Webshops: Waarom niet populairder?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04
Er komen steeds meer webshops op het web, en menig forumbezoeker zal er ook wat bij gekocht hebben. Er zijn aardig wat voordelen van een webshop op te noemen: Zo hoef je de deur niet uit, en zijn de prijzen vaak goedkoper.

Toch neemt de populairiteit onder de 'gewone' consument niet echt toe. Waaraan zou dit kunnen liggen? Willen mensen toch een product zoals boeken, radio's en kleren in hun handen kunnen hebben? Of willen ze het idee hebben dat ze altijd naar een winkel terug kunnen gaan voor hulp?

Dus: Waarom lijkt de consument zo weinig gebruik te maken van webshops denken jullie?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Omdat een betrekkelijk groot deel van de consumenten te weinig van die dingen weet om ook nog maar te zoeken wat voor iets het is, een ander deel v/d consumenten liever iets echt vastneemt en nog een ander deel de voordelen er niet van inziet. Ik geef zelf ook toe dat ik liever wat in een echte winkel koop

En waar is de link met W&G? :)

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Ik denk dat veel mensen 'echt' willen zien/voelen wat ze kopen, verder hebben veel mensen behoefte aan wat uitleg over (en/of verschillen tussen verschillende producten) een product.
Verder is door de enorme groei van de webshops, ook moeilijk te onderscheiden of je nu met een 'echt' bedrijf te maken hebt, of met iemand die wat spullen doorschuift vanaf z'n zolderkamer (met regelmatig nadelige gevolgen voor de klant).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 18:52 ]

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Als ik tegen mijn moeder zeg dat ik dingen via internet bestel met creditcard krijg ik gelijk een (bijna) beledigende reactie terug! :9 Want dat is onveilig! _/-\o_

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en daar komt nog bij dat als je hem in de winkel haald je hem dan ook meestal gelijk hebt.
dit in tegenstelling bij webshops waar je dus enkele of een heleboel dagen moet wachten voordat het in bezit is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Webshops: discussie
Webshops: Waarom niet populairder?

Je vorige twee topics waren niet verdwenen hoor, slechts verplaatst naar Stuffis Generalis, omdat het daar thuishoort :) Aangezien je nog niet aan de eisen (die je hier kunt bekijken) voldoet om in SG te kunnen, kun je je topics nog niet terugzien.

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04
Je vorige twee topics waren niet verdwenen hoor, slechts verplaatst naar Stuffis Generalis, omdat het daar thuishoort :) Aangezien je nog niet aan de eisen (die je hier kunt bekijken) voldoet om in SG te kunnen, kun je je topics nog niet terugzien.
Ah vandaar. Vroeg me al af waar de vorige twee gebleven waren :P. Aangezien ik ze niet in de search niet terug kon vinden, dacht ik dat het aan m'n internet lag.

Ik dacht eigenlijk dat het met webdesign te maken had aangezien webmasters hier wat inzicht kunnen krijgen. Maargoed, mijn fout ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

Timorad: geen probleem hoor, maar je had er ook wel een mailtje aan kunnen wagen als je je afvraagt waar je topic gebleven is ;)

In ieder geval gaat deze dicht; over een tijdje krijg je vanzelf SG toegang en kan je het daar nog eens teruglezen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.