Sinds ik de F: partitie van de HD heb geformateerd (/q) vanaf diskette wil windows niet meer opstarten. Ik krijg de volgende meldingen tijdens booten:
"EMM386 is niet geinstalleerd. Het basisadres voor het paginakader kan niet worden ingesteld."
Hij vraag om op toets te drukken om verder te gaan. Dan raast hij verder om uiteindelijk te stranden met de weinig bemoedigende tekst:
"Er is onvoldoende geheugen om windows te initialiseren. Sluit een of meer geheugenresidente progs of verwijder onnodige hulpprogs uit de config.sys en autoexec.bat.
Opstarten in de veilige modus wil trouwens wel lukken.
Ik ben ten einde raad. Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals:
- de emm386 en de himem.sys uit de config.sys gehaald
- het geheugen gecheckt (= OK)
Op die F partitie stond echt helemaal niks van belang. Dat weet ik 100 % zeker. Ik snap niet dat hij eerst wel wil booten maar nu ineens niet meer.
Wie heeft er een idee?
Windows 98 SE
Asus a7n8x deluxe (met firewire)
DDR SDRAM Crucial 2x256 MB
IDE HD Maxtor x3
Externe HD Lacie d2 160 GB firewire
"EMM386 is niet geinstalleerd. Het basisadres voor het paginakader kan niet worden ingesteld."
Hij vraag om op toets te drukken om verder te gaan. Dan raast hij verder om uiteindelijk te stranden met de weinig bemoedigende tekst:
"Er is onvoldoende geheugen om windows te initialiseren. Sluit een of meer geheugenresidente progs of verwijder onnodige hulpprogs uit de config.sys en autoexec.bat.
Opstarten in de veilige modus wil trouwens wel lukken.
Ik ben ten einde raad. Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals:
- de emm386 en de himem.sys uit de config.sys gehaald
- het geheugen gecheckt (= OK)
Op die F partitie stond echt helemaal niks van belang. Dat weet ik 100 % zeker. Ik snap niet dat hij eerst wel wil booten maar nu ineens niet meer.
Wie heeft er een idee?
Windows 98 SE
Asus a7n8x deluxe (met firewire)
DDR SDRAM Crucial 2x256 MB
IDE HD Maxtor x3
Externe HD Lacie d2 160 GB firewire