Com21 geëlectrocuteerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Als ik mij niet vergis was het afgelopen zondag dat hier ergens in de buurt (Zeewolde) de bliksem insloeg met als gevolg dat alle stoppen sprongen (en na een paar secs een gignatische donderknal te horen was) Gelukkig werkte alle apparatuur op mijn kamer nog (inc. mijn PC :))

Nu hebben wij in de meterkast zo'n oeroud Com21 modem hangen. Deze is nog van toen Chello nog gelrevision was 8) Maar na deze mooie inslag had ik een nieuw icoontje rechtsonderin mijn taakbalk: (Internet-Verbinding: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten) Hier begon het gekloot. Ik heb eerst alle kabels nagechekt en het lijkt erop dat alles er totaan het modem nog goed inzit :+
Maar op het modem brand nu maar 1 ledje.... en dat is de meest linkse en die is als het goed is van "Power"... Verder brand of knippert er dus helemaal niets. Was deze blikseminslag fataal voor deze oude jongen? Of zou ik het probleem ook nog elders kunnen zoeken? (Of fixxen)

Ik heb al geprobeerd om de stroom er even af te halen en er later weer op te zetten maar zonder resultaat :(

[ Voor 7% gewijzigd door GuuZ op 14-01-2004 21:08 . Reden: toevoeging ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zou goed kunnen. Mijn old trusty 3COM modem is ook eens opgeblazen door een blikseminslag. Ledjes deden het, maar inbellen kon niet meer.
Als alles verder gewoon werkt is je modem #1 verdachte. Kan je hem wisselen voor een ander?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Microkid schreef op 14 januari 2004 @ 21:08:
Zou goed kunnen. Mijn old trusty 3COM modem is ook eens opgeblazen door een blikseminslag. Ledjes deden het, maar inbellen kon niet meer.
Als alles verder gewoon werkt is je modem #1 verdachte. Kan je hem wisselen voor een ander?
ik kan nergens zo even een nieuwe vandaan plukken.... maar was het niet zo dat die COM21 modems gebonden waren aan het mac-adres van het 3com nicje dat erbij zat?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Verwijderd

wat voor soort modem is dat???

Kun je niet met een terminal programma er commando's naar toe sturen?

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:17 ]

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
(jarig!)
GuuZ14 schreef op 14 januari 2004 @ 21:10:
[...]

ik kan nergens zo even een nieuwe vandaan plukken.... maar was het niet zo dat die COM21 modems gebonden waren aan het mac-adres van het 3com nicje dat erbij zat?
Naah, volgens mij niet.........

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
(jarig!)

Euh....

hij heeft het over een kabelmodem volgens mij :)

Die heb je net op tijd ge-edit Progje :)

[ Voor 61% gewijzigd door Fuzz10 op 14-01-2004 21:15 ]

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Fuzz10 schreef op 14 januari 2004 @ 21:14:
[...]

Euh....

hij heeft het over een kabelmodem volgens mij :)
juist :)

Verwijderd

Ik denk niet dat je modemke nog te fixxen zal vallen hoor, want een bliksem is meestal fataal of niet, dus jah eens uitkijken naar een anders waarmee je voorlopig kan proberen.

De mogelijk bestaat ook dan de bliksem ook nog in je modemkabel sloeg en daar doorgebrand is maar dan zou je pc ook vel gerookt zijn...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:12:
wat voor soort modem is dat???

Kun je niet met een terminal programma er commando's naar toe sturen?
Een kabelmodem :)

Progje wijzigde bericht :)

[ Voor 13% gewijzigd door FastBunny op 14-01-2004 21:19 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
* AxiMaxi heeft binnenkort een COM21 te koop: 45 euro :)

Anders geef ik 'm terug aan Chello, zodra de ADSL werkt :9

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Bedankt en inderdaad ik had telaat door dat het om een kabel modem ging,

Sorry!!?? 8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

[...]

de modems zijn geregistreerd bij de provider.
alleen de geregistreerde modems werken op het netwerk.
als je een modem regelt moet je deze laten registreren bij je provider.

Maar waarom bel je de helpdesk niet even?
Ik neem aan dat je gewoon een nieuw modem krijgt van de provider.

je nic kan ook geregistreerd zijn, maar dat is afhankelijk van de regio.
maar niet gekoppeld aan het modem.

Ze zijn dus beide geregistreerd, maar niet aan elkaar gekoppeld

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-01-2004 21:20 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
[...]
denk het niet, want heb ook ooit mijn pc (toevallig ook via chello 3com kaartje) op het com21 chello modem van een vriend aangesloten

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
de modems zouden geregistreerd moeten zijn? Dus dat zou betekenen dat als ik tweede hands een nieuwe com21 op de kop kan tikken het boeltje meteen weer zonder gezeik zou moeten werken?

ik zal morgen eens even met die (vreselijke |:( ) chello helpdesk bellen :)

alvast bedankt voor alle snelle reacties :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27
GuuZ14 schreef op 14 januari 2004 @ 21:37:
de modems zouden geregistreerd moeten zijn? Dus dat zou betekenen dat als ik tweede hands een nieuwe com21 op de kop kan tikken het boeltje meteen weer zonder gezeik zou moeten werken?

ik zal morgen eens even met die (vreselijke |:( ) chello helpdesk bellen :)

alvast bedankt voor alle snelle reacties :)
Modems zijn (in het gelrevision gebied) deels geregistreerd. Ik heb zelf ook een com21/gelrevision gehad. (Nunspeet). Binnen Nunspeet kon ik 'm overal inpluggen en internetten.

