Toon posts:

Krijg mijn WD1200 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium II 400 mhz, moederbord is een ab-bh6.
Ik heb een WD1200jb harddisk gekocht, maar om een of andere reden herkent de BIOS hem niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je je jumpers goed staan? Gewoon op master.
Soms kan je ook nog zaken zoals de ATA-mode instellen. Mogelijk dat je harddisk mbv ATA133 bezig is terwijl je moederbord het niet ondersteund.
Verder kan je een andere kabel proberen en een 80-pins kabel geeft op oudere systemen soms problemen omdat daarbij je schijf op cable-select moet staan.

Staat je IDE-controller opok gewoon aan in de BIOS (ander scherm dan de detectie/selecte van je HDD)? ALs die uit staat of niet goed staat dan gaat het ook niet werken. Het makkelijkste is gewoon op AUTO zetten. Ook de detectie van schijven kan je in het begin het beste op AUTO zetten.

succes ermee.

Senile! Senile Oekaki

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 11:11
Is wel een grote harde schijf voor een oude computer. Maar dat moet je zelf weten.
Heb je al gekeken naar een nieuwe bios voor het moederbord, of gekeken of je moederbord uberhaupt grote harde schijven ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
De IDE controllers staan allebei aan, de schijf staat op Single Harddisk.
ATA zaken kan ik niet instellen in de BIOS, maar op het internet heb ik de system requirements opgezocht, en hij zou gewoon moeten draaien op een IDE controller met PIO 4.

Ik zat te denken aan een BIOS upgrade, ik heb een AB-BH6 moederbord, met een Award bios v4.51PG. Die heb ik geprobeerd de upgraden, maar nu doet-ie helemaal niks meer. Blijkbaar niet de goede BIOS gehad. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:43:
De IDE controllers staan allebei aan, de schijf staat op Single Harddisk.
ATA zaken kan ik niet instellen in de BIOS, maar op het internet heb ik de system requirements opgezocht, en hij zou gewoon moeten draaien op een IDE controller met PIO 4.

Ik zat te denken aan een BIOS upgrade, ik heb een AB-BH6 moederbord, met een Award bios v4.51PG. Die heb ik geprobeerd de upgraden, maar nu doet-ie helemaal niks meer. Blijkbaar niet de goede BIOS gehad. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
als je de verkeerde bios hebt geflashed en je pc doet niets meer heb je een *serieus* probleem
dat je antieke mobo die 120gb hd niet ziet is normaal, BIOS Limitations
(Capacity of drive is too large for the BIOS to support)

klik
(thnx voutloos)
dit is dan wel van maxtor, maar dat bios settings geintje werkt in elke bios

[ Voor 13% gewijzigd door Cozm0 op 15-01-2004 11:22 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
Als je mobo echt helemaal niets meer doet dan kun je nog een bios reset proberen (maar na een foute flash zou ik daar niet te veel op hopen..) En anders moet de bios opnieuw geprogrammeerd worden met een eprom-programmer.
Deze wist ik toevallig

Voor de hd kun je nog proberen wat er gebeurd als je hem op master zet en een andere kabel probeert.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, antiek...
Ik heb een Pentium III 500 (kweenie precies welk moederbord) van ongeveer dezelfde leeftijd en die snapt het best. Zo oud is-ie nou ook weer niet, en die harddisk hebben ze ook niet vorige week uitgevonden...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik zat met die WD jumpers te klooien. Zelfs toen die er vanaf bootte gaf tie de hd nog errors. Kwestie van jumpers.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd.... niks ... :|

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Cozm0, plak die URL dan op deze manier:

code:
1
[url=HIERDEURL]klik[/]
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:56:
Nou ja, antiek...
Ik heb een Pentium III 500 (kweenie precies welk moederbord) van ongeveer dezelfde leeftijd en die snapt het best. Zo oud is-ie nou ook weer niet, en die harddisk hebben ze ook niet vorige week uitgevonden...
Nou, dat probleem komt vaker voor bij borden uit die periode hoor.

{signature}

Verwijderd

het ide stekkertje in je harde schijf kan er omgedraaid inzitten, zit die wel goed? er zit zo'n figuurtje middenin de stekker aan 1 kant, die moet ook in de harde schijf zitten aan die kant

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 11:02:
het ide stekkertje in je harde schijf kan er omgedraaid inzitten, zit die wel goed? er zit zo'n figuurtje middenin de stekker aan 1 kant, die moet ook in de harde schijf zitten aan die kant
Nee, dat zit allemaal goed...

Verwijderd

Ik moest dubbele jumpers gebruiken om die van mij te laten werken. Verder had ik ook programma van WD nodig, maar volgens mij is er genoeg over te vinden op de site van WD.
Succes,
Steven

Verwijderd

Topicstarter
WD site is wel handig ja. Had ik nog niet gekeken :X
Die dubbele jumpers schiet ik helaas niet veel mee op, dat werkt niet met XP.
Waarschijnlijk moet ik toch mijn BIOS upgraden staat er, maar ja, dat is dus misgegaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 11:31:
WD site is wel handig ja. Had ik nog niet gekeken :X
Die dubbele jumpers schiet ik helaas niet veel mee op, dat werkt niet met XP.
Waarschijnlijk moet ik toch mijn BIOS upgraden staat er, maar ja, dat is dus misgegaan...
Ik heb hier nog een defecte abit bh6 liggen.
Deze is overleden naar plaatsing van een asus v7700del.
De bioschip moet eigenlijk nog goed zijn.

Krijg je je mobo niet meer aan de praat dan wil ik je deze bioschip wel naar je toe sturen.
Mail me in dat geval je adres maar

Probeer eens met pm8.0 de hd te gaan formatteren.
Een andere oplossing is een ide enhancer.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

UREAL.... U RULE!!!

BIOS vervangen (wel effe aan het etteren geweest om de oude d'r uit te krijgen), PC gestart, en alle problemen waren opgelost. De nieuwe BIOS herkent die schijf wel, ook meteen als 120GB, zonder extra tooltjes en zo. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

Nogmaals bedankt voor het chippie Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif
Pagina: 1