linksys wrt54g + wmp54g

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ok het volgende.

ik heb een 54mbit router gekocht van linksys samen met 2 54mbit pci kaartjes echter krijg ik deze niet aan de praat

mijn huidige config
dhcp lease voor 10 clients
geen web key aanstaan in verband met testen
bij config aangegeven dat hij op kanaal 11 moet zijn op kaartje en op router.

Nou gebruik ik de standaard geleverde tool van linksys om de pci kaart te configureren echter hierin kan ik geen kanaal kiezen dit staat op auto en geen keuze mogelijk. bij eigenschappen van de kaart en dan config kan dit weer wel.

ssid staat gewoon aan en is bij beide bekend als whocarez alleen geeft de nic aan dat hij inactief is en geen connectie met de router heeft. ding staat er 2 meter naast ofzo.

Wie heeft helpt mij want aan die handleiding van linksys heb ik niet veel

• whocarez
niemand?

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:22
whocarez schreef op 14 januari 2004 @ 22:32:

mijn huidige config
dhcp lease voor 10 clients
geen web key aanstaan in verband met testen
bij config aangegeven dat hij op kanaal 11 moet zijn op kaartje en op router.

Nou gebruik ik de standaard geleverde tool van linksys om de pci kaart te configureren echter hierin kan ik geen kanaal kiezen dit staat op auto en geen keuze mogelijk. bij eigenschappen van de kaart en dan config kan dit weer wel.
Niet toevallig Mac adres beveiliging aan staan op de router? (of firewall op de wireless kaart?)

Dat je niet kunt kiezen is logish omdat je hem in infrastructure mode hebt staan , je Router verteld je nic dus op welk channel ie moet connecten, anders zouden er nooit meerdere clients kunnen connecten, daar hij maar op 1 channel kan zenden en ontvangen tegelijk.
De Eigenschappen van de kaart moet je niet aan zitten omdat de util van linksys deze even snel weer "overruled" . Maak anders nog eens een nieuw profile aan met die util, en anders reset de router eens en begin van voren af aan.

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Zet je WRT54G zo open mogelijk. Dus SSID broadcast aan. Zet hem op Mixed Mode, Mac Filtering uit en in eerste instantie geen encrypte. Dan moet je meteen verbinding hebben. Zet dan vervolgens alles weer aan. Dus Macfiltering, dan WEP key's dan G-only (alleen bij firmware release 1.42.3 werkt dit denk ik niet en moet je hem op mixed laten staan) en doe vervolgens de SSID broadcast uitzetten..

Suc6

• whocarez
alles uitgezet op ssid na dan maar helemaal niks wel heb ik de mogelijkheid om onder de eigenschappen van de kaart zelf het kanaal te veranderen deze staat standaard op 6 en op de router op 11? maar ik heb nog steeds geen verbinding

tevens als ik de instal run tijdens de reboot crashed me pc