Pc brak na plaatsen kingstong geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 12:55
Hallo,

Ik zit met een heel wazig probleem. Ik hoop dat 1 van jullie een oplossing weet want ik weet het niet meer. Om te beginnen wat mij probleem is laat ik eerst even de specs van mij systeem zien.

Voeding 350 unknow voeding
Moederbord Aopen AK77-333
Processor(s) AMD Athlon 1800+
Geheugen 1x Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz + 1x Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
Hard Disk(s) Maxtor 120.0Gb, 7200rpm, ATA133, 8Mb cache
Maxtor 80.GB, 7200rpm, ATA133. 4MB cashe
Maxtor 30.GB, 5400rpm, ???
Western Digtal 20.GB, 5400rpm
Videokaart(en) Leadtek winfast Geforce 4 TI 4200
Brander(s) Lite-on 52512 zoiets
CD/DVD-Drive(s) Aopen 52speed
DVD-Brander NEC 1300a
Geluidskaart(en) SoundBlaster Audigy 1
Netwerkkaart(en) Intell 8255x bassed 10/100MBs
[/b]I/O Kaart[/b] Promise Ultra100TX2/ 133 TX2

Nu mijn probleem.

Ik heb een extra Kingston 512 geheugen module gekocht. deze heb ik erbij geprikt.
Achter de 256 module. ok alles lijkt goed te gaan. De bios ziet de module goed. en start door naar winXP. WindowsXP start netje op en ziet de geheugen module. en werkt goed. Tot dat ik een zware applicatie ga draaien die boven die 256 MB gingen en hup spontane reboot. Log van windows XP na gekennen en daar staat een save dump. met wat codes er in. Die op gezocht bij Microsoft. Die geven aan dat het aan de geheugen module kan liggen. Ok. Dus voor dat ik met de winkel ga mailen heb ik eerst maar een de BIOS geupdate naar laaste versie. Dit heeft niks geholpen. Toen even de modules om gewisseld. dus eerst 512MB en dan de 256 Module. BIOS ziet um netjes. start door naar XP. en daar de eerste blue screen en veder niks meer vast. Probeer Winxp op nieuwe te installeren. Daar craste die ook op. Toen ben ik dus terug gegaan naar de winkel. die module om gewisseld. voor een nieuwe. ik thuis de module er ingestopt. in deze volgorde. 512module en de 256 module. De bios zag um netjes. WindowsXP start ook netjes op en zag de module ook. Dus ik helemaal blij. Ga ik voor de zekerheid toch XP opnieuwe installeren. Lukt allemaal goed. systeem draait goed. tot het moment dat ik de games wil gaan spellen. Game start op en na nog geen 1 minute reboot. Balen en dit bleef door gaan. Heb ik op het forum gezocht wat het kon zijn. En de oplossing zou zijn op de het vinkje uit tezetten bij systeemfouten opsporring. dit gedaan. en ik denk het werkt. Kan de spellen nu gemiddeld 5min en dan reboot. :( Ok ik denk meschien de videodrivers. de ze de laaste gedownload. en weer niet geholpen. Toen zat ik met mij handen in het haar. Heb toen de 3Dmark gedownload en gedraaid, en wel ja na nog geen minuten reboot. Ok. heb ik de 512 module d'r uitgehaald en wel ja de 3Dmark loopt ie helemaal er door heen. dus de 256 module er uit en de 512 er in, de 3Dmark opgestart, nog geen 1minute reboot.

Toen ben ik is in de bios instellingen gaan kijken over er meschien iets verkeerd stoont. geen problemen gevonden. Heb toen Metest86 of zoiets gedraaid. en de zat na een 1uur vol met 16000 errors. Toen ben ik maar eens gaan mailen met Aopen. En hun kwamen de oplossing om de bios de teupdaten. Nou dit had ik dus gedaan. Terug gemailt, en ja ze wisten het dan veder ook niet. En ik ook niet meer. Want het zal wel heel vreemd zijn dat ik precies 2 kapotte geheugen modules koop die getest de fabriek uit komen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Sorry voor de meschien verkeerd op gebouwde zin maar ik ben dislecties.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als het kingston geheugen stuk is, dan kun je het gewoon inruilen, want ze hebben levenslange garantie.

Probeer ze voor de zekerheid eerst even in een ander mobo, want het kan zijn dat je rambanken niet helemaal koosjer meer zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 12:55
Sorry, dat ik ze in het verkeerde item heb gepost het had in het item van mobo's en geheugen problemen moet staan. Ik zal ze eens in een andere mobo proberen of ze het daar wel in doen.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 14:30

White Dust

PlaneScape: Torment

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Wdrawing schreef op 14 januari 2004 @ 21:55:
Sorry, dat ik ze in het verkeerde item heb gepost het had in het item van mobo's en geheugen problemen moet staan. Ik zal ze eens in een andere mobo proberen of ze het daar wel in doen.
gewoon een topic report aanvragen om de boel te verplaatsen.
maar laatmaar, ik heb het al gedaan :)

edit :) te laat

oke, nog even een nuttige bijdrage.
Het zou best kunnen dat beide reepjes het gewoon goed doen.

draai memtest met elke module apart.
dus een maal met die van 256 en een maal met die van 512.

blijkt die van 512 echt fouten te geven, dan moet je je mobo nog uitsluiten.
niet alle merken werken goed met alle mobo's.
dus test die 512 in een andere pc, desnoods in een pc van de pc shop.

[ Voor 69% gewijzigd door job op 14-01-2004 22:07 ]