Radeon 9600xt en Via 4in1 drivers

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Ik heb net een nieuwe Radeon 9600xt 256mb videokaart gekocht om mijn geforce 4TI 4200 te vervangen en windows xp opnieuw geinstalleerd maar iedere keer als ik de 4in1 chipset drivers voor mijn MSI KT4 Ultra mainboard krijg ik problemen. is hier iets aan te doen? de eerste keer deed mijn monitor het niet meer als hij bij windows aankomt. Daarna weer alles verwijderd en de tweede keer deed windows het wel maar kreeg ik naar een paar seconde allemaal lijnen over het scherm waardoor ik niets meer kan zien.. ik kan ze ook eraf laten (de 4in1 drivers) maar volgens mij schilt dit zo'n 10% performance.. iemand een oplossing?

tnx

Arjan

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij is het niet handig om je 4 in 1 niet te installeren aangezien die zorgen voor de aansturing van je chipset (o.a. IDE, AGP) en als je dat niet doet dat je geen gebruik kan maken van de volledige potentie van je Radeon (als je hem al kan installeren ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• arjanvr
Ja maar ik zoek naar een oplossing waardoor het wel kan installeren en mijn systeem ook nog blijft werken want iedere keer heb ik zulke problemen na het installeren dat ik mijn systeem niet meer kan gebruiken..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

in welke volgorde installeer je het :?
ik meestal:
windows
sp1
via drivers
directx
ati drivers.

en welke drivers installeer je dan :?
de 3.10?

hoe heb je hem in de bios staan ?
agp 4x/8x als op 8x probeer het eens op 4x snelheid verschil merk je toch niet.
fast write op off ?
aperture size op 128 ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
heb je een programma als ghost? dan kan je makkelijker dingen proberen. gaat het mis - image terug. Doe ik ook altijd.

• arjanvr
chucky666 schreef op 14 januari 2004 @ 18:49:
in welke volgorde installeer je het :?
ik meestal:
windows
sp1
via drivers
directx
ati drivers.

en welke drivers installeer je dan :?
de 3.10?

hoe heb je hem in de bios staan ?
agp 4x/8x als op 8x probeer het eens op 4x snelheid verschil merk je toch niet.
fast write op off ?
aperture size op 128 ?
in die volgorde heb ik ook geinstalleerd, behalve eerst directx and via drivers, ik installeer de 4.49 drivers. Bios setting ben ik nog niet aangeweest, ik weet dat aperture op 128 staat, agp volgens mij op 4x tenzij hij hem zelf op 8x heb gezet, mijn vorige kaart was 4x max en fast write weet ik niet, moet die op off staan? zal even kijken als ik met de installatie van windows update klaar ben...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

soms lost het problemen op om bij een ati kaart de fast write op off te zetten.
http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=15&submit.y=5
en gooi gelijk de cat. 3.10 drivers van ati erop.

o en wat voor voeding heb je :?
merk en hoeveel watt ?

[ Voor 13% gewijzigd door chucky666 op 14-01-2004 18:58 ]

• arjanvr
300 watt voeding, merk weet ik niet.. ik heb ontdekt dat in eigenschappen van beeldscherm is een tab Smartgart waar ik de agp instelling kan veranderen maar huidige agp snelheid staat op off en ik kan hem veranderen in 4x of 8x maar nadat ik windows opnieuw opstart zet hij hem weer op off.. enig idee of dat het kan zijn en hoe ik dat oplos? ik zal die versie driver downloaden die je voorstelde..

tnx

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

arjanvr schreef op 14 januari 2004 @ 19:06:
300 watt voeding, merk weet ik niet.. ik heb ontdekt dat in eigenschappen van beeldscherm is een tab Smartgart waar ik de agp instelling kan veranderen maar huidige agp snelheid staat op off en ik kan hem veranderen in 4x of 8x maar nadat ik windows opnieuw opstart zet hij hem weer op off.. enig idee of dat het kan zijn en hoe ik dat oplos? ik zal die versie driver downloaden die je voorstelde..

tnx
dat heeft meestal te maken met de mobo drivers heb ik gemerkt.
download de hyperion drivers eens opnieuw.
http://www.viaarena.com/?PageID=300

• arjanvr
Als ik die drivers installeer dan gaat mijn pc weer raar doen, mijn monitor gaat uit wanneer hij bij windows is enzo...

• arjanvr
Toen ik in de bios keep zag ik dat mijn agp snelheid op automatisch staat en dit kan ik niet aanpassen.. enig idee op dat dit met mijn problemen te maken kan hebbben?

Verwijderd

misschien offtopic maar ik heb dezelfde kaart met 4 in 1

mijne is wel van het merk sapphire

probleem hier krijg de drivers 3.10 niet aan de gang windows loopt vast op het welcome scherm

geprobeerd met winxp en ook gestest met winxp sp1 geen resultaat :(

• arjanvr
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:42:
misschien offtopic maar ik heb dezelfde kaart met 4 in 1

mijne is wel van het merk sapphire

probleem hier krijg de drivers 3.10 niet aan de gang windows loopt vast op het welcome scherm

geprobeerd met winxp en ook gestest met winxp sp1 geen resultaat :(
Die van mij is ook van het merk sapphire

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
dan moet je ff in msconfig ati hotpoller ofzoiets uitzetten( staat bij services) dit heeft bij mij het probleem opgelost van het welkomstscherm....

Verwijderd

Xqlusive schreef op 15 januari 2004 @ 11:23:
dan moet je ff in msconfig ati hotpoller ofzoiets uitzetten( staat bij services) dit heeft bij mij het probleem opgelost van het welkomstscherm....
bedankt voor je tip helaas geen resultaat hier :(

• arjanvr
Het is blijkbaar een probleem met de KT4 chipset, na het installeren van een nieuw moederboard KT6 is het probleem verholpen...

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
arjanvr schreef op 14 januari 2004 @ 18:54:
[...]

in die volgorde heb ik ook geinstalleerd, behalve eerst directx and via drivers, ik installeer de 4.49 drivers. Bios setting ben ik nog niet aangeweest, ik weet dat aperture op 128 staat, agp volgens mij op 4x tenzij hij hem zelf op 8x heb gezet, mijn vorige kaart was 4x max en fast write weet ik niet, moet die op off staan? zal even kijken als ik met de installatie van windows update klaar ben...
Er zijn al de Via 4.51 drivers beschikbaar, deze blijken een heel hoop problemen op te lossen. Ze zijn hier te downloaden.

• arjanvr
die had ik inderdaad ook geprobeerd zonder succes..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb een MSI KT4V, dus met de KT400 chipset, ik heb alleen een ASUS Radeon 9600XT/TVD...128mb...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1