Toon posts:

UPDATE: m'n DVD/MP3/CD multimedia Server projekt

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
- Omdat ik het zo klote vind om mijn DivX'jes en VCD's op een 17" scherm te bekijken
- omdat ik nog steeds geen fatsoenlijke CD speler aan m'n Hifi set heb hangen
- omdat ik graag DVD's wil kunnen kijken (en rippen )
- omdat ik mijn MP3 collectie op m'n Hifi set wil kunnen beluisteren
- Omdat ik vanuit m'n luie stoel m'n email en Tweakers wil kunnen checken
- Omdat ik geen ISA slot op m'n Mobo heb, en mijn A2000 Ethernet kaart ISA is
- en omdat het gewoon koel is

... ben ik van plan een multimedia DVD/MP3/CD huiskamer-Server geval te bouwen, die ik naast m'n TV/ Stereo zal plaatsen. Het idee is om een videokaart met TV out aan te sluiten aan m'n TV als standaard 'monitor', draadloos keyboard en muis, en de geluidskaart aan m'n Hifi set aan te sluiten. Het geheel moet op Win2K Pro lopen. M'n werk/game PC sluit ik hierop aan als client. Mijn vragen:

- Wat voor'n goedkope videokaart heeft goede tv-out? In pricewatch staat de SIS 6326 voor f75, met TV-out van 800x600. Is dit een acceptabele kaart? Zwarte randen om het beeld? Moet ik niet een hogere res hebben voor DVD?

- Ik zal een Celly 566 met Asus P3B-F als basis gebruiken. Is dit voldoende voor DVD playback zonder decoder kaart?

- Wie weet waar ik een mooie zwarte kast kan vinden (voorkeur voor slank, niet teveel fratsen of krommingen, evt deurtje voor DVD/Floppy drive).

- Sygate nog nodig op Win2000Pro?

Hebben jullie nog andere tips, of dingen waar ik op moet letten?
UPDATE:

Voor wie deze thread gevolgd heeft een kleine update. Sorry dat het zo lang heeft geduurd ik zat te :Z

Ik heb tijdens een beurs goedkoop een Aopen TNT2 kaartje gekocht, die deed het na 2 weken niet meer :(. Toen maar 2e hands een G400DH gehaald, en die kaart is echt geweldig. Daarna ontzettend veel problemen met Win2K gehad ism mijn webcam. Heb toen toch maar gekozen voor 98SE. Ik ga het toch later weer met 2K proberen, heb gewoon wat meer tijd nodig.

De server staat verbonden met m'n stereo via de geluidskaart, tv-out gaat naar Scart achter in de TV. Heb een draadloos toetsenbordje gekocht op een beurs (zwart met handgrepen). Werkt goed, zelfs het ingebouwde mouse joystick pookje. Wegens de zwaar knudde resolutie van TV loopt de boel op 800x600 met xtra grote koeie letters. Heb een knoppenbalk met grote ikonen gemaakt met meest gebruikte apps.

De G400 is niet snel, maar NFS5, Midtown Madness enzo op een breedbeeld TV roeleert heel zwaar. Ik heb zelfs Counterstrike aan de praat gekregen, draadloos muisje aangesloten, het is moeilijk mikken maar wet lachen op m'n stereo installatie.

Heb m'n 9 Gig MP3 collectie ook op de server gedumpt. Alles per categorie gesorteerd, ik kan nu een hele week nonstop muziek draaien zonder 2x hetzelfde te horen. Vooral de Winamp plugins op fullscreen is gaaaaaaf...

De server bevat een Celly op 550. Niet retesnel, maar Divxjes lopen soepel, en zien er strak uit. Ik heb nog geen DVD speler gekocht, ook een kwestie van tijd. Ik be zeer te spreken over de algehele beeldkwaliteit.

Als laatste: ik wilde voor weinig geld een servertje in elkaar flansen. Had nog een Mobo, CPU en geheugen. Mooi niet dus. Als je het goed wilt doen gaat er heel snel veel geld in zitten, vooral als er het e.e.a stukgaat :'( Al met al wat het grote lol om het in elkaar ze zetten, en het eindresultaat mag er wezen.

Oja voor ik het vergeet: Gisteravond blauwe Ledjes geinstalleerd. Nu nog de kast zwart spuiten... als ie klaar is post ik een pic.

Verwijderd

DolfM: Heb je op jouw config ook nog een monitor nodig, of gaat het met de G400DH ook zonder?

Ben zelf nl ook bezig, alleen wil ik niet een monitor hebben staan bij mn stereo. Dus gelijk booten op de teevee.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Vet man!!! Maar waarom heb je nog geen afstandbediening?

