Toon posts:

[DHTML] onedit event

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een editor te maken die contenteditable is zodat je gelijk ziet wat er gebeurd. Nu zit ik echter met een probleem. Ik wil dat je net als bij word bijvoorbeeld op een knop drukt voor bold de knop ingedrukt houdt totdat je hem uitzet of dat je je cursor ergens anders heen zet waar bold niet aanstaat. Dit betekent dus dat ik eigenlijk altijd de cursor in de gaten moet houden, als je hem met de muis verplaats of als je hem met je keybord verplaats.
Nu vroeg ik me af of er een event is die zeg maar dit alles in een keer afvangt of dat ik zelf dit moet gaan schrijven.

Gert

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Zoals je in de forumdescriptions kan lezen, hoort HTML (en alle andere client-side dingen) niet in P&W thuis, maar in W&G.

P&W -> W&G.

https://fgheysels.github.io/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

nee, daar is niet echt een event voor; je zal dus alle mogelijke events (zowel muis als key-events) moeten afvangen en daarbinnen de cursorpositie bepalen. Niet echt eenvoudig als je het mij vraagt...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden dat het niet makkelijk kon, dat het kan weet ik zeker. Bij deze editor gebeurd het namelijk ook http://www.fredck.com/FCKeditor/Demo/ alleen om het goede stukje code uit hun code te halen is alles behalve makkelijk

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

bedoel je misschien iets in de richting als dit?

Ik hoop dat ik je goed begrepen heb, je wilt dus dat aan de hand van de geselecteerde tekst de bold-knop ingedrukt wordt? ik heb even gauw een scriptje geschreven wat de ID, bold-, italic- en underlinewaarde van het geselecteerde uitleest. Dit kun je makkelijk omzetten van editboxes naar knoppen die aan/uitgezet worden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft er wel iets van weg maar is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoel dat als je een div bijvoorbeeld contenteditable maakt en dat je daarin zeg maar moet opvragen hoe de tekst is. Dit kan met queryCommandState dit is het probleem niet. Het probleem zit hem er dus in op welke events ik moet letten om de knoppen juist weer te geven als je de cursor positie verandert, naar mijn idee is dit dus mouseClick en enkele van het keybord
Pagina: 1