Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

halogeen, kan niet dimmen, moet wel kunnen!

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
ik heb sindskort mijn hele huis geautomatiseerd met zo'n leuke afstandsbediening! (elro overigens) bijna alles is halogeen, en heb daartussen ook halogeendimmers zitten, alles werkt, prima.

nu zat er tussen een aantal lampjes een hele oude dimbare spoeltrafo, die is stuk gegaan.

heb een nieuwe gekocht, daar kon ik dus kiezen uit, spoeltrafo en een electronische trafo, ben dus voor de electronische gegaan (die overigens te dimmen is, staat op de doos) output op mijn lampjes aangesloten, input stekkertje aangemaakt, en in mijn draadloze dimschakelaar.
Als het licht op max is, geen probleem, maar zodra ik deze dim begint het te knipperen, en begint ie gek te doen! nieuwe dimbare electronische trafo gehaald, en het zelfde probleem.
Met een spoeltrafo heb ik dit niet, hoe kan dit??? electronische trafo's zijn veel goedkoper nl!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

simpel gezegd: Een electrische trafo verlaagt de spanning niet, maar snijdt de spanning anders aan waardoor de "lage" perioden van de wisselspanning langer duren dan de "hoge" perioden. De elektronica werkt vervolgens vaakt pas bij een minimale spanning. Kortom bij een lage spanning gaat ie flippen. Daar doe je eigenenlijk niets aan. Als de elektronsche trafo geen ingebouwde dimmer heeft, zul je toh een trafo met spoel/ringkern moeten kopen om je halogeenlampen te dimmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxx op 14-01-2004 17:05 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
er staat op, DIMBARE ELECTRONISCHE TRANSFORMATOR!

dan moet ie toch te dimmen zijn????????????? of ben ik nu gek?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Epsilon

De dimmer is een "fase snijder" die je gebruikt. Die werkt alleen met een sinus.

Waarschijnlijk is de uitgang van de electronische trafo een blokspanning en die kan je idd niet dimmen op die manire. Er zijn wel dimmers verkrijgbaar voor die electronische trafo's, maar die werken op een heel andere manier.

maw: andere dimmer halen
je doet je naam wel eer aan he rustig wachten om een antwoord is ook een vak.

[ Voor 30% gewijzigd door Epsilon op 14-01-2004 17:07 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topicstarter, zoals je had kunnen/moeten weten hoort een topic zoals dit in Stuffis Generalis (Bron: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) )

Normaal zou ik het moven, maar ik vind de houding die je hier laat zien werkelijk onder de maat, het afkatten van mensen die je willen helpen en de manier waarop je doet alsof je recht hebt op een antwoord.
Sla Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) er ook maar es op na.

[ Voor 99% gewijzigd door m-m op 14-01-2004 17:13 ]

Dit topic is gesloten.