Zolang het mac van je modem geregistreerd is op de comcontroller waar jouw wijk/woonplaats op hangt werkt t. (en je lijn uiteraard retourgeschikt is).

Hier in Nunspeet ging dat via 1 comcontroller toen, in Ermelo. Verder was alles al retourgeschikt, dus kon ik plaatsen waar ik wou ;)

Tegenwoordig zijn er meerdere comcontrollers, en, erger imho, gebruikt Chello geen com21 meer.
Inmiddels ben ik weg bij Chello, maar als mijn modem het had begeven in die tijd, dan had ik hoogstwaarschijnljik een motorola teruggehad... En die is dus brak: GEEN vast IP, en je moet je mac van je netwerkkrt registreren bij upc...

Of dat nog zo is weet ik niet, maar de kans dat je een com21 terugkrijgt is klein: Behalve in Harderwijk (ivm eigen cai-beheer) worden die dingen nergens meer geplaatst door UPC afaik.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 14 januari 2004 @ 22:10:
[...]
Of dat nog zo is weet ik niet, maar de kans dat je een com21 terugkrijgt is klein: Behalve in Harderwijk (ivm eigen cai-beheer) worden die dingen nergens meer geplaatst door UPC afaik.
Ik heb laatst ook nog een probleem gehad met zo'n oude COM21 modem (via chello). Was dus ook helemaal kaduuk, chello gebeld en binnen 3 dagen had ik een nieuwe Com21 (een hele kleine). Dit alles in Rotterdam. Dus UPC werkt absoluut nog wel met Com21.

Dus zou ze gewoon ff bellen, krijg je waarschijnlijk gewoon een andere.

Suc6

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:09:
[...]

Ik heb laatst ook nog een probleem gehad met zo'n oude COM21 modem (via chello). Was dus ook helemaal kaduuk, chello gebeld en binnen 3 dagen had ik een nieuwe Com21 (een hele kleine). Dit alles in Rotterdam. Dus UPC werkt absoluut nog wel met Com21.

Dus zou ze gewoon ff bellen, krijg je waarschijnlijk gewoon een andere.

Suc6
Same here. (je zit dus wel een paar dagen zonder i-net :( )
Heb er alleen een even groot modem voor teruggekregen ;)

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Als je wilt, kan ik wel een modem voor je klonen. Com21, moet je even het serialnr en het macadress van het modem geven.
Tegen een redelijke prijs wil ik dan wel het modem opsturen, de gekloonde dus.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Klaaz Vaak schreef op 15 januari 2004 @ 12:12:
Als je wilt, kan ik wel een modem voor je klonen. Com21, moet je even het serialnr en het macadress van het modem geven.
Tegen een redelijke prijs wil ik dan wel het modem opsturen, de gekloonde dus.
klinkt interessant... mag ik je e-mail adres dan kunnen we het daar verder over hebben...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die bliksem ging echt hard. Ik schok echt beetje in bed... (Ook Zeewolde)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
GuuZ14 schreef op 15 januari 2004 @ 15:14:
[...]

klinkt interessant... mag ik je e-mail adres dan kunnen we het daar verder over hebben...
Zet je email maar neer, heb genoeg spam op een dag.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
guuz@clan-gas.com

ik zie vanzelf wel een mailtje verschijnen :)
Jeroen_Tielen schreef op 15 januari 2004 @ 15:20:
Die bliksem ging echt hard. Ik schok echt beetje in bed... (Ook Zeewolde)
Ja klopt het was egt heel ernstig 8)

[ Voor 64% gewijzigd door GuuZ op 15-01-2004 18:19 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:01
Je moet gewoon UPC bellen en dan krijg je een nieuwe, het ding is namelijk eigendom van UPC. Mijn Terayon modem is ook al een keer door de bliksem gesneuveld (toen duurde het 3 weken + 10tallen telefoontjes, ik hoop voor je dat het tegenwoordig beter gaat).

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

je kan ook even op de fora van zeelandnet kijken, sommige mensen gooien hun 3com voor een paar tientjes in de verkoop :)

Http://www.zeelandnet.nl

[ Voor 12% gewijzigd door mrb op 15-01-2004 20:05 ]

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
mrb schreef op 15 januari 2004 @ 20:04:
je kan ook even op de fora van zeelandnet kijken, sommige mensen gooien hun 3com voor een paar tientjes in de verkoop :)

Http://www.zeelandnet.nl
Ik zou bij UPC zelf een nieuwe halen. Kost je niks, en ook niet het risico dat ze je erop betrappen dat je geen origineel modem gebruikt. Lijkt me dat ze dat nl. niet zo leuk vinden.

Verwijderd

Zeg dat modem is toch van UPC? Je betaalt toch borg enzo voor zo'n modem en als je opzegt moet je em weer teruggeven? Als mijn modem stuk gaat dan zou ik gewoon van Chello een nieuwe willen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Ja, hij is inderdaad van UPC. En ja, je zou dan een nieuwe kunnen krijgen van UPC.
Maar wat als dat vervangende modem 'slechter' is dan je oude?

Juist, dan ga je zelf naar een oplossing zoeken. ;)

Ik heb hier thuis ook een Com21 modem (de platte) via @Home, en heb een half jaartje terug hier eens een ander Com21 modem geplaatst (de 'dikke'), en dat werkte perfect.
Hoewel dat modem wel in een andere plaats geregistreerd stond (andere ComController dus)
Maarja, dat is @Home. :P

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 16-01-2004 15:12 ]

Pagina: 1