Toon posts:

Webcam Philips pca645vc diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor iemand moet ik een webcam installeren, de Philips pca645vc. Alleen is hij de diskette met de drivers kwijt.

Er zit wel een cdrom bij om de camera(sofware) te installeren, maar als je dat gedaan hebt vraagt Windows (98/ME) om drivers/stuurprogramma's en die staan op de diskette. Ik heb al op verschillende sites gekeken (ook die van Philips natuurlijk) maar nergens zijn de drivers die op de diskette staan te downloaden.

Ik heb al wel andere drivers geprobeerd maar elke keer vraagt windows dus om drivers/stuurprogramma's die op de diskette staan.

weet iemand raad? Of nog beter: kan iemand de drivers van de diskette online zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 13:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.driverguide.com
hier heb ik voor vrijwel alle apparaten die ik hier heb liggen iets gevonden wat bruikbaar was. Je kunt ook zoeken op FCC-ID waardoor de vindkans erg groot is.

Verwijderd

Topicstarter
Driverguide heb ik ook al geprobeerd, ook een driver gevonden, maar dan vraagt ie toch nog om de diskette.

Het gaat me dus echt om de drivers die op de diskette staan.

/edit
Het gaat om drivers die windows zelf nodig heeft. De camera wordt wel herkend als ik de camera installeer, maar dan vraagt windows om drivers (die op de diskette staan en die ik dus niet heb en niet kan vinden).

PS. De cam heb ik op het juiste moment aangesloten.
/edit

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 00:05 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat daar ook nog bij welk bestand 'ie dan in speciaal nodig heeft? Want als 'ie alleen een diskette nodig heeft met drivers kan je net zo goed die drivers op een diskette zetten. 8)7

Heb je trouwens ook de notes gelezen bij de drivers? Deze bijvoorbeeld:
Don't pay attention to the read me file...First pug in the cam and let windows find it..Install all the drivers from the WIN98 CD-Rom..Then run the set-up form the driver file..
Heb je hem wel op het goede moment aangesloten? Anders zal je 'm eerst even moeten verwijderen in apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Dan kan je via de nieuwe-hardware-gevonden-wizard door gaan.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:59

RBouman

René

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:02:
Voor iemand moet ik een webcam installeren, de Philips pca645vc. Alleen is hij de diskette met de drivers kwijt.

Er zit wel een cdrom bij, maar dan heb je nog steeds de diskette nodig. Ik heb al op verschillende sites gekeken (ook die van Philips natuurlijk) maar nergens zijn de drivers die op de diskette staan te downloaden.

Ik heb al wel andere drivers geprobeerd maar elke keer heb je toch de drivers van de diskette bij nodig.

weet iemand raad? Of nog beter: kan iemand de drivers van de diskette online zetten?
Op het internet waar ik gebruik van maak geeft google mij meerdere plekken waar ik driver 2.2 voor de pca645vc kan downloaden. :+
Dit is de driver die op floppy staat.
Trouwens wordt de 645 standaard niet ondersteund in ME? of hoger, weet het niet meer want die 645vc van mij is vervangen door een logitech zoom die veel beter is.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

Topicstarter
RBouman schreef op 15 januari 2004 @ 00:09:
[...]

Op het internet waar ik gebruik van maak geeft google mij meerdere plekken waar ik driver 2.2 voor de pca645vc kan downloaden. :+
Dit is de driver die op floppy staat.
Trouwens wordt de 645 standaard niet ondersteund in ME? of hoger, weet het niet meer want die 645vc van mij is vervangen door een logitech zoom die veel beter is.
Nou, das misschien wel een driver om de camera te installeren, maar niet de drivers/stuurprogramma waar windows om vraagt. Voor ME kan je normaal Win98 drivers gebruiken, dus ME of 98 maakt niet uit.
Pagina: 1