[9800XT] raakt refreshrates kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51
Sinds ik mijn radeon heb heb ik elke dag het probleem dat opeens de refreshrates weer verkeerd staan. Als ik dan reboot zet ie het meestal wel goed. Toch is dit erg irritant.

Ik gebruik als sinds mijn Geforce 2 refreshfix 0.9.9.7, dit werkte altijd top, maar sinds ik mijn radeon heb, dan geeft hij ook aan dat de settings veranderd zijn, dan moet ik ze opnieuw instellen.

Ligt dit nou aan de radeon drivers (3.10), aan windows xp prof, of aan de utility refreshfix?

Refreshfix is zo goed omdat ie niet resident hoeft te blijven. Powerstrip en rivatuner blijven wel actief. Dat vindt ik niet moeten. Mischien iemand nog een andere tip om die refresh fix hard te schrijven naar het register zonder dat het programmatje resident hoeft te blijven?

Overigens vermoed ik dat het aan de radeon ligt, met mijn gf2 en gf4 had ik dit probleem nooit.

• JeroenNietDoen
Woeps! verkeerd gepost! heb het al aangemeldt!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou de Omega 3.10 driver (2504) kunnen installeren.
Daar zit ook een refresh fix tool in.
Werkt perfect :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 14-01-2004 18:09 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Radeonator Locker 2.1 werkt bij mij perfect sinds catalyst 2.8...
ook met 3.10 die ik nu gebruik.
hoeft niet te blijven draaien, en rebooten is ook niet nodig eenmaal gelocked.
succes!

• JeroenNietDoen
Omega's gebruikt, ik boote vanochtend, zelfde euvel. Stond ook nog een scherm van tv-weergave o.i.d. Daar stond ook een vinkje "Dit scherm starten als de tv-weergave aanstaat". Dus het lijkt alsof de videokaart c.q. monitor niet in de goede modus gaat.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kaap schreef op 16 januari 2004 @ 07:05:
Omega's gebruikt, ik boote vanochtend, zelfde euvel. Stond ook nog een scherm van tv-weergave o.i.d. Daar stond ook een vinkje "Dit scherm starten als de tv-weergave aanstaat". Dus het lijkt alsof de videokaart c.q. monitor niet in de goede modus gaat.
Die komt gewoon altijd op, tenzij je het vinkje 'uit' vinkt.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 21:32
amd187 schreef op 14 januari 2004 @ 21:52:
Radeonator Locker 2.1 werkt bij mij perfect sinds catalyst 2.8...
ook met 3.10 die ik nu gebruik.
hoeft niet te blijven draaien, en rebooten is ook niet nodig eenmaal gelocked.
succes!
Ik heb versie 2.5 ondertussen ook al klaar (al een half jaar ofzo... alleen nooit gereleased)
Heeft wat kleine bugfixes (niks bijzonders, voornamelijk cosmetisch). Maar goed je kunt em hier
downloaden als je wil:

http://users.skynet.be/bk265512/Locker%202.5.rar

Locker 2.5 (ja Radeonator doe ik niet meer, dus dat is er voor weg) werkt voor alle videokaarten, niet alleen voor ATi, maar ook voor nVidia (en S3 en whatever je ook erin hebt zitten).

NOTE: Sommige spellen implementeren hun eigen refreshratefix, dus dan moet je em effe uitzetten want anders draait het spel niet (Battlefield dacht ik is er een.... en volgens mij Max Payne ook).

[ Voor 28% gewijzigd door Schmoove op 16-01-2004 15:10 ]

• JeroenNietDoen
Als ik straks thuiskom zal ik es kijken wat ie doet. Ik heb vanochtend nog in de Omega drivers refreshrate overruled van 60 naar 85hz op 1600*1200. Als ie het dan nog niet doet, dan de locker nog. Mocht ie het dan nog niet doen dan staat er op het prikbord van mijn ISP een Hercules 9800XT te koop, dergelijke problemen had ik nooit met nvidia.

• JeroenNietDoen
Ok door in de Omega drivers onder "weergave" de refreshrate in te stellen lijkt tot nu toe het probleem opgelost. Hopen dat het zo blijft!
Pagina: 1