Toon posts:

DVD Writer / IDE probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Asus P4C800-E Deluxe mobo. Ik heb

* Mijn enige harde harde schijf is een SATA die gewoon aangesloten is op de non-raid SATA
* Op de secundaire IDE -> Als master ingesteld een cd-writer, aangesloten aan het einde van de IDE kabel.
* Op de secundaire IDE -> Als slave ingesteld een dvd-rom, hangt vast aan de in het midden van de IDE kabel.

Die 3 apparaten werken goed....

Nu heb ik ook een DVD writer die ik aangesloten heb op de primaire IDE...Zowel in Slave als Master wordt ie niet herkend in bios en windows...Hij krijgt wel power...Ik heb die dan eens gezet op de secundaire IDE ipv mij dvdrom en dan werkt ie wel goed....

Ik kan die niet aan de praat krijgen op de secundaire IDE...Hoe komt dat? Normaalgezien mag dit toch geen probleem zijn???

Hartelijk dank.

Christophe

Verwijderd

je hebt toch niet je primaire ide controller uitstaan in de bios?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 20:28

DkF

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 18:39:
Ik heb die dan eens gezet op de secundaire IDE ipv mij dvdrom en dan werkt ie wel goed....

Ik kan die niet aan de praat krijgen op de secundaire IDE...
Ik denk dat je in de laatste zin primaire IDE bedoelt?

De DVDrom of CD-writer, werken die wel op je primaire poort?
Zo niet, dan lijkt het alsof 'ie stuk is zou ik zo zeggen...

Of hij is misschien uitgeschakeld in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
@shameonyou Nee ;(

@Dkf: Yup in mijn laatstse zin bedoel ik primaire ide. sry...Ik zal nog eens checken. Ben terug binnen 10 minuten ^^

Vroeger had ik wel een oude harde schijf staan op die primaire IDE. Het werkte perfect. Ik heb die gewoon omgewisseld met mijn DVD-writer...Die oude schijf gebruik ik toch niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 18:50 ]

Verwijderd

heb je een andere kabel geprobeerd? misschien is de kabel brak, je weet maar nooit ;)

Verwijderd

Topicstarter
OMFG....Ben zo beschaamd nu lol :|

Ik was van plan om een andere IDE kabel te proberen...Toen ik hem vastnam dacht ik "hmm dat kabeltje komt hier te gemakkelijk los van het moederbord" en ja...beter ingeduwd...reboot...tataaaaaaaaa het werkt prima nu.

Sorry mensen. Toch heel hartelijk bedankt.

Christophe
Pagina: 1