[GBA] Nintendo gaat retro

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nintendo heeft aangekondigd een Game Boy Advance SP op de markt brengen met de styling van het klassieke Famicom systeem. Ook worden tien klassieke spellen uitgebracht die velen van ons nog kennen van de speelhal en 8-bit Nintendo van de jaren '80. De prijs wordt 12500 yen (ongeveer 100 euro) en de spellen kosten 2000 yen (ongeveer 16 euro). De aangekondigde titels zijn:
  • Super Mario Bros.
  • Donkey Kong
  • Ice Climber
  • Excite Bike
  • The Legend of Zelda
  • Pac-Man
  • Xevious
  • Mappy
  • Bomberman
  • Star Soldier
Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.co.jp/n10/news/040114/f_mini.jpg

Zelf vind ik dit geweldig initiatief. Deze spellen zijn perfect om onderweg te spelen. Echt van die spelletjes die je uitdagen je highscore te verbeteren i.p.v. alleen de velden doorlopen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Gelukkig geen Metroid, anders had ik die weer moeten kopen ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
hhmm, doet dit mij overhalen om een GBA SP te kopen dan ? Begint er wel op te lijken :p

• ari3
  • Niet online
D³ schreef op 14 januari 2004 @ 22:05:
Gelukkig geen Metroid, anders had ik die weer moeten kopen ;)
De 8-bit versie van Metroid was echt een top-spel, dus die komt vast nog wel }) Samen met Adventure of Link, Kid Icarus, Clu Clu Land en Mother.

Ik vraag me af of Sega mischien ook gaat bijdragen aan de Famicom mini reeks... Hmmm... Pengo, Zaxxon, Congo Bongo, Wonder Boy, Phantasy Star?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Damn', die ziet er echt fijn uit.

Tis natuurlijk hetzelfde apparaat als die andere, maar deze kleurtjes zijn erg fijn.

Alleen weer een extra lading gouwe ouwe games uitbrengen vind ik minder positief.

Verwijderd

Ding ziet er leuk uit ,maar 16 euro voor zulke oude spellen vind ik toch nog veel .
Zitten totaal geen ontwikkelingskosten meer aan dus kan makkelijk voor 10 euro ofzo.

ach ik ben nu 1maal nederlander :)

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
16 euro in Japan, dat zal hier nog wel wat meer zijn hoor ;)

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:36:
Ding ziet er leuk uit ,maar 16 euro voor zulke oude spellen vind ik toch nog veel .
Zitten totaal geen ontwikkelingskosten meer aan dus kan makkelijk voor 10 euro ofzo.

ach ik ben nu 1maal nederlander :)
Nou, ze moeten natuurlijk wel eerst overgezet worden naar de GBA. Het is niet zo dat ze gewoon bestaande programmacode gewoon in een GBA cassette kunnen zetten. De productiekosten liggen uiteindelijk lager omdat er geen grote 32/64/128Mbit ROMs gebruikt hoeven te worden. Hopelijk doen ze er ook een EEPROM-geheugentje in om highscores en spelstanden te bewaren.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Deze is vet _/-\o_ Zal wel nooit hier komen, bedoel wie zegt de Famicom nu wat? Buitenstaanders denken dat het een speelgoedprul met 1000 en 1 spelletjes ingebouwd is als ze hem voor het eerst zien (ok hij ziet er ook wel zo uit ;)). Wel iets om te importeren als het geld er voor is, die games zijn vriendelijk geprijst en met verzendkosten zal die GBA net zoveel kosten als die standaard exemplaren wat hier nu in de winkels liggen.

