dos <-> winxp met nullmodem

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
k weet dat er al veel topics over zijn, maar toch wil het na het lezen daarvan niet lukken. K heb Dos Commander gedownload en op de laptop gezet, nullmodem tussen de 2 pc's gehangen en met utilities -> navigator link de link aangezet (na het instellen daarvan bij de instellingen natuurlijk ;)) maar het werkt totaal niet.

weet er iemand een programma wat wel werkt? of iets wat ik verkeerd doe?

Insert vies grapje hier

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2) moet je eerst vertellen wat je doet

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 14-01-2004 20:08 ]

Iperf

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb ik laatst ook gedaan. NTFS4DOS gedownload van http://www.sysinternals.com, DOS-schijfje in de XP-machine, NTFS4DOS laden en kopiëren maar :)
Nadeel is dat je alleen kan kopiëren vanaf NTFS, dus er niet naartoe. Daarvoor heb je de volledige versie nodig.

Als je bereid bent om een beetje te lezen, raad ik je aan om eens naar Trinity Rescue Kit te kijken: das een Linux-diskje van 20MB of zo, een bootable CD, die ook NTFS kan lezen. Herkent o.a. je LAN-kaart en configureert je netwerkverbinding automagisch als je DHCP hebt. Kan je bestandjes vanaf je NTFS-partitie FTP'en. Je kan er ook naartoe schrijven, maar daar is weer het gevaar dat de implementatie ervan buggy is, waardoor je achteraf NTFSCheck moet draaien om gemaakte fouten te herstellen.

Succes ermee :)

Bloed, zweet & koffie

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 22:45
Ik deed dat altijd (in het dostijdperk) met de programma's die in dos zelf zitten.
Intersvr en interlnk. Je start eerst de computer met intersvr op en daarna de ander met interlnk. Als het goed is zie je nu in je winXp wat extra schijfen.
Ik weet niet zeker of dit met XP werkt, met 98 deed hij het wel.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

ik gebruik thuis het programma FastLynx, die heeft een client die onder dos kan draaien en de server draait onder xp, definieren hoe de indeling van de null-modem is (flow control etc..) en het geheel werkt

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Test je NULL modem kabel eens door 'm in COM1 en COM2 te stoppen en 2 Hyperterminals te starten (uiteraard 1tje naar COM1 en 1 naar COM2)... Als je in het ene venstertje typt, zou je in het andere venstertje wat moeten zien verschijnen...

Zo test je ook meteen je COM poorten op je XP machientje (zullen wel goed zijn hoor).

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
fastlynx werkt :D eindelijk win95 geinstalleerd :)

Insert vies grapje hier

Pagina: 1