Toon posts:

linux red hat 9 c compiler

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben redelijk nieuw met linux (distro: red hat 9)
maar ik was vergeten de developpers tools te installeren .Ik heb de drie cd's hier maar nu weet ik niet juist welke rpm's te installeren.Ook raar was als ik probeerde om gcc-3.2.2-5.i386.rpm (dacht dat dit de juiste rpm was)te installeren gaf de terminal:
error: cannot get exclusive lock on /var/lib/rpm/Packages
error: cannot open Packages index using db3 - Bewerking niet toegestaan (1)
error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm

weet iemand hoe dit komt ?zoja weet het me te zeggen :)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Aan de error te zien heb je geen root rechten, kijk eens goed of je wel root bent! Als het goed is moet het als root wel allemaal goed gaan. :)

Als je niet weet welke RPMs je moet hebben kun je ook in het RedHat-menu bij systeeminstellingen 'toepassingen toevoegen/verwijderen' kiezen. Je krijgt dan hetzelfde venstertje als tijdens de setup en je kunt dan de development dingen er alsnog bij selecteren, RedHat zelf de goeie RPMs uitzoeken. 8)

[ Voor 96% gewijzigd door Mac_Cain13 op 14-01-2004 21:55 . Reden: Oopz, iets te vroeg op enter ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je dat niet als normale user doen, maar als root, en verder is het installeren van rpms in feite basiskennis die iig op redhat.com en anders op talloze andere plekken op internet haarfijn uitgelegd, dus dat hoeft hier niet nog een keer :)
En als je toch bezig bent, kun je misschien NOS policy - updated 01/04/03 en FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 ook even doorlezen, over hoe het er hier aan toegaat en wat we van mensen verwachten :)

[ Voor 34% gewijzigd door blaataaps op 14-01-2004 22:00 ]

Dit topic is gesloten.