Toon posts:

exchange configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op mijn stage adres maken wij momenteel gebruik van NT 4 Terminal Server. Door overgang naar een ander CRM pakket zijn wij genoodzaakt op locale PC's te gaan werken. Echter ik wil op de locale pc's wel een bepaalde werkplekflexibiliteit houden.

Kan iemand mij vertellen of dit realiseerbaar is:
- De administratieve afdeling heeft 7 pc's, de werknemers hebben geen vaste werplekken. Wanneer een werknemer inlogt op Windows, en daarna Outlook opent, moet hij zijn eigen Outlook (berichten, agenda, etc) te zien krijgen. Dus ook als hij met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord op een andere pc inlogt, moet hij zijn eigen berichten/agenda te zien krijgen.
- De commerciële krachten zijn grotendeels buiten de deur. Die krijgen een laptop. Daarmee kunnen ze niet altijd online zijn, wel circa 2 keer per dag om te synchroniseren. In dit geval moeten mails en agenda zowel lokaal als op de exchange server aanwezig zijn, want de administratieve afdeling moet in hun mails en agenda kunnen kijken (door middel van bestand - openen - map andere gebruiker). Wanneer de commerciële krachten de mails hebben binnengehaald, moeten ze dus ook op de Exchange server opgeslagen blijven. Tevens moeten ze op de pc's van de administratieve afdeling op hun eigen outlook kunnen inloggen.

Als iemand mij kan vertellen of dit mogelijk is, graag!

Mvg,

Jan

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Het werken met outlook kan wel (gewoon met profielen). Kweet alleen niet of dit ook met NT4 kan. Het kan iniedergeval wel met win2k.

Met 2k kun je gewoon in het profiel de email configuratie meenemen, en dan het .pst bestand op een netwerk drive zetten.

I just wanna make fake love to you...

Verwijderd

In je topic titel vermeld je dat je exchange gebruikt. Wat is dan het probleem?

De lokale clients laat je direct op exchange inloggen (instellingen meenemen in profiel) Voor de laptoppers maak je een ost aan. Zodra ze weer op de zaak zijn synchroniseren ze het zaakje en klaar ben je!

Verwijderd

Topicstarter
Die ost is duidelijk.. bedankt!

Maar inloggen op de exchange, die optie heb ik nog niet gevonden. Heb het vandaag even geprobeerd op een client, maar onder welke naam ik ook inlog, hij blijft de mailbox openen van de account die ik bij de instellingen van de locale Outlook heb ingevoerd.... wat ik wil is dus:

- Als ik op 1 van de pc's onder Jan inlog, ik de mails van Jan te zien krijg.
- Als ik op 1 van de pc's onder Piet inlog, ik de mails van Piet te zien krijg.

Dus echt werkplek-onafhankelijk...

PS. Ik log nu dus alleen in op het netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 19:38 ]

Verwijderd

Roaming profiles gebruiken. Daarin worden ook je email instellingen in meegenomen.
Welk OS draaien de clients?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draaien de Clients op 98 en 98 SE. Binnenkort hoop ik over XP-werkstations te beschikken, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat dit mogelijk is, en goed gaat werken...

Roaming profiles... waar kun je dat instellen?

Betekent dit trouwens dat ik bij elke nieuwe user alle machines moet afgaan om die gebruiker toe te voegen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:53 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je kan ook via profile wizard gebruiken via een inlog script. een beetje zoeken in google moet je wel snel een oplossingen.
Command Line Switches for the Office Profile Wizard

Het nadeel van roaming profiles, is dat het in mijn ogen niet stabiel en snel werkt (onder NT40). Er worden diverse folders geroamed worden die je niet wilt
Pagina: 1