InfoPath

Pagina: 1
Acties:

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 22:15
Kun je daarmee goed online formulieren maken? Of kun je het beter niet gebruiken. Ik weet dat je server XNS moet ondersteunen daarvoor.

Ik moet namelijk voor vrijdag nog 4 werkende formulieren op internet zetten. En ik ben niet echt goed in PHP ;( Vandaag al de hele dag er aan gezeten en nog niets opgeschoten ;(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Leren programmeren kost tijd, verwacht dus niet van de een op de andere dag meteen goede resultaten. Formulieren zijn echter genoeg howto's van op internet te vinden, zoeken dus.

http://robouk.mchost.com/...al.php?tutorial=emailform

[ Voor 17% gewijzigd door sdomburg op 14-01-2004 19:10 ]

• R-Alph
sdomburg schreef op 14 januari 2004 @ 19:09:
Leren programmeren kost tijd, verwacht dus niet van de een op de andere dag meteen goede resultaten. Formulieren zijn echter genoeg howto's van op internet te vinden, zoeken dus.
Hehe.. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Maar de sendmail scripts wouden niet echt lukken.

Verwijderd

R-Adioactive schreef op 14 januari 2004 @ 19:09:
[...]

Hehe.. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Maar de sendmail scripts wouden niet echt lukken.
Soms wat handiger om iets precieser te omschrijven wat er niet lukt en/of welke foutmeldingen je krijgt. Dan is de kans groter dat iemand je hier een beetje op weg kan helpen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
R-Adioactive schreef op 14 januari 2004 @ 19:09:
[...]

Programmeren is nou eenmaal niet een beetje klikwerk, beter in verdiepen dus. Mijn eerste php stapjes waren ook een formulier, en dat is dus extreem simpel. Gebruik een tutorial zoals ik hierboven gepost heb, en als je alles zorgvuldig en netjes doet, werkt het.

Meerdere emailadressen doe je gewoon doormiddel van het scheiden met behulp van een komma...

• R-Alph
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:11:
[...]

Soms wat handiger om iets precieser te omschrijven wat er niet lukt en/of welke foutmeldingen je krijgt. Dan is de kans groter dat iemand je hier een beetje op weg kan helpen.
Ik ben nu thuis. En heb de scripts op mn werk liggen. Dus ik kan het helaas niet posten. Maar ik had het bij FOK ook al gevraagd, daar hadden ze hem veranderd maar toen werkte hij nog steeds niet. Best raar.

edit:
heb m toch gevonden...

[php]

<?
// Verander dit in uw emailadres!
$emailadres = "hetismij@internet.nl";

// Hieronder moet je niets meer aanpassen om het
// script te doen werken (je mag natuurlijk altijd)

$ingevuld = 1;
if (!isset($_POST['email']) || empty($_POST['email'])) {
$ingevuld = 0;
}

if (!isset($_POST['bericht']) || empty($_POST['bericht'])) {
$ingevuld = 0;
}

if ($ingevuld != 1) {
// Het bericht dat wordt afgebeeld indien niet alles
// is ingevuld, dit is gewone html code
?>

<html>
<head>
<title>Email error</title>
</head>
<body>
<b>Fout:</b> Gelieve alle velden in te vullen
</body>
</html>

<?
}else{
// Alles is goed ingevuld; verstuur de mail
$afzender = str_replace("n", " ", $_POST['email']);
$headers = "From: <$afzender>n";
$headers .= "Reply-To: <$afzender>n";
$headers .= "X-Sender: <$afzender>n";
$headers .= "X-Mailer: PHPn";
mail($emailadres, "Bericht verstuurd vanop je website", $_POST['bericht'], $headers);

// Vertel de bezoeker dat de email verstuurd is
// Dit is opnieuw gewone html, vervang het door eender welk bericht dat je
// wenst te gebruiken
?>

<html>
<head>
<title>Bericht verstuurd</title>
</head>
<body>
Het bericht is verstuurd.
</body>
</html>
<? }
?>

[/php]

Deze 'moest' werken. Niet dus :P Alleen ik weet niet wat er mis mee is. Als hij word uitgevoerd krijg ik alleen maar de melding dat ik alles moet invullen terwijl dat toch is gedaan.

[ Voor 61% gewijzigd door R-Alph op 14-01-2004 19:25 ]

• R-Alph
sdomburg schreef op 14 januari 2004 @ 19:09:

http://robouk.mchost.com/...al.php?tutorial=emailform
Ik zal eens kijken morgen of die werkt. Dankjewel in ieder geval. Deze ben ik namelijk nog niet tegen gekomen.

Mare... Heeft niemand informatie over dat InfoPath? Die formuliertjes zien er best aardig uit, maar ik denk dat het meer geschikt is voor uitprinten dan voor online te zetten.
Pagina: 1