Toon posts:

TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na het uitvoerig doornemen van de TV-OUT FAQ ben ik weinig opgeschoten.
Ik heb de volgende kabel gekocht:

"computer to TV/VCR cable"
"3,5mm+S-Video - SCART"
"VL6710"
"Male-Male"
"high performance 99,96 OFC Cable"
"SCART plug - 4 pin S VHS Plug 3,5mm Stereo Plug"

Ik heb de kabel dus aangesloten op de SCART uitgang van de TV (waarbij het de TV natuurlijk op dat kanaal aanzet) en dan de 2 uiteinden in de s-video ingang van de videokaart (Geforce 4 Ti 4200) en in de geluidskaart (creative labs 5.1).

Computer/Nview/TVTool herkend de TV en Nview in clone mode gezet. Alles lijkt in orde maar ik heb nog steeds een blauw scherm op me TV! Blijkbaat zit er iets dus niet goed. Naar mijn weten is het geen software probleem dus zou het aan de kabel(aansluiting) moeten liggen.

Iemand suggesties?

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 08:56
Zit je wel op het goede kanaal te kijken? En staat je Scart Plug ook op het goede knopje? Volgens mij moet ik op IN staan.

www.hetbsg.nl

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 20:51
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:38:

Ik heb de kabel dus aangesloten op de SCART uitgang van de TV (waarbij het de TV natuurlijk op dat kanaal aanzet) en dan de 2 uiteinden in de s-video ingang van de videokaart (Geforce 4 Ti 4200) en in de geluidskaart (creative labs 5.1).
Als je zoŽn scart blokje hebt dan moet de schakelaar daarvan op in staan. Maar wat bedoel je eigenlijk met 2 uiteinden? Probeer anders eerst eens alleen de svideo, misschien werkt dat beter..

Als je ze op de s-video ingang hebt aangesloten werkt het natuurlijk niet. Ik weet niet of dat een typo is maar voor de zekerheid zeg ik het maar even :)

Dat is eigenlijk alles wat ik kan bedenken..

[ Voor 37% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 14-01-2004 16:54 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Ondersteunt je tv wel s-video via scart?
Heb je een kant-en-klaar-kabel gekocht of heb je hem zelf gemaakt?

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk wel op t goeie kanaal ja, en het is n kant en klare kabel.
Er zit ook geen in/out knop op de SCART plug.

Of mijn TV wel s-video ondersteund via SCART weet ik niet zal ff de handleiding er bij pakken.

Zou het helpen om de SCART plug op een video recorder aan te sluiten en dees vervolgens weer op de TV aansluiten?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je hem op de video ingang van je videokaart aansluit gaat dat inderdaad niet werken nee, je zou dan TV beeld op je monitor moeten kunnen zien, maar geen beeld op je TV dat afkomstig is van je PC.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wil je nou het beeld van je tv naar je videokaart of andersom?

je zegt dat je van de scart UIT van de tv naar de tv IN van je videokaart gaat, terwijl die volgens mij alleen een tv UIT heeft.

welke kant wil je nu op?

en om het ff makkelijk te houden.
Ik heb 1 kabel, namelijk van mijn svideo + 3,5 mm stereo naar scart.. die zit tussen mijn video + geluidskaart naar mijn tv. Daarmee is de kous af.. gewoon de scart in selecteren en klaar....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Sommige (oudere) TV's hebben ook aparte scart-uit en scart-in aansluitingen (ipv universele dus) Daar zou je ook eens op kunnen letten, je roept zelf dat je een scart-uitgan op je TV hebt, vandaar. Het moet natuurlijk scart-in zin, op je TV.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Doe de test even met een simpel audio tulp kabeltje. Steek de ene kant in de TVout van de computer en de andere in bijvoorbeeld de (camera) ingang van je tv. Meeste tv's hebben aan de voor of zijkant wel een klepje met zo'n ingang.

S-video via scart wordt toch op elke tv ondersteund? Alleen s-vhs niet altijd.

