Toon posts:

hoe kan ik een video signaal versterken?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een draadloze camera (voor observatie ) met bijbehorende ontvanger gekocht op marktplaats, maar mijn ontvangst is te zwak.

Nou vermoed ik dat de afstand te groot is, maar ik heb de camera buiten hangen, en de ontvanger ongeveer 40mtr verder achter het raam staan.

MIJN VRAAG IS: Is er een manier om het signaal te versterken, zodat ik de afstand onderling kan vergroten.
Zou het mischien werken om een auto antenne op de camera te monteren zodat het signaal dan mischien iets beter ontvangen word?

Als er iemand raad weet.........hoor ik 't heel graag

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je zal toch eerst de frequentie moeten weten voordat je daar een versterker achter kan hangen.

Je kunt natuurlijk ook een richtantenne maken, of je camera met coax verbinden, maar dat verneukt toch een beetje het idee van een draadloze camera :+ 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door bobo1on1 op 14-01-2004 21:19 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Als je de frequentie weet is er wel een versterker voor, maar zenders zijn aan regels verbonden mbt zendervermogen. En als je storing veroorzaakt en de agentschaptelecom moet langs komen ben je net echt blij.
Je kan wel de antenne veranderen door een richt antenne, maar als je de zender frequentie niet weet kom je ook weer niet ver. Als je zomaar een antenne aan een zender hangt die niet voor de zelfde frequentie zijn ontworpen krijg je misaanpassingen en zend je niet veel uit en je hebt kans dat je de zender eindtrap opblaast.

[ Voor 2% gewijzigd door MARTIJN_ op 14-01-2004 21:21 . Reden: Zo veelste naamverandering van agentschaptelecom ]

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
Ontvanger is 1.2Ghz

Ik hoop dat dit genoeg zegt.
Ik weet dat deze frequentie verboden is ,maar ja...........er mag zoveel niet!!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Een quad antenne voor bouwen http://www.xs4all.nl/~tom1572/
Wel een de maten omrekenen naar 1.2 Ghz
http://web.tiscali.it/no-redirect-tiscali/ik8uif/quagi12.htm

PGEQRZEM

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mischien een klein beetje offtopic maar hoever kom je ongeveer met zo'n richtantenne voor wifi? is 2km haalbaar?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Dit is het 4e topic waar je deze vraag stelt, ik neem aan dat ik je niet verder hoef uit te leggen waarom deze dicht gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.