Toon posts:

Ervaringen Eminent 4100/4102 i.c. met BBNED?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan een modem aan te schaffen..keuze is tusssen een speedtouch 510 of voornoemde Eminent.

Grote voordeel van die is dat er een Globespan chipset in zit heb ik kunnen achterhalen...die chipset zit ook in BBNED modems in centrale heb ik begrepen, waardoor je met name de maximale u/l speed zou kunnen halen.

Hoe is verder het gebruiksgemak van voornoemd modem? Makkelijk instelbaar voor BBNed? Goed en stabiele verbinding? ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:27
Ik heb zelf dat ding ook. Alleen niet onder eminent, maar als sample.

Ik heb zelf dat ding getest voor Eminent, i.c.m BBned. Weinig mis mee, ding is prima stabiel hier.

Pingtijden waren iets beter dan mn copperjet die ik van demon kreeg, 16ms met de eminent, tegen 22ms met de allieddata.

Er zit idd een Globespan cpu in, die iets krachtiger is dan de standaard chips. (Helium 80 CPU)

Hoe ie met de bbned snelheden overweg gaat na de upgrade weet ik niet. Wel gebruiken de DSLAMS van bbned Globespan chipsets, en de modem ook, dus je hebt de beste kans op een goeie upload (imho).
Officieel (op papier) ondersteunt de gebruikte g.dmt modulatie 640kbit up (isdn) of 832kbit up (pots), in de praktijk kom je hoger, afhankelijk van de gebruikte chipsets.

BBNed heeft mij nog niet de upgrade gegeven, dus ik heb nog geen 1mbit up, en kan dus niet zien wat voor linesync ik heb.

De routerconfig zelf is simpel, maar werkt prima, ook voor bbned. (heb zelf de ISDN versie).
Portmappings gaan prima, iig meer dan 10, verder niet getest.

Verwijderd

Hartelijk dank voor je uitgebreide review.

Helpt me enorm met mijn keuze.

Heb ondertussen kennisgeving binnen dat mijn speedtouch 510 4 poorts op het postkantoor ligt.
;)
Wellicht dat ik die dan meteen doorverkoop...splinternieuw in doos...en een eminent 4100 ga aanschaffen. _/-\o_

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand toevallig waar de Eminent 4102 te koop is?
Kan em nl. nergens vinden...

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Blisterin_Bull schreef op 22 januari 2004 @ 15:09:
Weet iemand toevallig waar de Eminent 4102 te koop is?
Kan em nl. nergens vinden...
verkooppunten op postcode...www.eminent-online.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:27
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:38:
[...]

verkooppunten op postcode...www.eminent-online.com
Of je neemt contact op met Intronics, www.intronics.nl , de distributeur van Eminent.

Ik heb 'm zelf direct via Intronics, heb ze getest voor ze onder eminent kwamen.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij kan je alleen als bedrijf bij Intronics bestellingen maken aangezien je ingelogd moet zijn om zowieso meer info over iets op te kunnen vragen...

Systeem specs

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 15:34
Blisterin_Bull schreef op 22 januari 2004 @ 18:31:
Volgens mij kan je alleen als bedrijf bij Intronics bestellingen maken aangezien je ingelogd moet zijn om zowieso meer info over iets op te kunnen vragen...
Hij is inderdaad zeer schaars, maar goed spul is meestal schaars :o .

Ik heb hem destijds bij de media markt kunnen kopen 8)
Pagina: 1