Wie uberhaupt de scart aansluiting uitgevonden heeft is niet helemaal goed bij zn hoofd. Misschien zat hij in tijdsnood ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 14 januari 2004 @ 18:10:
wil je nou het beeld van je tv naar je videokaart of andersom?

je zegt dat je van de scart UIT van de tv naar de tv IN van je videokaart gaat, terwijl die volgens mij alleen een tv UIT heeft.

welke kant wil je nu op?

en om het ff makkelijk te houden.
Ik heb 1 kabel, namelijk van mijn svideo + 3,5 mm stereo naar scart.. die zit tussen mijn video + geluidskaart naar mijn tv. Daarmee is de kous af.. gewoon de scart in selecteren en klaar....
Ik heb dus dezelfde kabel als jou. 3,5mm + S-Video naar SCART. Heb ook de kabel aangesloten op video aangesloten op video + geluidskaart naar mijn TV.
Wat bedoel je trouwens met SCART in "selecteren"?

Voor de duidelijkheid: wil films op de computer afspelen en op mijn TV bekijken. Het beeld moet van de computer naar de TV dus.

Verder is mijn TV nog geen 5 jaar oud. Het is een Philips Blackline S. Er zitten aan de achterkant 2 SCART "aansluitingen", EXT 1 en EXT 2. Heb ze allebei geprobeerd (en de TV daarbij op het goede kanaal gezet) en bij allebei geen resultaat. Ook heb ik het op een andere TV geprobeerd maar wederom geen resultaat.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Maar (3e keer dat het gevraagd wordt) maak je nou gebruik van tv-IN of van tv-UIT aan de pc?

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 15 januari 2004 @ 21:21:
Maar (3e keer dat het gevraagd wordt) maak je nou gebruik van tv-IN of van tv-UIT aan de pc?
TV-OUT (s-out om precies te zijn)

Verwijderd

hoe zet je hem op het goede kanaal? als je dezelfde tv als ons hebt moet 1 of 2 keer het meest linkerboven knopje op je afstandbediening indrukken (onder het klepje, als dat niet afgebroken is ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:02:
hoe zet je hem op het goede kanaal? als je dezelfde tv als ons hebt moet 1 of 2 keer het meest linkerboven knopje op je afstandbediening indrukken (onder het klepje, als dat niet afgebroken is ;) )
Heb de kabel op alle aansluitpunten aangesloten en daarbij op het bijbehorende kanaal gezet. Met het knopje dat jij gebruikt kom je op hetzelfde kanaal als wanneer je de cursor toetsen gebruikt.

Er zijn 2 mogelijke kanalen, namelijk: EXT1 CVBS en EXT2 FRONT Y/C

Wat betekenen de afkortingen CVBS en FRONT Y/C (misschien dat ik hier wat mee opschiet....?)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Er zijn 2 mogelijke kanalen, namelijk: EXT1 CVBS en EXT2 FRONT Y/C

Wat betekenen de afkortingen CVBS en FRONT Y/C (misschien dat ik hier wat mee opschiet....?)
heb je al een andere modus geprobeert ipv. 'clone'? En weet je zeker dat het signaal naar de tv-out gaat en niet naar een tweede monitor? (welk merk en model videokaart heb je?)

de kabel is de juiste, dat zie ik aan het typenummer. daar ligt het dus niet aan.

De EXT2 FRONT Y/C aansluiting is de aansluiting aan de voorkant van je tv, onder het klepje.

Je moet de scart stekker in de acterste doen (EXT1) en daar de tv op zetten, dan is dat ook goed.

ik denk dat je het moet zoeken in je instellingen op je computer.

Verwijderd

volgens mij heeft deze Philips ook al een s-vhs in aan de voorkant, of een tulip ingang en is omzetten dus helemaal niet nodig, en kan het dus ook zonder een scart plugje. Dat werkt wel zo makkelijk, en geeft hetzelfde of zelfs beter beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
BuG2FiX schreef op 16 januari 2004 @ 13:22:
[...]

heb je al een andere modus geprobeert ipv. 'clone'? En weet je zeker dat het signaal naar de tv-out gaat en niet naar een tweede monitor? (welk merk en model videokaart heb je?)

de kabel is de juiste, dat zie ik aan het typenummer. daar ligt het dus niet aan.

De EXT2 FRONT Y/C aansluiting is de aansluiting aan de voorkant van je tv, onder het klepje.

Je moet de scart stekker in de acterste doen (EXT1) en daar de tv op zetten, dan is dat ook goed.

ik denk dat je het moet zoeken in je instellingen op je computer.
Ik heb de volgende videokaart :
Geforce 4 Ti 4200 AGP8X 128mb
Op de videokaart zit een s-out en een av-out.

