Toon posts:

Plextor PX-708A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst ik heb de threads gelezen. Dingen geprobeerd en ik kom er niet uit!

Vorige week Plextor ontvangen. Hoi. Eerst een een CD'tje gebrand. Alles ging goed totdat ik hem wilde lezen. Windows kon hem niet lezen. Via Nero 6.3 de Systeem info opgevraagd. Plextor Manuel vermelde dat als het branden niet goed ging check of DMA of ON staat. Inderdaad DMA stond op ON. Andere instellingen geprobeerd in het brand progamma. Geen verschil. Ook sloeg af en toe Windows op tilt en vermelde dat er een geheugen dump werd uitgevoerd. Plextor gebeld. Hulpdesk zei dat hij DOA was. Terug gestuurd en vandaag een nieuwe ontvangen.

Helaas zelfde probleem. Alleen nu DMA is OFF. Met of zonder jumper maakt neit uit DMA is OFF. Ook in windows aangegeven DMA aanwezig. Niks. Apparaten eruit gegooid. Geen verschil.

Hij geeft aan na het branden van een CD succesfull gebrand is maar na het branden is de cd niet te lezen. Ook cd-RW zijn niet te wissen of te beschrijven. CD's gebrand met mijn oude plextor zijn wel te lezen door de PX-708A. Wel zijn DVD +RW te beschijven en daarna te lezen. Dat is geen probleem.

Ik heb het geprobeerd met Nero 5.5 en met 6.3 Maakt geen verschil. Hoge brandsnelheid of laag. Niets helpt.

Zou deze Plextor ook DOA zijn of is er iets anders aan de hand.

Help!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hier iets op?

Verwijderd

Hoi
Ik heb dezelfde Plextor 708a ( Wit ) en had het zelfde probleem ook!!
probeer es de firmware upgrade, zie link hieronder. http://www.plextor.be/Eng...al/downld_firmw_708A.html

En even over het wissen van je RW, Gebruik de bij geleverde cd-rom (Plextools)

Hoop dat ik een BEETJE heb kenne helpen

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

BIM

Nothing interesting

Wat voor moederbord heb je. Heb je de laatste ide drivers (busmaster) al gedownload.

In geval van VIA chipset. 4-in-1 drivers downloaden. (www.viaarena.com)

Suc6.

btw de dma jumper moet NIET op de brander zitten.
(dan gaat ie in compatibiliteitsmodus en dus sloom)

Stuur anders ff een mailtje naar plextor zelf.
Die antwoorden binnen 2 dagen met een goed antwoord, als je het probleem maar duidelijk genoeg uitlegd. (onder andere de info vanuit plexinfo meesturen)

[ik zie dat het probleem het niet lezen is. Idd firmware update is de beste kans]

[ Voor 9% gewijzigd door BIM op 14-01-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
KevinMastah

Ik gebruik firmware 1.04 en als het goed is moet dat de laatste versie zijn. Voor het wissen heb ik Nero geprobeerd maar dat werkt dus niet. Ik zal de plextools eens gebruiken kijken of dat wel lukt.

BIM

Ik heb een MSI KT7 Pro2 RU moederboard. Ik kan even de driver van VIA Chipset downloaden. Zou het ook aan het bios kunnen liggen? Zelf zegt de bios fabrikant dat als je bios geen problemen geeft dat je je BIOS niet moet gaan flashen!

Ik heb een PlexWriter 24/10/40a en deze geeft met het huidige bios en VIA Chipset geen enkel probleem.

Ik ga dit proberen maar misschien heeft iemand nog een ander idee?

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

BIM

Nothing interesting

Erg raar. Vooral omdat dvd+rw wel te branden is. (en te lezen).
En dat terwijl je daarbij een hogere datarate hebt.

Dan zou het iig niet aan de ide drivers liggen.

Ik zou gokken op een kapotte plex708.
Probeer anders ff een ander merk recordable.
(hoewel die bij mij alles brand, tot aan de grootste baggercd's).
Heb je echt dezelfde instellingen in Nero gebruikt?

Heb je wel de meest recente versie van Nero.
(misschien ligt daar het probleem)

Ik las net het volgende stukje op forum.cdfreaks.com
Troubleshooting

Q Since a few weeks I have problems with burning CDRW's with my PX-2410TA. I cannot erase CDRW. Cannot burn CDRW with any program (source).

A dfourthhorseman: Try updating your ASPI drivers either to the new 4.71 or use ForceASPI to force it into 4.60. Another thing, there was suppose to be some problem with VIA 4-in-1 4.40, so now www.viaarena.com has 4.40 (P3) as the new version, you should give that a try too. I think ASPI version 4.60 is the most stable out there, everyone who can not narrow their problems to anything (and/or the newest official ver. 4.71 does not work or makes things worse), and have not done this already, should try to force their drivers into 4.60 using ForceASPI 1.7, it even works flawless in WinXP.

Further info on ForceASPI 1.7, though its really very simple to use and contain the instructions in the zip file as index.html, http://aspi.radified.com/. Download it here or if the mirror goes down there are tons of places to get it from Google.

Leetje: Upgraded ASPI XP from Not Applicable to 4.60. Its working fine now, my CDRW troubles are over.
Dus ik zou zeggen. Probeer eerst maar die via drivers en aspi 4.60

(ik had eerst buffer underruns met m'n plex 482448 en aspi was de oplossing)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
BIM bedankt voor je antwoord! _/-\o_

HOI HOI HOI Ik heb hem (of haar?) aan de praat. :) >:)

Ik heb alle bovenstaande suggesties (behalve de laatste) opgevolgd! Ondanks dat liep de PX-708A vast. Steeds weer op rewritables. Kreeg deze niet gewist. Kreeg ze overigens ook niet gelezen :( Er was 1 CD-RW van merk Plextor die wel leesbaar was. Deze heb ik leeggehaald hetgeen lukte en daarna gebrand. En jawel dit lukte ook. >:) :'(

Daarna weer een CD-R gebrand van merk Plextor (beide had ik bij mijn vorige brander gekregen) en ook dit werkte. Toch nog even geprobeerd om mijn oude merk (hiervan heb ik er nog 60) te branden en jawel hoor daarmee gaat hij de mist in (merk MASTER via Office Centre gekocht) :(

Het gekke is dat dit merk bij mijn oude PlexWriter nooit 1 probleem gegeven heeft dus heb ik hier ook nooit aan gedacht.

Ook gek blijft dat 2 van mijn CD-RW (merk Sony en HP) niet leeg willen. Zowel met Nero 5.5 als met Nero 6.3 als met Plexttools. Dus misschien weet iemand hier nog een oplossing voor.

Overigens had windows xp pro inderdaad het DMA uitgezet. Ook nadat ik dit weer op "indien beschikbaar" had gezet bleef de PX-708A (geen jumper geplaatst) aangeven dat DMA op OFF stond. Maar na een paar keer windows door de brander te hebben laten vastlopen (RESET was de enige mogelijkheid) stond de Px-708A ineens op DMA ON.

M.a.w. er zijn wel vreemde dingen aan de hand maar het werkt nu. Nu maar afwachten voor hoelang. Mochten ander mensen dit probleem hebben of krijgen hoop ik dat ze hier iets aan gehad hebben.
Pagina: 1