Flickr | Lego collectie

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

zal hier wel ~25 euro worden :)
Leuke prijs ALS er leuke spellen voor komen. want de meeste spellen zijn zo simpel dat het gewoon belachelijk is (zelda1)

This space is occupied

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 10:13

dawuss

gadgeteer

TAG_Speedy schreef op 14 januari 2004 @ 23:37:
Deze is vet _/-\o_ Zal wel nooit hier komen, bedoel wie zegt de Famicom nu wat? Buitenstaanders denken dat het een speelgoedprul met 1000 en 1 spelletjes ingebouwd is als ze hem voor het eerst zien (ok hij ziet er ook wel zo uit ;)). Wel iets om te importeren als het geld er voor is, die games zijn vriendelijk geprijst en met verzendkosten zal die GBA net zoveel kosten als die standaard exemplaren wat hier nu in de winkels liggen.
Was de japanse Famicom niet gewoon exact hetzelfde als de NES hier?
En de Super Famicom de SNES?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

dawuss schreef op 14 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Was de japanse Famicom niet gewoon exact hetzelfde als de NES hier?
En de Super Famicom de SNES?
Prescies. Hij ziet er alleen wat anders uit.

This space is occupied

• Speedy
  • Nu online
Famicom (waar die SP dus op gebaseerd is)

Afbeeldingslocatie: http://nes.captainn.net/img/hrd_con_famicom.jpg

Super Famicom is kwa uiterlijk idd gelijk aan de europese SNES

Flickr | Lego collectie

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waarom een retro console opnieuw uitbrengen? Dat snap ik niet.

Natuurlijk probeert Nintendo gewoon veel te verdienen, maar wie zou dit gaan kopen? Als je retro wilt, dan moet je op zoek naar het origineel en niet een namaak ding, lijkt mij. Zelf zou ik er niet snel warm voor te krijgen zijn.
Dit terwijl het me wel leuk lijkt om met een Link tussen twee oude GameBoys, Tetris B tegen elkaar te spelen. B)

Dividend for Starters

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 14 januari 2004 @ 23:48:
Famicom (waar die SP dus op gebaseerd is)

[afbeelding]

Super Famicom is kwa uiterlijk idd gelijk aan de europese SNES
Daar was de Amerikaanse versie weer heel anders van :)

Verwijderd

Het merendeel van die titels ken ik nog van de NES. Ice Climber (met die doodenge ijsbeer met een zonnebril die zomaar verscheen steeds :o) en Excitebike... Bizarre tracks bouwen ;) Mappy met die muis en die vervelende katten... Toch hootr The Legend of Zelda hier absoluut niet thuis, da's echt een meer sophisticated spel dan die andere, de rest is puur arcade, om Zelda 1 (moeder aller Zelda's) uit te spelen ben je wel even bezig.

Al met al was het erg cool in 1991, maar of het nu aanslaat? Misschien op een verzamelcartridge van 20 euro, maar niet minstens 16 euro afzonderlijk, doei!

De vraag is maar of het hier ook uitgebracht wordt. Nintendo is heilig in Japan, die gasten kopen het toch wel. Niet alles komt overwaaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 02:33 ]

Verwijderd

Retro cashin.
Hoeft nintendo niet veel voor te doen. Er bestaan al langer NES emulators voor de GBA. Dus mensen die zon flash ding hebben, kunnen dus allang alle NES games spelen op hun GBA........

• Speedy
  • Nu online
PromWarMachine schreef op 14 januari 2004 @ 23:56:
Waarom een retro console opnieuw uitbrengen? Dat snap ik niet.
Retro is hot, en zeker in Japan wordt zoveel meer uitgebracht wat wij hier nooit te zien krijgen, die lui zijn zo gek van gamen dat dit daar wel gaat verkopen. Het is gewoon een nieuwe console in een oud jasje, net zoals ze al een tijd met auto's doen dus.

Flickr | Lego collectie

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 17:51

Wekkie

Yeah

Tsja, ik zou dan ook zeggen 'gooi ze allemaal op een cartridge'. Dit is wel een beetje snel incashen.

I've got a feeling...

