Toon posts:

Partities gemaakt met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb partities gemaakt met windows XP
Nu wil ik mijn computer formateren en dan is mijn vraag of de partities die ik gemaakt hebt blijven bestaan, of weg weer 1 schijf wordt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er vanaf welke partitie je formatteerd.
Denk er aan dat de partities wel blijven staan, maar dat de inhoud weg is.

[ Voor 119% gewijzigd door Microkid op 14-01-2004 20:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blijft staan :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
partities blijven.

Verwijderd

Topicstarter
dan kan ik beter partition magic gebruiken... want dat blijft wel staan ook de inhoud

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Microkid schreef op 14 januari 2004 @ 20:54:
Hangt er vanaf welke partitie je formatteerd.
Denk er aan dat de partities wel blijven staan, maar dat de inhoud weg is.
Waar heb jij het over :?

Alleen de gegevens op de partitie die je formateerd worden gewist, de rest blijft gewoon staan.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:57:
dan kan ik beter partition magic gebruiken... want dat blijft wel staan ook de inhoud
Waarom dan formateren :?

[ Voor 24% gewijzigd door HielkeJ op 14-01-2004 21:01 . Reden: reactie + quote erbij ]

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 07:05
Met Partition Magic kan je inderdaad partities formateren. Maar het kan ook perfect met Windows (of ander OS), je doet het op dezelfde manier als gewoon een 3.5" diskette formatteren.

Partities aanmaken is je harde schijf indelen. Zie het als leggers in je boekenkast plaatsen. Op elke legger kan je informatie plaatsen. Dan moeten die partities (leggers) geformatteerd worden. Voor elke partitie kan je kiezen welk systeem je daarvoor gebruikt zoals bijvoorbeeld FAT32 en NTFS (er zijn er véél meer maar niet compatibel met windows). Het formatteren en kiezen of je vb. NTFS opteert kan je misschien vergelijken met kiezen hoe je je boeken (data) gaat ordenen op je legger (partitie).

Ik weet niet in hoeverre je iets van NTFS/FAT32 kent... Als je WindowsXp/2000/NT hebt, zou ik voor NTFS gaan, anders FAT32. NTFS is in de meeste omstandigheden beter.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Pagina: 1