Ik heb laatst een memory stick gekregen, zoals in de titel al is beschreven, maar deze werkt niet. Hij is in ieder geval niet kapot omdat ie het op andere computers wel doet. Ik draai onder windows XP pro sp1. wanneer ik de stick in de USB poort doe krijg ik het bericht dat de computer het apparaat niet herkent. De bijgeleverde software heeft geen nut want die is niet van toepassing op XP. (is ook al geprobeerd). Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Ik wilde er nog even iets aan toe voegen. Misschien dat het er iets mee te maken heeft:
Bij apparaatbeheer krijg ik ook de volgende foutmelding bij de SCSI/RAID -hostcontroller
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
Bij apparaatbeheer krijg ik ook de volgende foutmelding bij de SCSI/RAID -hostcontroller
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
Verwijderd
Gebruik voortaan
edit om iets aan je post toe te voegen.
Heb je de USB/chipset drivers van je moederbord al geinstalleerd?

Heb je de USB/chipset drivers van je moederbord al geinstalleerd?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 05:36 ]
Staan er ook geen windows 2000 drivers op de cd die bijgeleverd is?
Die werken namelijk vaak prima. Heeft de fabrikant ook geen website met een forum/support gedeelte?
Die werken namelijk vaak prima. Heeft de fabrikant ook geen website met een forum/support gedeelte?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ik heb exact hetzelfde probleem... en ik kan er maar niet achter komen waaraan het ligt...windows XP pro sp1. wanneer ik de stick in de USB poort doe krijg ik het bericht dat de computer het apparaat niet herkent.
heb al vanalles geprobeerd:
- USB drivers Motherboard (opnieuw) installeren
- BIOS instellingen aanpassen (USB op lagere snelheid zetten enzo)
maar er veranderd helemaal niets...
extra info: ASUS P4P8X moederboard, P4 3.0Ghz HT
edit:
ik ben er nu overigens achter gekomen dat je in de BIOS een instelling kan doen (als je opstart met de USBdevice erin) onder het menu ADVANCED > USB_CONFIGURATION > USB mass storage device...
hij herkent m dan en je kan een 'emulation type' instellen...
ik weet echter nog niet precies wat de goede settings zijn...
Als ik meer weet zal ik het posten
ik ben er nu overigens achter gekomen dat je in de BIOS een instelling kan doen (als je opstart met de USBdevice erin) onder het menu ADVANCED > USB_CONFIGURATION > USB mass storage device...
hij herkent m dan en je kan een 'emulation type' instellen...
ik weet echter nog niet precies wat de goede settings zijn...
Als ik meer weet zal ik het posten
[ Voor 33% gewijzigd door tim-w op 16-08-2004 14:01 . Reden: meer info ]
But Seriously...