Toon posts:

ISDN : Dik boven de 20kb/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik weet dat dit niet kan, of zou moeten kunnen, maar ik downloade net iets met gemiddeld 25 kb/s wat anders 6 kb/s is. Ik heb er zo snel mogelijk screenshots van genomen, omdat ik wist dat niemand me zou geloven, want ik heb dit namelijk al een keer eerder gehad :

1
2
3
4
5
6
7
8

Ik weet dat dit ongeloofwaardig klinkt, maar ik stond zelf ook nogal stom te kijken. Het is niet zo dat de download snelheid verkeert wordt aangegeven, want het mp3tje was in no-time binnen. Iemand een verklaring?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 14:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Beide lijnen open? Of een actie van je provider zou ik zeggen......

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op 14 januari 2004 @ 21:06:
Enkele lijn!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Erkandude schreef op 14 januari 2004 @ 21:06:
Geen actie van provider, die kunnen niet meer dan 8kb/sec over je isdn lijn sturen

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De downloadmeter van KaZaA is nou niet bepaald betrouwbaar te noemen. Doe anders eens een snelheidstest op speedtest.nl? Da's al een stukje betrouwbaarder :).

Beide lijnen open lijkt ook erg stug, dat zou namelijk uitkomen op 128 kbit/s wat in de praktijk misschien 14 KB/s op z'n meest is.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
theoretisch maximum van ISDN = 128Kbit per seconde, dit is grofweg 128/8 = 16kb per seconde. Dit zal in de praktijk lager ligger door overhead, de snelheid die je ziet weergegeven is denk ik niet correct.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het liedje vlug gedaan was, dan maakt het niet uit of de downloadmeter van KaZaA betrouwbaar is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 14 januari 2004 @ 21:10:
theoretisch maximum van ISDN = 128Kbit per seconde, dit is grofweg 128/8 = 16kb per seconde. Dit zal in de praktijk lager ligger door overhead, de snelheid die je ziet weergegeven is denk ik niet correct.
Verklaar dan is dat t mp3tje in no-time binnen was, t klopte wel, de tijd die ie erover deed en de snelheid... Ik weet dat niemand dit gelooft, maar t was zo!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
zal met compressie te maken hebben vermoed ik (hoewel een MP3 van nature niet erg meewerkt aan datacompressie, maargoed)

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 14 januari 2004 @ 21:10:
Als het liedje vlug gedaan was, dan maakt het niet uit of de downloadmeter van KaZaA betrouwbaar is of niet.
Hehe dat zeg ik :)

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
isdn stac compressie zo heb ik al eens 100kb/s gehaald (was iso file met een kennelijk zeer lege TOC want na de eerste 10mb ging het weer zoals normaal 8kb/s)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Topicstarter
marksanne schreef op 14 januari 2004 @ 21:11:
zal met compressie te maken hebben vermoed ik (hoewel een MP3 van nature niet erg meewerkt aan datacompressie, maargoed)
Nah, 3 mb is en blijft 3 mb

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:43
Kan het zijn dat je met toeval een iets met draadloos hebt?
Dat je niet ergens bij de buuren het internet tapt :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En hoe klonk de MP3?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 20:28

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:11:
[...]

Nah, 3 mb is en blijft 3 mb
niet perse. de communicatie kan ook op een andere manieer van
coderen communiceren. met oog op controlle bits etc

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:10:
[...]

Verklaar dan is dat t mp3tje in no-time binnen was, t klopte wel, de tijd die ie erover deed en de snelheid... Ik weet dat niemand dit gelooft, maar t was zo!
Had je hem al eerder opgehaald? Surf je via een andere computer die de download heeft gecached?

Feit is dat het gewoon niet sneller kan dan het theoretisch maximum (tenminste niet zonder proxy of zo)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Resume functie? Cache geheugen?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 22:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Genghis Khan schreef op 14 januari 2004 @ 21:09:
Beide lijnen open lijkt ook erg stug, dat zou namelijk uitkomen op 128 kbit/s wat in de praktijk misschien 14 KB/s op z'n meest is.
Uit de screenshots van de TS haal ik dat Kazaa de snelheid aangeeft in kilobits, 25Kbit is dus 3,125KByte.
Er is dus niets vreemds aan de hand. De TS haalt alleen Kilobits en KiloBytes door elkaar.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Verwijderd

stond er niet nog ergens iets gecached ofzo?

ik heb het ook wel eens gehad met mijn 56k6 die ging ineens naar de 16kb/s.... wat bleek het educatieve filetje wat ik downloade had kazaa niet goed gebuild ofzo want ik hoorde andere stukken van weer een ander educatief filetje erdoorheen die ik eerder op de dag had gedownload.

dus of je mp3 is niet goed... OF de grote van de mp3 wordt niet goed weergegeven OF de compressie is slecht gedaan..

maar is iig niet meer dan 16kb/s gegaan door jou lijntje op het moment dat je die file downloade

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 16:07
Grubeater schreef op 14 januari 2004 @ 21:20:
[...]

Uit de screenshots van de TS haal ik dat Kazaa de snelheid aangeeft in kilobits, 25Kbit is dus 3,125KByte.
Er is dus niets vreemds aan de hand. De TS haalt alleen Kilobits en KiloBytes door elkaar.
nee kazaa geeft altijd in KB's aan...

Ik denk eerder resume, of cach

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 14 januari 2004 @ 21:15:
[...]

Had je hem al eerder opgehaald? Surf je via een andere computer die de download heeft gecached?

Feit is dat het gewoon niet sneller kan dan het theoretisch maximum (tenminste niet zonder proxy of zo)
Ik had m nog niet eerder gedownload (vandaar dat ik dat aan t doen was :D) En ik surf op mn eigen pc met mn eigen slome kut isdn.. Het mp3tje klonk goed btw, 128 kbps. En jah ik haal die kbit enzo altijd door elkaar

Verwijderd

dat is dus echt een broodje aap verhaal....

kazaa geeft bij iedereen in kilobytes..

kazaa is voor n00bs dus daar word geen woord over kilobits gerept.
Grubeater schreef op 14 januari 2004 @ 21:20:
[...]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je dit ook met normaal serven, zonder kazaa dus.. zo ja.. maak daar eens een screen van :)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Waarom keek je gelijk niet even met netlimiter, zie aan je icons te zien dat je die hebt :) Ik heb ook wel is iets met modem met 50kb/s gedownload, kwam door de compressie van de modem. Het bestand was dan ook nep (alleen maar nullen :P )

Arch Linux

Pagina: 1