Toon posts:

[Geheugen] Onbekend merk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klasgenoot van me heeft een AMD 1800+ op een Chaintech 7VDJ met daarop 256 mb geheugen (133 mhz). Hij staat op het punt om een andere pc te kopen, maar daarvoor moet hij zijn oude computer kwijt. Om een lang verhaal kort te maken: Ik ga misschien dat systeem kopen, maar ik wil eerst het merk van het geheugen weten.

We hebben de module eruit gehaald en alles op geschreven wat er op het stikkertjes staat. Er wordt op de module gebruik van de Nanya chips. Verder staat er:
code:
1
2
3
IRL DEM D1D22-06422i
PC2100u-20330 256 MB
.>;3312119962
En een screenshot van Sisoft Sandra:
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Overig/Geheugen.JPG

Het is een module met aan één kant chips. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben.

Ik heb hier op GoT gezocht en het leverde een hoop resultaten op. Gedeeltes van codes kwamen boven, sommige leken er zelfs op. Maar er wordt gegooit met allerlei merken, als Kingston, Infineon en Dane-Elec. Hier kan ik dus niet wijs uit worden.
Mijn beste vriend kon ook geen specifieke informatie geven. Ik heb op verschillende sites van geheugenfabrikanten gekeken voor meer informatie, maar het heeft me niets verder gebracht.

Kan iemand mij vertellen welk geheugen dit is of in welke richting ik moet zoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 18:56 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

ik denk dat dit gewoon oem geheugen is
dus merk loos
volgens mij is dit geheugen op een hoop verschillende merken pbc's geplakt
maar waarom wil je het merk eik weten wat heeft dat voor meerwaarde ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 20:27
Probeer AIDA32 eens :) Die kan wat meer uitlezen

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Of CPU-Z...

Die geeft mij mij netjes aan dit ik Kingston geheugen heb :)

Verwijderd

Lijkt op dane-elec geheugen, die gebruiken in ieder geval exact dezelfde labels.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Zoeken op google ziet het eruit als Samsung , end ell gebruikt het ook.. maarja, kan ook toevallig heel anders zijn. dat het per toeval dezelfde cijfers gebruikt (zoek maar eens op PC2100u-20330)..

Wat ik zou doen, memtest32 draaien, geen errors? dan gewoon kopen... blijkbaar heeft het bij jou vriend ook altijd gewerkt :)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dane-Elec, kijk hier of bv hier maar 's.

Ik heb nog iets beters voor je: Data sheet Weet je meteen wat alles betekent. 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Compunologist op 14-01-2004 19:19 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Da's idd Dane Elec. Ze gebruikten vroeger de naam Cube, vandaar de C in C memory :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet genoeg. Bedankt voor jullie hulp. :>
Pagina: 1