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Just in case..... Die GBA SP die je daar ziet is een gewone GBA SP alleen met andere kleurtjes. Dus ze brengen een retro console niet opnieuw uit, maar maken gewoon een special edition GBA SP. En die spellen zullen ook gewoon op een normale GBA gaan werken. En ja, idd 2000 yen voor een simpel spelletje van de NES vind ik wel erg veel, laat ze dan idd gewoon een aantal van die spelletjes op 1 cardridge zetten en verkoop die voor de volle prijs.

En nog iets, nintendo heeft de neiging om special editions van consoles alleen binnen japan uit te brengen, dus heb niet teveel hoop dat ze hierheen komen.

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 08:27:
Retro cashin.
Hoeft nintendo niet veel voor te doen. Er bestaan al langer NES emulators voor de GBA. Dus mensen die zon flash ding hebben, kunnen dus allang alle NES games spelen op hun GBA........
Met die NES emulators kun je niet het hele scherm zien op je GBA. Dat zuigt heel erg natuurlijk.

De retro remakes zijn speciaal geprogrammeerd voor een GBA zodat ze gewoon schermvullend te spelen zijn. Bovendien gaan deze versies meer arcade-perfect zijn dan de orginele NES/Famicom ports waren. Alleen Zelda en Star Soldier zijn Famicom originals, de rest zijn arcade ports die toevallig ook populair waren op de 8-bit Nintendo.

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
Jammer dat ik al een SP heb, ik vind deze toch een stuk mooier dan die andere kleurtjes :S

Legend of Zelda en Mario Bros. ga ik zeker kopen.
Zouden ze er ook DuckHunt bijdoen??? haha, met een bijgeleverde minizapper :D

• ari3
  • Niet online
Shit, ik zie het nu pas! Check die verpakking van de spellen! Het zijn miniatuur replica's van de originele Famicom cartridge!
Afbeeldingslocatie: http://www.the-magicbox.com/Jan04/fm04.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ari3 op 15-01-2004 13:31 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Hmm, heel interessant. Nintendo is goed bezig. Heb al een Cube van ze, maar met zo'n aanbod kan ik de Gameboy SP ook haast niet meer laten liggen. Wat is de datum van release ongeveer?

Profile

• ari3
  • Niet online
Godjira schreef op 15 januari 2004 @ 11:27: Wat is de datum van release ongeveer?
14 februari 2004 in Japan.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 14:37
Zo een retro GB SP en The legend of Zelda en Link en ik leg er zo €200 voor neer.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• ari3
  • Niet online
Zelfs de cartridge heeft de Famicom-kleuren!
Afbeeldingslocatie: http://www.the-magicbox.com/Jan04/fm06.jpg

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 10:27:
[...]
Met die NES emulators kun je niet het hele scherm zien op je GBA. Dat zuigt heel erg natuurlijk.

De retro remakes zijn speciaal geprogrammeerd voor een GBA zodat ze gewoon schermvullend te spelen zijn. Bovendien gaan deze versies meer arcade-perfect zijn dan de orginele NES/Famicom ports waren. Alleen Zelda en Star Soldier zijn Famicom originals, de rest zijn arcade ports die toevallig ook populair waren op de 8-bit Nintendo.
uhm, Super Mario Bros., Donkey Kong en Ice Climber zijn geen originele Nintendo spellen?

En zo is het!

Verwijderd

Is het misschien duidelijk wanneer deze mooie GBA uitkomt ! :)
Ik ga binnenkort een GBA halen deze is wel heel leuk

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

FastBunny

Give it the Works !

