Toon posts:

[WinXP] ATI-drivers laten mijn computer rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

mijn computer:

moederbord: KuDoz7

chipset:
Northern: VIA KT266
Southern: VIA 8233

Processor: AMD XP 1900+

videokaart: ATI Radeon 9200SE

mijn computer werkt alleen als ik de standaard windows XP VGA drivers gebruik. Maar met die drivers kun je niet gamen en grafisch loopt alles erg schokkerig.
Met ATI drivers kan ik heel even in Windows verkeren, maar na tussen de 3 sec. en 3 min. loopt het systeem vast en moet ik de pc rebooten, als dat op de een of andere manier al niet vanzelf gebeurd.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Windows meerdere malen opnieuw geïnstalleerd.
- BIOS geflashed met de nieuwste versie.
- ATI catalysts 2.1 ; 2.5 ; 3.1 ; 3.7 ; 3.7 allemaal geprobeerd.
- VIA chipset drivers de nieuwste geprobeerd.

als de pc weer opgestart is krijg ik een error message die zegt dat windows een apparaat storing ontdekt heeft, en dat de stuurprogramma's van de Radeon 9200SE daarvoor verantwoordelijk zijn. direct daarna geeft windows een bericht dat de storing verholpen is. Als ik klik op verzend bericht krijg ik te zien dat deze error "still in researche" is... en 1 keer kreeg ik het bericht dat inderdaad de ATI drivers het probleem veroorzaakten. :|

:( nix heeft gewerkt, ik moet de standaard windows driver gebruiken om de pc lopendte houden, maar het schokkerige gescroll over websites en tekstdocumenten en de lust naar games die hier naast mijn pc stoffig aan het worden zijn maakt me behoorlijk pissed. :/ en het steeds oneindige installeren endan weer uninstalleren omdat het niet werkt maakt me moedeloos ;(

Ik hoop dat iemand van jullie ook maar iets kan zeggen wat bij julliegeholpen heeft, want ik ben een beetje ten einde raad... :|

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:57 ]