Toon posts:

[XPpro] Control.exe veroorzaakt 100% CPU load *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij taakbeheer staat dat de CPU continu 100% belast wordt. Bij de processen staat dat die 98% van deze belasting wordt veroorzaakt door ´control.exe´. De computer is ook redelijk traag geworden. Kan hier wat aan gedaan worden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Kijk eens of control.exe terug te vinden is in msconfig (Start » Uitvoeren » msconfig » Tab 'opstarten'). Zo ja, haal dat vinkje ervoor dan eens weg en druk op OK.
En kijk ook eens wat er gebeurt als je control.exe killed, misschien is het een belangrijk onderdeel van je computer, of misschien is het een virus.

[google=control.exe] kan trouwens ook van pas komen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 14-01-2004 16:30 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

control.exe heeft volgens mij te maken met het configuratiescherm zoals hiet boven gezegd check mscongif eens. En je kan mischien ook eens scannen op spyware.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 16:32 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk Operating Systeem hebben we het hier over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

w0w

Je cpu prestatie op 100% is natuurlijk alleen maar goed :P zolang het gebruik maar niet altijd 100% is :P

Verder;
Zeg welk OS je gebruikt.
Maar een screenie van je task manager dan wel van je msconfig.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om windows XP pro sp1. Verder zit er een pentium 2.6 in met 512MB geheugen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:28:
Bij taakbeheer staat dat de CPU continu 100% belast wordt. Bij de processen staat dat die 98% van deze belasting wordt veroorzaakt door ´control.exe´. De computer is ook redelijk traag geworden. Kan hier wat aan gedaan worden.
Welkom op GoT :)
Meer info over wat je al geprobeerd hebt en waar je hiermee tegenaan liep is gewenst. Bijvoorbeeld welk OS draai je op wat voor hardware ? Welke programma's/instellingen heb je recentelijk geinstalleerd of veranderd ?

Heb je al getracht deze te herstellen ?

Heb je je systeem al eens met een up-to-date virusscanner of spywarescanner behandeld ? Zoja, vond die iets ?
Heb je alle upddates/patches van Windows Update geinstalleerd ?

Het wordt van je verwacht dat je het een en ander aan vooronderzoek doet voordat je een topic opent. Zoeken metGoogle en de GoT Search zijn hierbij de meest logische eerste stappen :) Hierover kan je meer lezen in Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 16:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
thanks, door control.exe weg te vinken is de computer weer op de oude snelheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:53:
thanks, door control.exe weg te vinken is de computer weer op de oude snelheid.
Zou je control.exe eens kunnen sturen?
Dit klinkt als malware.

Zie sig voor mail.

Verwijderd

Heb je niet toevallig last van een veranderde IE homepage? Om maar eens wat te noemen.
Ik op testsys nu iig wel. :P

Als je een firewall zou gebruiken had je gemerkt dat dit proggie contact wilde maken..
(Naar 69.31.85.146 to be more exact).

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
ik denk dat hij een koetje heeft grazen }:O :+

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eigenlijk niet weten. Het gaat hier niet om mijn eigen computer, maar om die van een huisgenoot van me. Maar moet ik dat control.exe er nu vanaf gooien door het te deleten? En hoe kan ik zien dat dat proggie contact wilde maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 18:51:
Zou het eigenlijk niet weten. Het gaat hier niet om mijn eigen computer, maar om die van een huisgenoot van me. Maar moet ik dat control.exe er nu vanaf gooien door het te deleten? En hoe kan ik zien dat dat proggie contact wilde maken?
Je kon dat zien door een(software)firewall te draaien, die had je dan gealarmeerd dat dat prog contact wilde maken.

Je moet de file deleten, maar ook de veranderingen terugdraaien, makkelijkste gaat dat met HijackThis. (Je weet wel hoe je moet zoeken lijkt me :P)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeldit, zie het WOS Policy voor waarom. En /me fluit en roept heel zacht SA FAQ

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1