Het begon al een beetje met de Mario Advance 1 t/m 4. Zelda Advance. Zijn ook allemaal remakes van (S)NES games :) Zijn echt veel games van ze GBA die geport zijn van de SNES als je het gaat bekijken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ze proberen het aardig uit te buiten die oude games. :/
Dus iets uit de oude doos, nieuw doosje er om heen. tadaaa. En hop weer zoveel miljoen bij een rekening. _/-\o_ Je moet er maar op komen. ;)

Andere kant. ach wel leuk. Ze zullen vast wel een paar gamers blij maken. :P

• ari3
  • Niet online
Aseslno schreef op 15 januari 2004 @ 13:48:uhm, Super Mario Bros., Donkey Kong en Ice Climber zijn geen originele Nintendo spellen?
Jawel, maar waren eerst gereleased in the speelhal en daarna pas geport naar de Famicom. Zie deze links:

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

-Skyhawk- schreef op 15 januari 2004 @ 13:59:
Ze proberen het aardig uit te buiten die oude games. :/
Dus iets uit de oude doos, nieuw doosje er om heen. tadaaa. En hop weer zoveel miljoen bij een rekening. _/-\o_ Je moet er maar op komen. ;)

Andere kant. ach wel leuk. Ze zullen vast wel een paar gamers blij maken. :P
Niet iedereen is 20 en kent al die games uit zijn jeugd ;)
Voor jongere mensen zijn dit gewoon volwaarige nieuwe games :)

This space is occupied

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 14:22:
Jawel, maar waren eerst gereleased in the speelhal en daarna pas geport naar de Famicom. Zie deze links:
Meen toch vrij zeker te weten dat Super Mario Bros eerst op de NES (Famicom) is uitgebracht hoor. Die arcade versie geeft ook 1986 aan, terwijl SMB uit 1985 is.

f.k.a D³

Verwijderd

Jah maar dat wordt een limited edition waarvan er maar 6000 ofzo van worden gemaakt.
Ik las daar een stukje over in de NOM van december.
Famicon SP

Ik weet zeker dat niemand hiero dat ding ooit zal weten te bemachtigen :D
In de NOM kun je er 1 winnen :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:16 ]

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 15 januari 2004 @ 14:24:
[...]

Niet iedereen is 20 en kent al die games uit zijn jeugd ;)
Vier jongere mensen zijn dit gewoon volwaarige nieuwe games :)
En terecht. Super Mario Bros. 3 is een van de beste platformgames ooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:40:
[...]

jah mee eens.
Zit veel diepgang in.

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:40:
[...]

Ik speelde hem dus afgelopen vrijdag weer, gewoon weer op een nes die iemand tevoorschijn had gehaald. Ik was dus gewoon verbaast over hoe vol dat spel wel niet zit met gameplay, levels, extra's en geheimen. Dat was ik helemaal vergeten! _/-\o_ Maar dat is trouwens wel met meer Mario's zo, maar volgens mij niet zo erg als 3...
Wel was ik er wat sneller op uitgekeken, maar dat was meer denk ik omdat we alle spelletjes even snel weer gingen spelen! even helemaal retro :z
ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 14:22:
[...]
Dit wist ik dus niet, maar zoals daaronder is gezegd kan deze dus toch nog na de Famicon gekomen zijn. (?)
Waar zijn trouwens die 2 controle panels voor bij mario? twas toch alleen 1 player?

[ Voor 5% gewijzigd door Aseslno op 15-01-2004 20:00 ]

En zo is het!

• ari3
  • Niet online
D³ schreef op 15 januari 2004 @ 17:51:
[...]
Meen toch vrij zeker te weten dat Super Mario Bros eerst op de NES (Famicom) is uitgebracht hoor. Die arcade versie geeft ook 1986 aan, terwijl SMB uit 1985 is.
De 1986 arcade versie is de Amerikaanse versie. In Japan was de arcade versie eerder uitgebracht dan de Famicom versie. (bron)

