via pc online ps2'en

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Iemand vroeg mij dit:

"internet komt binnen naar het modem.... dan naar de router.... van die router gaat het draadloos naar boven en zit het in een laptop met zo'n kaartje (de ontvanger) nou heeft hij die kabel naar de ps2 in zijn laptop gedaan, heeft wel verbinding alleen de internet verbinding moet nog gedeeld worden"

Is dit mogelijk? Dat ie dus kan surfen/downen met de laptop terwijl hij online op z'n ps2 speelt (die aangesloten is op de laptop). En zo ja, hoe dan? Als die ps2 een pc was dan kon 't zeker, maar ik weet ook niet meer precies hoe.

Verwijderd

Zorgen dat het inet gedeeld wordt via de pc en dat de nodige poorten open staan lijkt me genoeg, maar hier ben ik absoluut niet zeker van.

Is het niet mogelijk om een draadloze netwerkkaart te kopen die aangesloten wordt op de ps2, die dan rechtstreeks met de router verbinding maakt, en dus ook rechtstreeks internet toegang heeft?

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Hij wil 't denk ik liever zo. Maar 't probleem was ook dat ie 'internet delen' in 't config scherm nie kon vinden.

Verwijderd

-RazieL- schreef op 14 januari 2004 @ 21:07:
Hij wil 't denk ik liever zo. Maar 't probleem was ook dat ie 'internet delen' in 't config scherm nie kon vinden.
Internet delen moet je gewoon zoeken bij netwerkconnecties toch?

Als ie winxp heeft :

Configuratiescherm - Network connections

Rechts klikken op de connectie die het internet voorstelt, properties doen

tabblad advanced, "allow other network users to connect through this computer's internet connection" aanzetten

dan ok doen

weet niet of je dan moet rebooten of niet, maar dat zou moeten werken denk ik

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

Die guide is niet voor niets geschreven. En ja, hij werkt ook bij een PS2. Als je het hiermee niet aan de praat krijgt kun je ook even kijken naar XBoxConnect: [google=xboxconnect] :)

Dit topic is gesloten.