java repaint()

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Hoi,

Ik heb een vraag over de repaint() functie van java.
Is het mogelijk deze functie aan te roepen uit een andere klasse dan de klasse waarin de functie paint staat? ik heb nl twee bestanden, in het ene bestand maak ik een object aan dat getekend moet worden. Dit gebeurd daar met paint()
ik krijg bepaalde gegevens van dat object door in een andere klasse, voer er wat bewerkingen mee uit en nu heb ik twee mogelijkheden, de data weer terug sturen, of gewoon repaint(argumenten) aanroepen.
wie weet of dit kan?

bedankt.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
• Als je het probeert, zie je vanzelf wel bij het compilen of die methode zo aan te roepen is :?
• Staat vast in de API.

{signature}

• ungarmax
ik heb al gezocht in de api, maar daar staan alleen voorbeelden hoe je de functie kan aanroepen. en geen uitzondering dat het bijv. niet kan vanuit een andere klasse. Dus om het zeker te weten dacht ik , laat ik eens zoeken op tweakers.
maar daar vond ik niks nuttigs dus ik dacht ik moet maar een vraag stellen met de kans dat het al een keer gevraagd is.
Ik kan het idd proberen maar omdat ik dit project met meerdere mensen tegelijk maak is het makkelijker om het direct goed te doen.

Verwijderd

je kunt toch gewoon een public methode aanmaken die repaint aanroept? Je kunt het in ieder geval proberen ;)

Java:
1
2
3
public void tekenOpnieuw{
   repaint();
}

zoiets?

en dan in andere klasse Gui gui = new Gui(); gui.tekenOpnieuw();
of werkt dat niet?

edit:

Als je een groepsproduct maakt en je wilt even iets testen, is het niet ongebruikelijk om een miniscuul probeerselprogrammaatje er naast te bouwen. Verder kun je klassen die los van hun systeem staan ook altijd testen met jUnit, maar misschien heb je daar nog niets over gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:03 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 08:35

BrZ

ungarmax schreef op 14 januari 2004 @ 17:01:
Ik kan het idd proberen maar omdat ik dit project met meerdere mensen tegelijk maak is het makkelijker om het direct goed te doen.
2 klasses maken om dit te testen is 5 minuten werk?

Maar goed, je moet even uit gaan zoeken of de methode repaint() private of public is. Dit kan je echt zonder moeite terug vinden.

• ungarmax
Thanks!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Humz ja, als het maken van een topic meer moeite kost dan zelf even uitproberen verdient het meestal aanbeveling om even voor het 2e gaan, en dan nog is dit wel erg basale kennis :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.