dalijk de ruimte in gaan wordt de aarde helemaal klein. Vroeger huwde je iemand uit je eigen dorp, nu heb je al met een nationaal, en in mindere mate zelfs met een internationaal aanbod te maken. Slechts een kwestie van tijd voordat dat een monidiaal aanbod wordt.
Verwijderd
Ik weet niet zeker of het wel zo'n goed idee is, al dat geneuk over de grens (om het maar ff plat te zeggen).
Denk eens aan ziekten die vroeger misschien een dorpje wegvaagden en toen uitstierven, maar nu een wereldwijd probleem zijn.
Aids is op dit moment de beste kandidaat voor om een 'global killer' te zijn, maar er komen vast nog wel andere ziektes.
Verder lijken we genetisch al behoorlijk veel op elkaar. Racisme slaat dus nu ook al nergens op en dat zal niet veranderen als iedereen dezelfde kleur huid heeft, dan vindt men wel weer wat anders...
Denk eens aan ziekten die vroeger misschien een dorpje wegvaagden en toen uitstierven, maar nu een wereldwijd probleem zijn.
Aids is op dit moment de beste kandidaat voor om een 'global killer' te zijn, maar er komen vast nog wel andere ziektes.
Verder lijken we genetisch al behoorlijk veel op elkaar. Racisme slaat dus nu ook al nergens op en dat zal niet veranderen als iedereen dezelfde kleur huid heeft, dan vindt men wel weer wat anders...
Verwijderd
Juist resistentiegenen tegen vele ziekten zullen zich verpreiden! En het is echt neit zo dat wij hier ongevoelig zijn voor malaria en in de tropen niet. Eerder andersom. En met kruisen draag je niet opeens ziektes over ofzo hoor.Denk eens aan ziekten die vroeger misschien een dorpje wegvaagden en toen uitstierven, maar nu een wereldwijd probleem zijn.
Maar maatschappelijk gezien is het wel positef denk ik. Bij veel mensen is het nou eenmaal ingebouwd dat anders uitziende mensen verkeerd zijn pur op grond van huidskleur.
Nu nog allemaal 1 taal, 1 geloof (atheïsme uiteraard
Maar ff serieus, het zou wel handig zijn. Enerzijds best jammer dat de verschillen verdwijnenm maar het zou wel veel meehlpen aan de wereldvrede.
joa kutturk en kutcrimineel vind ik ook niet helemaal de juiste vergelijkinmg omdat een crimineel iets op zijn of haar kerfstok heedft. Ik opper dan eerder voor scheldwoorden als: kut-tweaker, kut-brildrager, etc...
Sjongejonge
Pagina: 1