Toon posts:

Pentium 4 mobile draait te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 4 mobile 2.00 Ghz zitten in mijn compaq evo n610. Nu draait die blijkbaar maar op 1.20 Ghz, ik begrijp er niets van, krijg hem niet hoger. Niet in windows, niet in de bios......
Plz Help

http://users.pandora.be/denbob/test/test.jpg

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dit is een feature van de processor (speedstep) en heel normaal. Als de CPU weinig belast wordt draait hij op lagere snelheid om zo minder stroom te verbruiken, en gaat pas op volledige snelheid werken als dat nodig is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zoek eens in de Search dit is al vaker voorbij gekomen :)

Is inderdaad de speedstep. Forceer hem maar eens op full speed tijdens het werken met een adapter. Dan haalt ie de volle snelheid wel :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe doe ik dat heb alles al geprobeerd, krijg hem niet hoger
bij powerinstellingen en zo heb ik alles proberen veranderen en krijg hem maar niet hoger

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:03:
maar hoe doe ik dat heb alles al geprobeerd, krijg hem niet hoger
bij powerinstellingen en zo heb ik alles proberen veranderen en krijg hem maar niet hoger
dat gaat vanzelf als je CPU belast wordt (bijv als je een spel gaat spelen)
In windows merk je het toch nauwelijk of die nou 1200mhz of 2000mhz draait, maar je accu blijft wel voller :)

Mischien kun je in je Bios speedstep uitschakelen, dan zal die altijd op 2000mhz lopen denk ik

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is je laptop aangesloten op het net of batterij?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Installeer de Speedstep/Systeem software of drivers maar die bij je noteboek zaten, kan je het mee instellen namelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Laat een prog als prime95 op je laptop draaien, en check dan je snelheid eens.
Als je snelheid test, wanneer je cpu telkens onbelast is, gaat je de 1.2ghz blijven krijgen. Mag je instellen wat je wilt.

edit: veel reacties gelijk precies :P

[ Voor 10% gewijzigd door McCoy op 14-01-2004 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
lag dus aan de bios eh, heb geupdate, en nu werkt het,
thanx all
Pagina: 1