[WC] onderhoud gedaan (pics)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Afgelopen tijd ratelde me pompje nogal eens, en waren me siliconen slangen nogal verkleurd:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_1981TN.jpg

Dus besloot ik nieuwe slang te halen, wat slangenklemmetjes en een porsie tijd tussen me examens in.
Ik dacht even snel bij de PC boer slang te halen, dat viel dus vies tegen :( alle 3 de winkels hadden gewoon geen 10/14mm slang, alleen van die 8mm crap voor complete setjes :|

affijn, dag erna bij een winkel voor tuin/gereedschap/leidingen en vanalles geweest, daar hadden ze t wel.

t resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2288TN.jpg
Ik schroefde me GF4 blok eraf, bleek dus dat dat kunstof hoger is als de vore zelf, dat wordt lappen >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2291TN.jpg
Na t lappen (korrel 600 leek me wel genoeg).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2298TN.JPG
Slangen gemonteerd, wat kabels naar de achterzijde gevoerd, en ouwe zooi de kast uit gewerkt :9

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2301TN.JPG
afvullen en ontluchten. Het bleek dat de slang bij me GF4 lekte, maar het mooie is dat ik zorg voor een onderdruk in het systeem, dus IPV dat er druppels uit kwamen zoog de WC lucht naarbinnen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2302TN.JPG
Dat ziet er beter uit dan dat :r siliconen

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2303TN.JPG
Laat staan bij blacklite :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2312TN.JPG
En nog 1tje van de zijkant.

Zo, dat was em weer :) Me temp's zijn hetzelfde gebleven, namelijk 30/32c CPU en 23/24 case. Maar ik hoop dat de CPU nog wat zakt, toen ik me koeler eraf haalde kon ik namelijk niet echt veel koelpasta meer ontdekken, heb nu dus ietsiepietsie meer gedaan, als dat dus een paar daagjes heeft gedraaid schijnt dat nog wat te zakken, laten we t hopen :P
Wellicht dat me GPU nu ook wat verder wil, aangezien due nu natuurlijk veel beter gekoeld wordt, want aan de afdruk op me blokje was duidelijk te zien dat t contact gewoon bar slecht was :(

Nog even de specs:
epox 8kha+
xp1700+ @ 2160mhz (12,5x174)
512MB a-data pc3200 2-2-5-3
GF4 ti 4200 leadtek 128MB 570/280
koelblok op CPU: selfmade van een dragonorb
koelblok op GPU: innovatec

Hoop dat jullie t leuk vinden zo'n soort topic in DOC, denk dat er hier wat meer geinterreseerde langskomen dan in het kleine mod's topic OID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit!

Ik ga binnenkort ook mn WC installeren (moet nog pomp en rad hebben) en ik heb ook een GF-4. Ik zal dus even op die ruimte letten tussen het plastic en de "core".

Ik ga ook binnenkort ff bij de praxis,gamma,hornbach,whatever kijken voor slangen. die dingen lijken mij bijna dezelfde qualiteit te hebben en goedkoper te zijn dan die slangen van bijv oc-shop ofzo. Missicen knikken ze eerder maar daar zal wel een mouw aan te passen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Heel coowl :)

alleen hoe zorg je voor een onder druk :P laatst lag er zegmaar een plasje in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan idd. :)

@ G4E-PARAD0X: hij zuigt het water door z'n systeem ipv dat ie het erdoor heen pompt. Iets dat ik ook zou doen als m'n pomp het zou kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 00:04:
Leuk gedaan idd. :)

@ G4E-PARAD0X: hij zuigt het water door z'n systeem ipv dat ie het erdoor heen pompt. Iets dat ik ook zou doen als m'n pomp het zou kunnen.
Wat maakt dat nou weer uit :P De pomp zuigt aan de ene kant aan en duwt het er aan de andere kant door. Met dezelfde snelheid. Dus de onder/overdruk is echt 0,0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
erik9287nl schreef op 15 januari 2004 @ 07:21:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit :P De pomp zuigt aan de ene kant aan en duwt het er aan de andere kant door. Met dezelfde snelheid. Dus de onder/overdruk is echt 0,0 :)
neehoor, want je hebt nog altijd de zwaartekracht en de weerstand. Onder/overdruk hangt niet af van de hoeveelheid die je verplaatst, hou maar eens je vinder op de aanzuigzijde, hij wekt dan als een soort zuignap. Onderdruk dus.

slang was trouwens €1,50, en is vrij flexibel, de bochten die ik moest maken gingen prima, ik had even gekeken, met een diam. van 15cm was ongeveer t kleinste wat ging zonder knikken/vervormen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dat noem ik niet echt flexibel

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Bertus schreef op 15 januari 2004 @ 08:01:
dat noem ik niet echt flexibel
en - dus - want?

zeg dan nix :/

ontopic: toppie pix en die slangen zien er idd beter uit dan die siliconen zo d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Tripp op 15-01-2004 08:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54
Ziet er mooi uit!! Maar scheelt dat nou veel het lappen/schuren van je gpu waar het blokje op komt?? Als ik me cpu-blok eraf haal heb ik ook zo'n afdruk op me blok... dus moet ik misschien wat meer AS3 gebruiken?? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Patrlck op 15-01-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er weer netjes uit :)
Wanneer komen er wielen onder je case? volgens mij weegt die echt een ton ofzo ;) Je gpu is nog niet echt glad te noemen trouwens, je ziet nog duidelijk krassen er op zitten.