Volgens mij gaat het signaal wel naar de tv-out en niet naar een tweede monitor maar ik ben er niet zeker van. Hoe kan ik dit nagaan?

Verder heb ik de volgende instellingen:
Clone mode
Analog display + TV
TV B/PAL (er is ook nog n optie tot G PAL, wat houd dat precies in?)
Analog display als primary display

Ziet iemand iets wat niet klopt?
Resolutie van TV op 640 * 480 gezet.

Verwijderd

Lag het in dit soort gevallen niet aan de interlacing instellingen van je videokaart? (ik roep even wat, wat bij mij vroeger ook eens heeft gewerkt)

Verwijderd

ja kan met de nieuwe nvidia drivers selecteren welke kabel je gebruikt (kijk bij je videokaart instellingen), probeer eens de verschillende opties, het gaf met mijn Ti4200 een beter resultaat.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ok, je hebt dus deze kabel? goedzo, ik ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/29321mcl.jpg
van boven naar beneden heb je dan
1 S-VHS (windows noemt het S-video) (met rode stickertje om de kabel heen)
2 Composiet (windows noemt het samengestelde video) (tulp kabel)
3 3,5mm jack plug voor het geluid

Jij hebt op dit moment kabeltje 1 in je computer gestoken? Dit kan problemen opleveren, niet alle tv's kunnen deze kabel via scart gebruiken. Bij sommige tv's MOET je Composiet (middelste kabel op het plaatje) gebruiken.

Hoeveel SCART aansluitingen zitten er achterop je tv? 1 of 2? Vaak is het zelfs dat bijvoorbeeld SCART aansluiting 1 geen S-video ondersteund en SCART aansluiting 2 wel.

Daarbij komt dat je meerdere kanalen op je tv hebt per SCART aansluiting. Zo is het dus vaak:

S-Video op SCART2 --> tv kanaal SVHS-2
composiet op SCART2 --> tv kanaal EXT-2

Als je het verkeerde kanaal kiest heb je dus OF blauw beeld OF het computerbeeld is zwart/wit.

Als het niet werkt moet je eerst de Composiet kabel gaan proberen. Je sluit dus het middelste (tulp) kabeltje aan op je computer. Voor deze kabel maakt het niet uit of de scart kabel in SCART1 of SCART2 gaat. De S-video kabel gebruik je nu even niet, helemaal uit de computer dus.

Als je dit hebt gedaan ga je naar de geavanceerde instellingen van je grafische kaart. Je gaat naar nView en klikt op Kloon. Dan doe je toepassen. Nu klik je met de rechtermuisknop op beeldscherm 2 en kies je voor uitvoerapparaat selecteren. Dan kom je in onderstaand scherm terecht.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/uitvoerapparaat.jpg

Check dus voor de zekerheid of de instellingen op Samgengestelde Video-uit staan, laat hem gewoon op PAL-B staan, dit moet zoiezo werken.

Loop nu terug naar de TV. Op je afstandsbediening zit waarschijnlijk de volgende knop: vierkantje met een pijltje die er in wijst. Hiermee kan je van videokanaal schakelen. Probeer ze allemaal totdat je het rijtje helemaal af bent.

Als NU je tv-out niet werkt probeer dan een andere tv in huis op de zelfde manier. Je hoeft dus niets meer te veranderen, alleen even de kabel in een andere tv prikken en daar alle videokanalen afgaan.

En laat effe weten of je het inderdaad hebt geprobeerd en of t werkt. Als wat hierboven staat niet werkt weet je in ieder geval dat er iets kapot is.

Zet je Resolutie (dus niet alleen van de tv) op 800x600 voor beste beeld. 1024x768 kunnen de meeste kaarten en tv's ook gewoon handlen maar op die manier is alles echt onleesbaar.

PS.

Als dit nou werkt en je wil een nieuwe uitdaging aangaan ga dan aan de slag met die S-VHS kabel want die leveren meestal veel mooier en scherper beeld, vooral handig met ondertiteling enzovoorts.

Als je merkt dat het beeld van de computer het op de tv wel doet maar niet werkt als je video afspeelt op de pc (bijvoorbeeld film op monitor terwijl beeld op tv zwart is) stel dan de TV op Primair beeldscherm in. Ook dit komt ten goede aan de kwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 16-01-2004 16:04 ]

Pagina: 1