We hebben 3 locaties. Lokatie 1 is de hoofdlocatie met een Proliant server, 2048 ram, smart array 128 Mb ram, 4x 36 Gb 10Krpm in Raid 5. Gb lan op een 3com met Gbic port aangesloten. Er draaien op deze lokatie een 20 pc's. Op de server draait w2k SBS met exchange. Ze gebruiken een gewone 768/128 voor internet voor de 20 pc's. Er is een extra BBNED lijn met 8096/512 lijn met een vigor 2600 erop. Sublocatie 1 heeft 5 pc's, kabelinternet met 768/128 op een vigor 2300. Er is een lan to lan vpn verbinding tussen de routers. De 5 pc's kunnen reeds aanloggen op de hoofdlocatie en exchange gebruiken. Enkele apps echter zullen hierover niet kunnen draaien. Terminal service lijkt de aangewezen optie. Op de 2e lokatie die een ADSl verbinding gaat krijgen met ook weer een vigor en lan to lan vpn zullen uiteindelijk een stuk of 10 pc's gaan draaien.
mijn vragen zijn:
Zijn er vuistregels voor het bepalen van de minimale specs van die ene server om dit allemaal op te draaien? Ga ik door het op een server te doen grote problemen krijgen?
Wat zou de minimale specificatie van de verbinding moeten zijn op de hoofdlocatie voor het verwerken van sublokatie 2 en 3?
Wat zouden de minimale specs zijn van de verbindingen op de sublocaties?
Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.
Alvast bedankt
Ronald
mijn vragen zijn:
Zijn er vuistregels voor het bepalen van de minimale specs van die ene server om dit allemaal op te draaien? Ga ik door het op een server te doen grote problemen krijgen?
Wat zou de minimale specificatie van de verbinding moeten zijn op de hoofdlocatie voor het verwerken van sublokatie 2 en 3?
Wat zouden de minimale specs zijn van de verbindingen op de sublocaties?
Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven.
Alvast bedankt
Ronald