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:15:
Jah maar dat wordt een limited edition waarvan er maar 6000 ofzo van worden gemaakt.
Ik las daar een stukje over in de NOM van december.
Famicon SP
Het was een limited edition. Nintendo heeft er vorig jaar al een paar verloot. Volgende maand wordt hij gewoon mainstream als een alternatieve kleur verkocht. Vooralsnog wordt het alleen in Japan uitgebracht. Een van de verlote edities is nog voor ruim 700 euro op een Japanse veilingsite verkocht. Die gast zal zich nu wel genaaid voelen })
Ik weet zeker dat niemand hiero dat ding ooit zal weten te bemachtigen :D
In de NOM kun je er 1 winnen :D
Nou, ik heb de mijne al in geaccepteerde pre-order staan, dus dat zal wel meevallen >:)

Verwijderd

De limited edition vind ik dus echt stukken mooier:

Afbeeldingslocatie: http://pocketmedia.ign.com/pocket/image/supermariobros_102503.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nokonoko.net/mt/images/famicom-sp-04-t.jpg
^ bovenstaande foto is dus van die dude die voor 1000 euro deze versie via ebay heeft gekocht ^

En die lijkt ook veel meer op de Famicon (zie controllers)

Afbeeldingslocatie: http://nes.captainn.net/img/hrd_con_famicom.jpg.
Waar zijn trouwens die 2 controle panels voor bij mario? twas toch alleen 1 player?
Je kon om ste beurt een level spelen met z'n 2'en. Eerst Mario Level 1, dan Luigi level 1. Hoefde je niet van plaats te wisselen I guess.. Verder is die 2de panel behoorlijk overbodig ja :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:39 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37

SD5k

>4&X

ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 20:32:
[...]
De 1986 arcade versie is de Amerikaanse versie. In Japan was de arcade versie eerder uitgebracht dan de Famicom versie. (bron)
volgens mij haalt een van jullie twee Mario Bros. door elkaar met Super Mario Bros.
Dat zijn twee heel verschillende spellen! :)

Verder is de kans groot dat ik zo'n ding ga importeren.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 20:32:
Lekkere bron, daar kan ik dus echt helemaal geen wijs uit :D

Super Mario Bros (1985)
When the president of Nintendo Co. Ltd, Hiroshi Yamauchi, wanted an innovative and popular game to push his new home videogame console, the Nintendo Famicom (aka. the Nintendo Entertainment System), he turned to the creator of Donkey Kong, Shigeru Miyamoto, to develop one.
Dat stond me idd bij, dat SMB juist specifiek is gemaakt door Miyamoto in opdracht van Yamauchi als toptitel voor het nieuwe systeem.

VS Super Mario Bros (1986)
An arcade multiplayer version of the NES game Super Mario Bros. with stages from Super Mario Bros. 2 (the Famicom Disk version). Either one or two players can play this upgraded version of the game as either Mario (player 1) or Luigi (player 2).

f.k.a D³

Verwijderd

Nee, nee, NEEE!!! Doe me dit niet aan, dit gaat me zooo veel geld kosten :'(
Maareh... Wel :9~ ding, en die NES games zijn brilliant, alhoewel ik betwijfel of het hier naartoe komt... Raar dat de SNES games die op de GBA uitkomen niet óók een lage prijs hebben... Hmmm...

• Speedy
  • Nu online
ari3 schreef op 15 januari 2004 @ 20:36:
[...]
Het was een limited edition. Nintendo heeft er vorig jaar al een paar verloot. Volgende maand wordt hij gewoon mainstream als een alternatieve kleur verkocht. Vooralsnog wordt het alleen in Japan uitgebracht. Een van de verlote edities is nog voor ruim 700 euro op een Japanse veilingsite verkocht. Die gast zal zich nu wel genaaid voelen })
Die limited edition is anders zoals je al op het plaatje ziet, dus dat ding behoudt zijn waarde wel en die gast hoeft zich ook niet genaaid te voelen. Deze lijkt er alleen op :)

Flickr | Lego collectie

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11

NoTimeRemains

I know

Nou ja goed lijkt me een goede zet van Ninty,

[zeikmodus]
Kan dit niet in het GBA topic :?
[/]

This is the Way.

Pagina: 1