Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
In het boekje van mijn Philips discman (AZ9011) staat dat je met de discman Nimh batterijen kunt opladen. Volgens philips kan dit alleen met "hun" type (AY 3362) batterijtjes, maar dit lijkt me onzin.

Maar wat ik me dus afvraag is, wat is er anders aan die philipsbatterijen dan normale nimh batterijen.
Of anders: hoe hou ik mijn discman voor de gek dat hij toch die batterijen oplaad? :+

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hoeft hem niet voor de gek te houden, hij ziet echt niet dat daar dat type Philips batterijen inzitten. Meestal moet je de stopknop een poosje indrukken oid om te gaan laden.

• fRiEtJeSaTe
Tele schreef op 14 januari 2004 @ 22:11:
Je hoeft hem niet voor de gek te houden, hij ziet echt niet dat daar dat type Philips batterijen inzitten. Meestal moet je de stopknop een poosje indrukken oid om te gaan laden.
Geloof me, er gebeurd helemaal nix...

Verwijderd

Als het goed is zitten die originele accu's in zo'n klemmetje toch?

Dat heb ik namelijk, als je er andere accu's in wilt opladen moet je de laaste halve cm van de accu bloot maken, dus de isolatie eraf.

Dan schijnt het te werken.

Kan iemand dit bevestigen? Ik gebruik namelijk nog het originele battery-pack.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 00:14:
Dat heb ik namelijk, als je er andere accu's in wilt opladen moet je de laaste halve cm van de accu bloot maken, dus de isolatie eraf.
Dit is correct. Het is ook geen verkooptrucje of zo; voor het correct laden van een NiNH-batterij is het essentieel dat je op beide batterijen individueel spanningen kunt meten en stromen kunt opleggen. Daarom zit er in het batterijvak van discmans met laadfunctie een metalen lipje dat dit contact verzorgt. De onderste centimeter van de batterij strippen zal waarschijnlijk dus wel werken.

Zoef

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

Wallie

Herr

Zpottr schreef op 15 januari 2004 @ 08:47:
[...]

Dit is correct. Het is ook geen verkooptrucje of zo; voor het correct laden van een NiNH-batterij is het essentieel dat je op beide batterijen individueel spanningen kunt meten en stromen kunt opleggen. Daarom zit er in het batterijvak van discmans met laadfunctie een metalen lipje dat dit contact verzorgt. De onderste centimeter van de batterij strippen zal waarschijnlijk dus wel werken.
Jupz, werkt bij de Iriver IMP 250 ook zo.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• fRiEtJeSaTe
Over welke discmans hebben jullie het nou? Philips?

Ik zie namelijk hememaal geen metalen lipje. Gewoon alleen de normale 4 die er altijd inzitten.

Ik maak vanavond wel ff een foto mogen jullie me vertellen waar dat lipje dan zit.

[ Voor 23% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-01-2004 16:04 ]

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op 15 januari 2004 @ 15:09:
Over welke discmans hebben jullie het nou? Philips?

Ik zie namelijk hememaal geen metalen lipje. Gewoon alleen de normale 4 die er altijd inzitten.

Ik maak vanavond wel ff een foto mogen jullie me vertellen waar dat lipje dan zit.
Of we doen het andersom. 8)

Phillips idd. :*)

Als je ze nu nog niet ziet zucht ik wel een keer en zet ik er een rood rondje omheen. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/discman-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/discman-2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:14 ]

• fRiEtJeSaTe
Ok, vage shit... Ik heb dat lipje daar niet zitten. Zit wel een gat maar geen lipje. Welk type discman is dat?

[ Voor 14% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-01-2004 21:35 ]

Verwijderd

Hoeveel Mah zijn je NI-MH batt?

te hoog amperage kan ook het probleem zijn

______________________________-

wat van adapter gebruik je hoeveel Volt en ampere?

AC of DC

Tell me plz :D

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 21:37 ]

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 21:36:
Hoeveel Mah zijn je NI-MH batt?

te hoog amperage kan ook het probleem zijn

______________________________-

wat van adapter gebruik je hoeveel Volt en ampere?

AC of DC

Tell me plz :D
Mah heb ik 2 (paar) verschillende: 2200 mah en 1200 mah. De adapter is de gewoon bijgeleverde Philips Ac adapter output 4,5v en 300mA.

Verwijderd

2200 mah zal niet geladen worden door middel van je 4,5v voeding van 300mah

de AY3362 Ni-mh batt. zijn 1200 mah, deze moeten worden geladen in het toestel al moet je na gaan dat je de eerste keer +-12 uur laad, naarna is het gemiddelde oplaad tijd 8 uur,

als je je batt's al een tijd ongebruikt hebt liggen zullen ze als AF kunnen worden beschreven (ik ga er van uit dat je die 1200mah er bij hebt gekregen en vaak defecten vertonen)

denk dat het prob dus aan je batt's ligt!!

loop naar de shop en koop nimh van ongeveer 1200 en niet veel hoger (1300 mah zal nog wel geladen worden maar niet hoger gaan!!)

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 21:46:
2200 mah zal niet geladen worden door middel van je 4,5v voeding van 300mah

de AY3362 Ni-mh batt. zijn 1200 mah, deze moeten worden geladen in het toestel al moet je na gaan dat je de eerste keer +-12 uur laad, naarna is het gemiddelde oplaad tijd 8 uur,

als je je batt's al een tijd ongebruikt hebt liggen zullen ze als AF kunnen worden beschreven (ik ga er van uit dat je die 1200mah er bij hebt gekregen en vaak defecten vertonen)

denk dat het prob dus aan je batt's ligt!!

loop naar de shop en koop nimh van ongeveer 1200 en niet veel hoger (1300 mah zal nog wel geladen worden maar niet hoger gaan!!)
Denk niet dat die het probleem zijn. Ik heb ze nog steeds in gebruik en ze doen het nog perfect. Ik heb inmiddels een folder kunnen vinden op de philips site en daar wordt met geen woord gesproken over opladen. Ik denk dat het manual voor meerdere modellen tegelijk is. Het "chassis" van de discman zal daarom dezelfde gaten vertonen omdat het gewoon 1 produktielijn was.

Toch bedankt allemaal.

Verwijderd

Altijd handig een GoT Forum

Toevallig vandaag een klant met 2 batt's met ene philips discman.... meneer belde me op omdat de l.e.d niet aan ging van het Chargen.

dus meneer langs geweest en als eerste kijken voor een metalen lipje (Gisteren gelezen nog niet eerdeer een philips gezien in onze winkel)

laatste 10mm van de batt moest eraf en jah hoor laden!!!

Dus thnx :D
Pagina: 1