Verwijderd

Bestel een infra rood ontvanger... (irman).. kost ongeveer 60 gulden en werkt perfect met winamp.. daarmee speel ik alle filmpjes en mp3's mee af... mijn dvd/vcd/mp3 server is gewoon mn game pc maar die staat wat verder weg.. met een langere kabel heb ik mn irman aangesloten en mn tv kaart is een asus3800. (tv-out maar ook in).. via scart op mn video.. maar ik zou gewoon een goedkoop tvkaartje kopen...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Op maandag 11 december 2000 17:13 schreef DolfM het volgende:

[..]
UPDATE:

Voor wie deze thread gevolgd heeft een kleine update. Sorry dat het zo lang heeft geduurd ik zat te :Z

Ik heb tijdens een beurs goedkoop een Aopen TNT2 kaartje gekocht, die deed het na 2 weken niet meer :(. Toen maar 2e hands een G400DH gehaald, en die kaart is echt geweldig. Daarna ontzettend veel problemen met Win2K gehad ism mijn webcam. Heb toen toch maar gekozen voor 98SE. Ik ga het toch later weer met 2K proberen, heb gewoon wat meer tijd nodig.

De server staat verbonden met m'n stereo via de geluidskaart, tv-out gaat naar Scart achter in de TV. Heb een draadloos toetsenbordje gekocht op een beurs (zwart met handgrepen). Werkt goed, zelfs het ingebouwde mouse joystick pookje. Wegens de zwaar knudde resolutie van TV loopt de boel op 800x600 met xtra grote koeie letters. Heb een knoppenbalk met grote ikonen gemaakt met meest gebruikte apps.

De G400 is niet snel, maar NFS5, Midtown Madness enzo op een breedbeeld TV roeleert heel zwaar. Ik heb zelfs Counterstrike aan de praat gekregen, draadloos muisje aangesloten, het is moeilijk mikken maar wet lachen op m'n stereo installatie.

Heb m'n 9 Gig MP3 collectie ook op de server gedumpt. Alles per categorie gesorteerd, ik kan nu een hele week nonstop muziek draaien zonder 2x hetzelfde te horen. Vooral de Winamp plugins op fullscreen is gaaaaaaf...

De server bevat een Celly op 550. Niet retesnel, maar Divxjes lopen soepel, en zien er strak uit. Ik heb nog geen DVD speler gekocht, ook een kwestie van tijd. Ik be zeer te spreken over de algehele beeldkwaliteit.

Als laatste: ik wilde voor weinig geld een servertje in elkaar flansen. Had nog een Mobo, CPU en geheugen. Mooi niet dus. Als je het goed wilt doen gaat er heel snel veel geld in zitten, vooral als er het e.e.a stukgaat :'( Al met al wat het grote lol om het in elkaar ze zetten, en het eindresultaat mag er wezen.

Oja voor ik het vergeet: Gisteravond blauwe Ledjes geinstalleerd. Nu nog de kast zwart spuiten... als ie klaar is post ik een pic.
.
.
.
.
...hijg...:9~

Verwijderd

Topicstarter
sMart: Nee, je hebt nadat alles is geinstalleerd geen Monitor meer nodig. Die dualhead functie werkt alleen onder Windows, dus pas bij de desktop verschijnt er iets op de TV. Het TNT2 kaartje dat ik daarvoor had gaf ook beeld tijdens het booten en in de BIOS, dat was eigenlijk wel wat handiger geweest. Verder niets dan lof over de G400, niet 1x gecrashed of raar gedaan sinds 3 weken.

Dr. Frickin' Evil & mezzo: Ja, goed idee. Ik zal er eens naar kijken. Met dat toetsenbord gaat het trouwens ook heel goed. Sony heeft ook een HELE gave programeerbare A/B die ook meerdere functies achter elkaar kan uitvoeren, met touch screen enzo. Wel een beetje duur (f350 of zo).hmmm, ik zal die IRman eens bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten, dit is de draadloze keyboard geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.arowana.nl/keybmice_img/infrakeyb.jpg

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

KEWL ID.. Heb ik zelf ook, maar ik was van plan nog iets verder te gaan.... Gene toestenbord en muis, maar echt integreren tot een Audio/video station... Met gewone afstandbediening.. Er zijn wel van die infrarood ontvangers.. Daar moet wel wat mee te doen zijn.. Eventueel 2 monitoren .. 1 TV en een klein status monitortje (kleine LCD.. Moet maar ff zien hoe ik daar eventueel aan kom).. Netwerkkaart om te verbinden met m'n fileserver met mp3's en eventueel divx-jes.. DVDspeler erbij enz enz enz.... Alleen nog een leuke (DTS?) versterker en TV (mischien wel leuke beamer) dus

Ikzelf ben ook op zoek naar onderdelen om dat een beetje fatzoenlijk te laten draaien..

Simpele PC kan al mp3's afspelen.. en met DVD kaart ook DVD.. Maar dan is DivX weer een probleem....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Dankje Dolfm. Wanneer je pics hebt, laat ze dan even zien.

Weet iemand waar je 'alle soorten' kasten van In-Win kunt bestellen. D'r staat nl een mooi recht-toe-recht-aan ATX mini desktop kastje op hun site. Op e-mail wordt niet gereageerd daar in Engeland.

Verder top dat het allemaal begint te werken voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mezzo, waar kan ik info over die irman vinden?

Verwijderd

Probeer www.abgcomputers.nl eens
Pagina: 1