Heb je trouwens nog wat meer pics van die cpu koelblok die je hebt gemaakt?
is dat een lijm werkje of gesoldeerd?
SchiedamLauw schreef op 15 januari 2004 @ 09:20:
Ziet er mooi uit!! Maar scheelt dat nou veel het lappen/schuren van je gpu waar het blokje op komt?? Als ik me cpu-blok eraf haal heb ik ook zo'n afdruk op me blok... dus moet ik misschien wat meer AS3 gebruiken?? :?
je moet juist geen afdruk meer zien ;) kortom zo min mogelijk gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Waar koop je dat traan plaat, en wat kost het ?
Of is het geen homemade case :)

[ Voor 7% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 11:44 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beat schreef op 15 januari 2004 @ 11:44:
Waar koop je dat traan plaat, en wat kost het ?
Of is het geen homemade case :)
gebruik de search eens ;)

er zijn trouwens ook traanplaat stickers.. dat scheelt vele kilo's aan lomp gewicht :)
verkrijgbaar bij de betere doe het zelf zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mischien een keer een barton scoren ? want die dingen gaan echt buurd hard 2.5 water moet geen probeem zijn met een 2600+ en kosten 100 euries :)

Maar verder leuk gedaan vooral dat cpu blok kun je daar wat meer over vertellen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:26:
ziet er weer netjes uit :)
Wanneer komen er wielen onder je case? volgens mij weegt die echt een ton ofzo ;) Je gpu is nog niet echt glad te noemen trouwens, je ziet nog duidelijk krassen er op zitten.

Heb je trouwens nog wat meer pics van die cpu koelblok die je hebt gemaakt?
is dat een lijm werkje of gesoldeerd?

[...]

je moet juist geen afdruk meer zien ;) kortom zo min mogelijk gebruiken.
Tnks :D wielen had ik liggen. Toevallig gister naar op zoek geweest, maar 1tje liep zo stroef, dat ik besloot toch maar andere te kopen, is nu best handig. Want omdat me bureau nogal vol stond staat ie nu onder me bureau, dan zijn wieletjes nog handiger. Want toen hij nog op me bureau stond kon ik er nog best makkelijk bij. Verder ga ik niet vaak LAN'nen, dus veel slepen hoeft niet, maar met een gewicht van +/- 23KG is het toch wel makkelijk ;)
De case zonder hardware weegt trouwens 8,5KG, alleen het traanplaat dus. maar samen met 2 liter water, hardware, voeding en rad. loopt dat erg snel op :(
GPU lijkt op t plaatje niet echt glad, maar ik kon er wel gewoon dingen in zien spiegelen, leek me wel voldoende, denk niet dat dat de beperkende factor zal zijn als ik ga OC'en. , we zullen zien ;)

Echt veel pics van dat koelblok heb ik niet, is alweer een tijd terug, wel een uitleg:
Eerst een dragon orb slopen, dus de koperen koelpinnetjes aan de bovenzijde eraf slijpen. daarna even een beetje afvlakken met de slijptol.
Toen afgetekend waar de gleuf voor het water moest komen, gewoon een "O". die heb ik eerst geboord, daarna met de dremel mooi rond gemaakt, en nog wat dieper.
Daarna van een 1mm plaatje koper een deksel gezaagd, daarin 2 gaten waarin 2 koperleidingen kwamen, dat dichtgesoldeerd, en klaar :) water stroomt dus door de O aan de ene zijde erin, en aan de andere zijde er uit. in het midden zit dus nog koper, recht boven de core.
Astennu schreef op 15 januari 2004 @ 11:55:
Mischien een keer een barton scoren ? want die dingen gaan echt buurd hard 2.5 water moet geen probeem zijn met een 2600+ en kosten 100 euries :)

Maar verder leuk gedaan vooral dat cpu blok kun je daar wat meer over vertellen ?
zou wel leuk zijn, maar als ik wat ga upgraden dan zal het eerst mijn MoBo zijn, aangezien kt266 best wel oud is :P Maarjah, ik game niet zo veel, dus aan deze snelheid heb ik eigenlijk best voldoende.
Pagina: 1