Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kopotte mp3 cd speler, ik wil modden

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soul dmp-01, nu is de lens kapot, en gebruik hem toch nooit meer(heb nu xclef)

is het mogelijk om deze te modden tot stand-alone player?
Om bijvoorbeeld aan de cd-interface een HD te bouwen of de chip aan een pc te koppelen.

Er is niet veel over te vinden, goolge geeft niks, maarja hij is nog niet open dus heb nog niet gekeken welke chip er in zit.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
denk niet dat de interface van je hd overeen komt met je speleertje wat er nu inzit, maw, je mp3 speler kan die hd niet aansturen, laat staan dat ie de indeling ervan gaat snappen.
aan je pc koppelen zelf verhaal

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
ahum, dit is een beetje zo'n ik heb een weerstandje gevonden nu wil ik een hdd activity meter maken....

wat is het nut van het aansluiten van een mp3 decoder chip op de pc. Voor een hdd drive heb je een vrij ingewikkelde interface nodig, en zoals Zephyr al zei snapt je mp3cd speler daar echt nix van.

leave it or buy a hdd mp3player :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja hallo zo lust ik er ook wel een paar! jij bent zeker zo iemand die over alles heen leest en beroerde antwoorden geeft, _>>> ik heb een xclef staat er toch,

enne ooit wel eens van pump gehoord!!!

misshien is zo'n interface voor jou te ingewikkeld,
maar misschien voor andere tweakers niet en hebben die betere ideern!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat je er veel aan kan doen. Je hebt de goede aansturing voor de lens nodig. De lens die erin zit is, voor zover ik het me kan herinneren, van sony. Misschien kunnen ze bij iriver de lens nog leveren, en kan je je speler repareren. www.mp3cdspeler.nl heeft als het goed is nog een paar defecte soul's liggen, misschien kan je bij hen nog een werkende unit krijgen.
Mag ik vragen hoe de lens kapot is gegaan? Bij mijn player is deze kapot gegaan door een van van 20cm op een hoogpolig extra zacht tapijt, een zachtere klap heeft die speler nooit gehad, wel veel harder.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/AVC%20Soul%20DMP-01.jpg

Misschien dat je onderdelen kan recyclen, maar de interface die op dergelijke spelertjes zitten zijn zo ver geintregeerd dat je er niets mee kunt doen. Daarnaast heb je daarvoor behoorlijk wat meer info nodig, zoals schema, chipnummers, datasheets en een gedegen kennis van het ATA/IDE protocol. Het is makkelijker om de lens te repareren/vervangen.

Dit topic verloopt niet al te vriendelijk - en ik zie hier weinig van wat je zelf hebt geprobeert op te zoeken van de interne werking van de speler en benodigde/gebruikte componenten/protocollen. Zie Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) voor wat wij in CME verwachten alvorens een topic te openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.